چرا مردان با زنان بزرگتر از خود ازدواج میکنند؟

دلیل علاقه مردان به زنان بزرگتر از خود چیست؟

5-Reasons-Why-Men-Love-Dating-older-Women

آیا فکر می‌کنید ازدواج با زنان جوان برای شما راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر است؟ پس نظر کارشناس روابط زناشویی Ken Solin با شما متفاوت است. او در مورد روابط خود اینطور گفته است: “من از تجارب دوستی خود با زنان جوان‌تر نفرت دارم. ما نقاط تفاهم چندانی با یکدیگر نداشتیم.

طبق نظر او زنان جوان‌تر شوخی‌های شما را متوجه نمی‌شوند و فاقد مهارت‌های لازم برای حفظ یک رابطۀ عمیق و پر معنا هستند. در مقابل زنان پا به سن قوی‌تر هستند، این قدرت را در شرایط سخت از دست نمی‌دهند و با کوچک‌ترین مشکلی جا نمی‌زنند.

به گزارش آلامتو به نقل از هافینگتن پست ، اما واقعا چرا زنان بزرگتر به عنوان انتخاب‌های بهتر برای رابطه شناخته می‌شوند؟ چه چیزی آنها را این چنین جذاب می‌کند؟ در نتیجۀ صحبت با کسانی که در این زمینه تجاربی داشته‌اند به این نتیجه رسیدیم که حداقل 5 دلیل برای این موضوع وجود دارد:

  1. آنها خودشان را می‌شناسند

به گفتۀ Dan Collins، یک نویسندۀ آمریکایی، زنان پا به سن بیشتر بر خود تسلط دارند و تنها برای اینکه خلاء وجودی خود را پر کنند به دنبال مردان راه نمی‌افتند. این زنان فهمیده‌اند که چه دوست دارند و چه دوست ندارند. بنابراین قرار نیست زمان زیادی را به آزمون و خطا با آنها سپری کرد. آنها تلاش نمی‌کنند مشکل هر چیزی را ببینند. البته این موارد کاملاً طبیعی است زیرا با افزایش سن، اگر باهوش باشیم، به تدریج می‌فهمیم چه کسی هستیم و واقعا به چه چیزی در زندگی نیاز داریم.

  1. آنها اعتماد به نفس دارند.

Beth Portolese یک زن نیویورکی است که وبسایتی را برای مردان و زنان بالاتر از 50 سال راه‌اندازی کرده است. او می‌گوید که زنان مسن‌تر جرات این را دارند که شما را بفهمند و ببخشند. و این چیزی است که زنان جوان‌تر معمولا انجام نمی‌دهند. یک مساله این است که “رابطۀ جنسی اهمیت کمتری برای آنها دارد.” همه اینها باعث می‌شود که آنها شرایط طرف مقابل خود را درک ‌کنند و همه چیز را به خود نسبت ندهند. آنها واقعا مسائل را شخصی نکرده و بدون پیش داوری آنها را بررسی می‌کنند.

  1. آنها شما را بهتر درک می‌کنند.

زنانی که سن بیشتری دارند معمولا طرف مقابل خود را بیشتر درک می‌کنند و مسائل او را با آگاهی بیشتری می‌بینند. به خاطر داشتن تجارب بسیار، این زنان انتظارات کمتری نسبت به زنان جوان‌تر خواهند داشت. آنها سن عاشقی و ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند و واقعا به دنبال یک همراه می‌گردند تا یک رابطۀ عمیق را با او تجربه کنند.

  1. آنها از بودن با شما لذت می‌برند.

ظاهر برای آنها اهمیت چندانی ندارد و بیشتر به درون انسان است که اهمیت می‌دهند. چیزی که برای آنها اهمیت دارد سوالی از این قبیل است: آیا شما به آنها اهمیت می‌دهید؟ آیا به حرف‌های آنها گوش فرا می‌دهید؟ آیا شما مهربان، شریف و خوشرو هستید؟ زنان مسن‌تر هستند که این ویژگی‌های مثبت را در شما مشاهده کرده و به خاطر قابل اعتماد بودن، شنوندۀ خوب بودن و بالغ بودن از شما قدردانی می‌کنند.

  1. آنها خردمند هستند.

زنان پا به سن به این آگاهند که داشتن یک رابطۀ واقعی کار مشکلی است. آنها به راحتی با شما مخالف می‌کنند و از مخالف شما با خود ناراحت نمی‌شوند. هیچگاه به خاطر مسائل کوچک از شما فرار نمی‌کنند.

آنها می‌دانند که برای کسب مهارت‌های لازم برای حفظ رابطه نیاز به زمان است… و بنابراین صبر پیشه می‌کنند. از آنجائی که این زنان به رشد شخصی خود علاقه دارند، احساس نمی‌کنند که باید مرد خود را نجات دهند یا اینکه به او زندگی کردن را یاد دهند. به جای این به دنبال مردانی می‌گردند که خود در حال رشد بوده و می‌توانند در این زمینه به آنها هم یاری دهند.

با اینحال فراموش نکنیم که این تنها نظر تعدادی آدم مشخص است که در این زمینه تجاربی دارند و الزاماً این نظرات درست نیست. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا رابطه با زنان بزرگتر واقعا بهتر است؟


44 دیدگاه

  1. asghar

    خداییش من 20 سالمه همش عاشق دخترای 30 تا 35 ساله میشم
    واقعا دخترا تو این سن بینظیر هستن
    خیلی خوبن نه پول براشون مهمه نه هیچی یه پشتوانه عالی هستن برا موفقیت نه کاری به این دارن چرا مثلا با یه دختر حرف زدی و این جور چیزا هر وقت هم نیاز شد مثل یه بزرگتر راهنماییت میکنن :)))))

    حیف که ننه باباهامون نمیذاره :(((((

  2. علی

    بله کاملا باهاتون موافقم سارا خانم معمولا اینجوریه وقتی خانم ها میان سال میشن جذاب تر میشن اتفاقا منم هجده سالمه ولی شدیدا تمایل به بر قرار کردن رابطه با یک زن میان سال مثل چهل سال را دارم

  3. علی

    منم دقیقا همینجوریم

  4. لیلا

    . یک زن چهل یا پنجاه ساله میتونه هیکل و جذابیتی به مراتب بیشتر از یه دختر بیست و پنج ساله داشته باشه . الان جوانها پوست و هیکلشون خیلی خراب و مصنوعی شده . ودر مورد عاشق شدن و ازدواج آقایون با زنان جوانتر از خودشون باید بگم منطقیه . چه بسا خانمی در این سن کاملا پخته و عاقلانه عمل میکنه و عاشق بهتری هست .

  5. لیلا

    دقیقا درسته . یک زن چهل یا پنجاه ساله میتونه هیکل و جذابیتی به مراتب بیشتر از یه دختر بیست و پنج ساله داشته باشه . الان جوانها پوست و هیکلشون خیلی خراب و مصنوعی شده .

  6. ابوذر

    من با زن هفده سال بزگتر ازدواج کردم تنها مشکلمون نارضایتی اطرافیان بود و هست . انتخاب خودم بود مستقل شدم و فقط بخدا تکیه کردم بعد ده سال رضایت داریم .دعوا میکنیم خنده میکنیم زندگی میکنیم چون با رضایت هر دومون اتفاق افتاد . استقلال روحی فکری مالی .وسلام

  7. eli

    سلام.
    به نظر من شعور و درک دو طرف از زندگی اگر بهم نزدیک باشه, یعنی هدفشون در زندگی یکی هست. و بزرگتر بودن و کوچکتر بودن براشون اصلا ملاکی نمیشه, چون اونا در هر صورت همدیگه رو زیبا میبینند, چیزی که الان در کشورهای توسعه یافته باب شده…انتخاب بر اساس درک طرف انجام میگیره نه بر اساس خصوصیات ظاهری که میتونه از سن هم برگرفته بشه و جذابیت دو طرف برا همدیگه کافیه.

  8. اکبر

    سللم
    زنان در هر سن و سال و در هر شرایطی که باشند واقعا زیبا هستند و هیچ چیز به اندازه یک زن زیبا و ارام نمیتواند شما را ساعتها مسرور کند و این همان سر افرینش خداوندگار است و واقعا زنانی هستند که بسیار مسن و پیر هستند و هنوز زنانگی و جذابیت فراوان در انها پر رنگ و جالب توجه است .

  9. shahin

    من یه پسر 24 ساله ام البته نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی همه میگم خیلی جذابم من شدیدا علاقه به کسایی دارم که حد اقل 10 سال ازم بزرگ تر باشن اگه کسی بود تو اینستا فالوم کنه تا اشنا شیم

  10. مهدی

    من خودم سی و سه سالمه و عاشق یه خانم مطلقه ای بودم که هشت سال ازم بزرگتر بود. اما چون بچه داشت مخالف ازدواج مون بود و من علی رغم اینکه افسردگی گرفتم رهاش کردم.این مساله به خاطر خلا عاطفی زیادی که من داشتم و دارم به هر حال کار درستی نیست.ولی اگه بدونی دنبال چی هستی سن ملاک نیست.

  11. sina

    زن جوان ناز نازتری داره

  12. فرناز

    این یک امر نسبی هست و این را باید در نظر گرفت که انسانها متفاوتن و همیشه نمی توان یک راهکار روانشناسی را یا حتی یک کتاب روانشناسی را به کل جامعه تعمیم داد.تمام نظریات دوستان محترم و جالب بودند اما باید به شرایط و طرز فکر دو نفر نگاه کرد که بعد ها مشکلاتی پیش نیاید یعنی باید اول همه چیز از لحاظ آگاهی و فرهنگی واسه مردم جامعه جا بیفته تا مردم اون جامعه راحتر بتونن دربارش فکر کنن یا حتی تحلیلش کنن .پس باید به خود فرد نگاه کرد که دید واقعا چه میخواهد نه ازدواج از روی احساس آنی و زودگذر…

    باتشکر از همه دوستان…

  13. سيداميرسبحان

    آدمهاكودك مى شن نوجوون مى شن جوون وبعد بابا يا ماما … اما تقريباًهيچكس نمى تونه بفهمه كه اين ارتباطه اين حسه اين علاقه بين جنس دخترو پسريعنى چى ؟ نهايتاًدربهترين حالتش به يه ارتباط فيزيولوژى ختم مى شه وبعدهم داشتن فرزند،اما بگذاريد برايتان بگويم كه زيباترين بي انتهاترين تعريف نشدنى ترين ترجمه نشدني ترين تأثير گذارترين اثر افلاك ، وعظيمترين واقعه ى هستى كه در مقابل قيامت خدا برابرى مى كنه اين ارتباط لطيف عاشقانه است كه به اندازه ى يه پلك زدنه ولى به درازاي طولو عرضو تدبيرخدابراى خلقت ادمه… بعضى وقتا باخودم مى گم خداى من من يه پسرم ولي وقتي يه دختررو مى بينم باخودم مى گم الله اكبرخدايا آيا زيباتر از خودت موجودى رو آفريدى؟ پناه بر خدا پناه برخدا ،ريتميكتر از جنس زن آيا موجودى هست ؟ باخودم مى گم خدايا اون هم مثل من پاداره راه مى ره حرف مى زنه غذا مى خوره ولى چرا چرا اينقد زيباست چرا اينقد بامردها متفاوته من براي اين موضوع گفتنى زياد دارم ،ولى در نهايت مى تونم بگم كه اگر مرد ويا زنى دختر يا پسرى به حقيقت اين زيباترين ارتباط هارمونيك نهايت خلقت خدادر لحظه دست پيدا كنه در دنيا چنان به خوشبختى خواهد رسيد كه بهشت خدا براش اسباب بازى مى شه ،ممنون از توجهتون خوبان خدا.
    سيداميرسبحان

    • فرا

      سلام به نظرم این نگاه شما خیلی بر مبنای احساس هست این زیبایی که اینقدر شما رو مجدوب میکنه حتی اگر کاملا طبیعی هم باشه که این روزا بعیده به مرور زمان اینطور نخواهد ماند پس زیبایی واقعا جداب خواهد بود که در طول زمان افزوده بشه نه کم

  14. فرزاد

    سلام
    با احترام
    من دقیقا با نظریه ی رهام موافق هستم . . . به نکات خیلی ریز ولی در عین حال جالب و واقعی اشاره کرده . . . فقط در مورد خیانت زیاد هم عقیده نیستم. . . کسی که ذاتا بد باشه . . . چه جوون چه پیر خیانت خواهد کرد. . . و براش سنش یا اینکه شوهرش زیباست یا نه مهم نیست. . .

    با تشکر از دادن فرصت برای تبادل نظر ما کاربران. . .

  15. سارا

    کاملا اشتباهه زن وقتی جوانتره جذابیت بیشتری داره بدن قشنگتری داره و این از همه چیز مهمتره و زیباترم هست

    • فرزاد

      سلام سارای عزیز. . . قصد دخالت ندارم . . . هر کس واسه خودش عقیده ای داره. . . ولی واسم سوال پیش اومد که جوان بودن چه ربطی به زیبایی بدن داره؟؟؟ شاید یه زن چهل ساله با ورزش بدنش خیلی قشنگ تر از یه دختر 20 ساله باشه. . .

  16. behnam

    سلام،اگه مردواسه زنش خرج کنه وهیچی واسش کم نذاره،زن هم باهاش میسازه،والسلام.

  17. رهام

    سلام
    راستش من نظرم نمیدونم که چقدر درست هستش
    و از همه مهمتر هم اینکه من یه پسرم و نمیتونم که بخوبی از دید یه خانوم این مسئله رو نگاه کنم
    ولی مهمترین چیزی که هست در حال حاضر تو جامعمون اینکه چه پسر و چه دختر از جنس مخالفشون بی اطلاع هستن
    یه چیزی رو یه جایی خوندن با شینیدن فکر میکنن که جنس مخالفشون اونه در صورتی که دختر و پسر تنها فرقی که با هم دارن یه سری جزئیات تو ظاهرشونه
    جفتشون انسان هستن و هر انسانی هم با اونیکی متفاوته
    قریضه شاید یکی باشه ولی طرز فکر و خود افراد با هم متفاوت هستن
    از همه هم مهمتر اینکه کا تو کشورمون هیچ آموزشی نمیبینیم مبنی بر اینکه با جنس مخالفمون چجور برخوردی باید داشته باشیم و اصلا باید چه کاری انجام داد
    فقط و فقط تقلید کورکورانه از عقاید بقیه داریم
    متاسفانه چیزیم که من دیدم به چشم همه برای فرار از تنهایی و یا تخلیه نیاز جنسی یا عاطفی میرن سراغ جنس مخالف نه چیز دیگه ای
    از همه بد تر هم چیزی که باب شده آهن پرستی هستش
    میگیم ما اینطور نیستیم ولی تو عمل همه همینن
    با خود طرف کسی کاری نداره
    تحصیلات.کار.درامد.شرایط اجتماعی و اینجور چیزا اولین چیزیه که میبینیم
    اینا خوب بود خود به خود طرف برامون جذاب و خوشتیپ و خلاصه نیمه ی گمشدمون میشه
    اصلا شخصیت و خود شخص واسه کسی اهمیتی نداره
    درمورد سن هم خب خانومی که سنش بالاتره یعنی طرف این چیرا باز چند بار رفته و احتمال خیانت ازش خیلی کمتره تا یه خانوم جوون
    ار هر آقایی هم که بپرسید مهمترین چیز براش خیانته که خب این قشر 100 درصد خیلی مطمئن تر هستن تا قشر جوون تر

  18. فریبا

    چه جالب من همیشه فکر میکردم زن هایی که در سنی بالاتر از سن ازدواج زنان در ایران تمایل بیشتری به برقراری یک رابطه عمیق عاطفی دارن به خاطر این هست که موقعیت جامعه امکان و ابزار ابراز این علاقه رو به زنان نمیده در حالی که این مساله توی کشوری چون امریکا هم مشاهده میشه پس یک جورایی دلایلی که از نظر شناخت درونی زن از خودش وخواستش مبنای این مساله شده به نظر درست میاد البته من یک نظر شخصی هم دارم و اون معجزه عشق هست وممکنه تو هر سنی رخ بده وشخص رو وارد دنیایی میکنه که همه چیز رو از چشم معشوقش میبینه واین طرف مقابل رو به این باور ویرسونه که اون من رو درک میکنه الته بین درک وگذشت رابطه نزدیکی هست و اگه این عشق در فرد زمانی رخ بده که فرد به ثبات شخصیت فردی واجتماعیش رسیده باشه اوج یک رابطه عمیق انسانی خواهد بود

  19. ناشناس

    من موافقم اماتمام چیزای که گفته دلیل اون نیست من همیشه میگم اصل تفاهمه تفاهم درایمان خانواده فهم وشعورسن اصلاملاک نیست حتی دراسلام هیچوقت دراین موردصحبت نشده فقط گفته هم کفوهم باشندیعنی ازلحاظ ایمان خانواده واخلاق و… هم مرتبه باشندنمونه ازدواج پیامبر(ص)شایدبگین استثناست ولی درفامیل ما90درصدازدواجا اینطوریه وتاالان ندیدم مشکل چندانی پیش اومده باشه

  20. ali

    به نظر من انچه مهم است ایمان به خدا وسلامتی جسم وروان است ونه سن البته بهتر است که زن کوچکتر باشد اما مهمتر از ان همان نکات اولی است که گفتم.

  21. سميه

    خيلي جالب بود برام جاي تعجب دارد

  22. مهری

    کاملا درسته امیدوارم که فرا گیر بشه

  23. نیما

    به نظر بنده سن یه موجود نسبی هست.نمیشه گفت که در روابط تاثیر داره.چون خیلی از انسانها با اینکه بزرگسال هستند ولی در واقع کودک درونشون اونقدر فعاله که نمیشه اونها رو تو بند سن آورد.
    خیلی ها هم با این که جوان هستند ولی اونقدر دقدقه ها مشکلاشون تو زندگی فرسودشون کرده که هیچ بویی از رفتاری که تو گروه سنی تعریف شدشون براشون هست ازشون بروز نمیکنه.در روابط چیزی که مهمه آموخته های طرفین ا اون زمان هست که بهشون تعریفی خاص از شخص مقابلشون رو میده.شاید یک عده با کسانی از جنس مخالفشون که ازشون کوجکتر یا بزرگتر باشه احساس آرامش کنن و انس داشته باشند حتما نباید سن ها رو ملاک قرار بدیم یا جنسیت رو.این شخصیت افراد در قالب زمان حالشون هست که به اونا روح میبخشه نه سنشون.این خصوصیاتی که شما در مقالتون بیان کردید ممکنه هر فردی با هر سنی داشته باشه.پس کلا پایه سخنان شما دلالت بر موضوع جامعی ندارد.

    • سوسکمار

      درست میفرمایید!
      من 25 ساله (از نظر شناسنامه) مرحله ای از زندگی رو میگذرونم که معمولا همه تو میانسالی میگذرونند، در واقع سنم بیشتر از شناسناممه و اصولا هیچ حس جوونی ندارم!
      اصولا میزان سن عقلی و احساسی میتونه خیلی جلوتر یا عقبتر از سن واقعی باشه!
      برای بحث مطرح شده بیشتر تفاهم و خط فکری مهمه تا سن، تجربه نویسنده دلیلی بر جامعیت نداره!

  24. مریم

    این مقاله کاملا چرته …. چون خدا گفته مرد باید از زن بزرگتر و برتر باشه . هم از نظر سن .هم عقل تازه میگن الان تحصیلات مرد باید بیشترم باشه

    • mahsa

      بزرگتر و “برتر” باشه ؟؟!! ملاک برتر بودن آدمها رو شما سن و عقل میدونی ؟؟
      برتری واقعی آدما به شرافت و انسانیتی هست که میتونه داشته باشه نه ظاهر ثروت هوش و هرچیز دیگه ای
      ادمی که همه ی اینا رو داشته باشه اما خالی از انسانیت و شرافت باشه حیوونم نیست

    • فرزاد

      سلام مریم جان. . . خدا کجا همچین حرفی زده ایا؟؟؟ :)) اگه خدا این حرف رو میزد حضرت محمد (ص) با حضرت خدیجه (س) که خیلی از ایشون بزرگتر بود ازدواج نمیکرد. . . شاد باشید. . .

    • hola

      خداوند کجا این مطلب رو فرمودند؟
      به نظر میاد این فقط نظر شخصی شماست

    • غریبه

      عجب خدا تو کدوم آیه فرموده؟!

      تازه ملاک برتری رو خدا تقوا قرار داده نه سن افراد ….دلیل هم نیست هرکی سنش بیشتره عقلش کامل تره ! می گن رو بی خیال ببین چی درسته…

    • سارا

      دقیقا من الان که چهل ساله شدم با اینکه یه پسر هم دارم هیکلم از تمام دخترهای بیست ساله وحدتی کمتر که میان باشگاه زیباتره حتی از زمان نوجوانی خودم هم الان زیباتر شدم واهمه دوستام هم بهم میمیگن که الانم از جوانیم زیباتر وخوش تیپترم تا ورزش سوتغذیه خوب باشه دیگه بیست ساله ها نمیتونیین به زیبایی ظاهریتون بنازین تازهه جوانی سن ناپختگی وخامیه وقتی پا به سن میذاری میتونی رسیده وخیلی شیرینتر وجذابتر هم از لحاظ اخلاقی باشی

    • مجتبی

      میشه فرمایید حدا کجا گفته مرد باید از زن بزرگتر باشه؟ اگه اینطوره پس چرا حضرت خدیجه از پیامبر 15 سال بزرگتر بودند؟

  25. زهرا

    البته این مقاله از دیدگاه مردا نوشته شده و فقط به خواسته و توقع اونا از زنا پرداخته شده این طور که من درک کرده مردا بیشتر کسی میخوان که ازکارشون ایراد نگیره و تماما در حال درک کردنشون باشه و از خطاهاشون چشم پوشی کنه من اینطور ازدواجا در ایران دیدم اینطوری نبوده بنظرم قبل شروع هر رابطه مثل ازدواج باید دید هدف چیه؟ و سطح انتظار مون چقدر؟چنین مردای از نظر روانشناسی مشکل دارن اینا زن زندگی نمیخوان به دنبال مادرن وبه عکس هم صادق هست دیده شده دخترا جونی که از نظری مالی تامین بودن چون از بچگی پدرشون از دست دادن و یا پدر خوبی نداشتن با مردایی که خیلی بزرگتر ار خودشون هست ازدواج کردن در شوهرشون به دنبال پدر نداشته شون بودن مردا هم همین طورن انسان طبیعی دست به انتخاب درست میزنه اگر باور ندارین یا میتونید دراین باره مطالعه کنید یا تحقیق

    • نسترن

      باهات موافقم اساسی.

      • mahsa

        me too :}

    • غریبه

      با این حساب اگه مردی مثلا با خانمی 8 سال کوچیکتر از خودش ازدواج کنه حتما پدر اون خانمه …حتما باباش در سن 8 سالگی پدر شده!….چون با این دلایلی که شما گفتید اگه یه خانم 8 سال بزرگتر از یه پسر باشه مثلا می شه مادرش!
      این حرفا چیه…یه زن در زندگی باید طوری بتونه زندگی رو کنترل کنه که حتی اگر سنش از پسر کمتر باشه گاهی نقش مادر، گاهی دوست، گاهی همسر و ….برای همسرش ایفا کنه…زندگی یعنی همین!

  26. وحید

    جالب بود واقعا زنان سن بالا به نظرمن ودوستان بهتر شرایطو میفهمن

  27. sina

    اصلا خوب نیست این تجربه خودم هست من و زنم هیچ درکی از هم نداریم

  28. milad

    خیلی اسکولید

  29. شکوفه

    خیلی جالبه، من با این موضوع موافقم چون چند نمونه از این ازدواجها رو در اطرافم دیدم و واقعا باید بگم نمونه کاملی از زندگی مشترک هستن.

  30. محسن

    تقریبا مواقفم . تمام خصوصیاتی که اینجا برا زن های بزرگ تر نوشته متاسفانه دختران کم سن و سال کاملا یا تقریبا ازش بی بهره ند . اما مشکل اینه اون مردایی هم که این مساله رو می دونن دوست ندارن زنشون زود پیر بشه واسه همین به فکر زن جوا هستن ! به نظر من باید یه سبک سنگینی انجام بشه !

  31. هدا

    مقاله جالبی بود.
    اما فکر نکنم زیادم اینجوری باشه ؟!

    • اشرف

      زنان کم سن مرد را با ترازویی که یکطرفش ثروت وطرف دیگرش مرد زندگی .صورت را میبیند نه سیرت را.

نظر خود را بیان کنید