معجون لیمو ترش برای کاهش فشار خون و کلسترول

کاهش فشار خون و کلسترول با یک معجون خانگی؛

lowering-blood-pressure

فشارخون بالا و کلسترول بد تبدیل به رایج‌ترین بیماری‌ها شده‌اند و برای کنترل و درمان آن‌ها نیاز به رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم است.

مزایای آبِ لیمو برای فشار خون چیست؟

همانطور که می دانید لیموی تازه به عنوان یک ماده قدرتمند در دنیای تغذیه شناخته می شود. این میوه خوشمزه می تواند مشکلات زیادی که در سلامت خود دارید را حل کند.

بیشتر متخصصان، لیمو را یک درمان طبیعی و خانگی می دانند زیرا به حل مشکلات مختلفی همچون فشار خون بالا کمک می کند.

بیماری قلبی یکی از اصلی ترین دلیل مرگ و میر در ایالت متحده آمریکا محسوب می شود و تعداد بیماران قلبی در ایران نیز روز به روز در حال افزایش است. افرادی که فشار خون بالا دارند باید مراقب این موضوع باشند.

فشار خون بالا می تواند یکی از دلایل ابتلا به بیماری های قلبی باشد. به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفتیم مزایای استفاده از آبِ لیمو برای فشار خون را با هم بررسی کنیم.

آب لیمو می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

لیمو یک تصفیه کننده طبیعی است:

آب لیموی طبیعی سرشار از ویتامین P است که می تواند یک ماده مغذی طبیعی باشد. این ویتامین در بیشتر مرکبات یافت می شود. ویتامین P مسئول کمک به بدن برای جذب ویتامین C است اما در مورد خون نقش های حیاتی دیگری هم ایفا می کند. ویتامین P باعث بهبود سلامت مویرگ ها می شود و از خونریزی مویرگی پیشگیری می نماید.

این ویتامین را می توان در آب و پوست لیمو پیدا کرد. ویتامین P در کنترل خونریزی های شدیدی که در شرایط پزشکی مختلف روی می دهد بسیار ضروری است.

متخصصان بر این باورند که این ویتامین از شکنندگی مویرگ ها نیز پیشگیری می کند.

 آب لیمو سرشار از مواد مغذی است:

آبِ لیمو مواد مغذی متعددی در خود دارد. یکی از این مواد مغذی ویتامین C است که بیشتر در میوه هایی همچون مرکبات یافت می شود. اضافه کردن ویتامین C بیشتر به رژیم غذایی مزایای بسیار زیادی برای قلبتان خواهد داشت.

یکی از مطالعات منتشر شده  در مجله Science Daily نشان می دهد دوز روزانه ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی فشار خون بالا را کاهش دهد.

نیتریک اکسید یک ترکیب طبیعی است که در بدن انسان یافت می شود و باعث شل شدن رگ های خونی می گردد. این ماده همچنین به بدن کمک می کند فشار خون را در حد سالم تری نگه دارد. با اینحال استرس و سایر فاکتورها می تواند توانایی نیتریک اکسید را کمتر کند یا از کارکرد آن جلوگیری نماید.

بر اساس یکی از مطالعات انجام شده مصرف ویتامین C به حفظ نیتریک اکسید در سطح سالم کمک می کند و به این ماده اجازه می دهد کارکرد طبیعی خود را داشته باشد.آب لیمو دارای پتاسیم معدنی هم هست.

بر اساس گفته محققان پتاسیم به همراه سدیم باعث تنظیم فشار خون در حد سالم می شود. مطالعات انجام شده تایید کرده اند افرادی که پتاسیم بیشتری مصرف می کنند فشار خون پایین تری نسبت به آن هایی که پتاسیم در بدنشان کمتر است خواهند داشت.

ماده مغذی دیگری که در آب ِ لیمو یافت می شود در برگیرنده ویتامین B ، فسفر، پروتئین و کربوهیدرات هاست.

درمان خانگی پیشنهادی:

بیشتر محققان و متخصصان توصیه می کنند آب لیمو را به برنامه روتین صبحگاهی خود اضافه کنید. این ماده به انعطاف پذیری مویرگ ها کمک می کند.

نوشیدن آب داغ به همراه آب لیمو در صبح می تواند به کاهش فشار خون کمک بسزایی بکند. درمان خانگی دیگری که توسط متخصصان توصیه می شود جوشاندن جو به همراه باترمیلک و اضافه کردن آب لیمو به آن است.

اگر این ترکیب به صورت منظم مصرف شود می تواند به کنترل فشار خون بالا کمک کند. اگر لیمو را در دمای اتاق نگهداری کنید راحت تر می توانید آب آن را بگیرید.

قرار دادن این میوه برای مدت کوتاهی در مایکرویو می تواند ابزار سریعی برای آب گیری از آن باشد اما باید مراقب باشید لیمو نجوشد.


نظر خود را بیان کنید