چگونه زودتر از موعد بازنشسته شویم؟

17 مهارت پولی کاربردی که شما را برای بازنشستگی پیش از موعد آماده می کند
پول money

چگونه زودتر بازنشسته شویم؟

ممکن است ایده ی بازنشستگی پیش از موعد شما را هیجان زده کند، اما برای رسیدن به چنین رویایی، به برنامه ریزی مالی دقیق و برخی از مهارت های پولی کاربردی نیاز دارید.

در این مقاله، من 17 مهارت پولی کاربردی را به شما معرفی می کنم که شما را در مسیر بازنشستگی و استقلال مالی قرار خواهد داد.


  1. یک طرح نوشته شده داشته باشید

تنها داشتن یک طرح بهترین راه برای برنامه ریزی بازنشستگی پیش از موعد نیست اما چه باور داشته باشید یا نه، شما نمی توانید با در نظر گرفتن یک مسیر غیر برنامه ریزی شده انتظار رسیدن به مقصد درست را داشته باشید. چرا که برنامه ریزی، کلید موفقیت شماست. شما باید به یاد داشته باشید که موفقیت مالی یک انتخاب است.

تمام تصمیمات مالی که هر روز اتخاذ می کنید، می توانند شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک تر کرده و یا از آن دورتر کنند.

بر روی نوشتن اهداف مالی خود وقت بگذارید به طوری که آنها بتوانند در طول زمان تحقق یابند. به خاطر داشته باشید که هدف شما تنها نوشتن کلمات انگیزه بخش برای دنبال کردن مسیر نیست بلکه در عوض، هدف این است که هر یک از جنبه های اهداف مالی خود را تعریف کرده و شکل آن ها را با کلمات و ارقام دقیق مشخص نمایید.

این امر شامل تعریف جدول زمانی و مدیریت پول برای دستیابی به اهداف مالی است.


  1. از خودتان بپرسید: آیا شما به مدیریت منابع مالیتان اهمیتی می دهید؟

ما ساعت ها در زندگی شلوغ و پر هرج و مرجمان به تلاش و تقلا می پردازیم، اما زمانی که به مدیریت مربوط باشید، نسبتا ضعیف عمل خواهیم کرد. و این اتفاق بدین دلیل رخ می دهد که ما سواد مالی خوبی نداریم. بنابراین اولویت اصلی این است که زمان و منابع کافی را برای تحصیل در زمینه ی مالی سرمایه گذاری نماییم.

داشتن تحصیلات مالی به معنای گرفتن مدرک نیست، بلکه به معنای آگاهی از اصول اولیه پولی مانند ترکیب، ROI، NPV، تورم است. (NPV ارزش خالص فعلی. ROI نرخ بازگشت سرمایه)


  1. درآمد مبتنی بر شیوه زندگی

در عصر حاضر، اکثر مردم به جای اینکه واقعا ثروتمند باشند در حال نمایش دادن خود به عنوان فردی ثروتمند هستند. ثروتمند بودن یک هدف بلند مدت است و چیزی است که تنها به مرور زمان در زندگیتان اتفاق خواهد افتاد. این امر به وضوح بیان می کند که اگر بخواهید موفقیت مالی خود را در بلند مدت تحقق بخشید، مجبورید تنبلی و آسایش امروز را فدای فرداها کنید.

خرج کردن پول هرگز کسی را ثروتمند نمی کند. بلکه برنامه ریزی بر روی اهداف مالی و داشتن زندگی هدفمند شما را به فردی ثروتمند تبدیل خواهد نمود.

هزینه های خود را با دقت انتخاب کنید تا بتوانید نیازهای زندگی تان را برآورده کنید، اما نیازهای خود را محدود کنید تا هزینه های گزافی را پرداخت ننمایید


  1. بلافاصله کارتان را شروع کنید

در نظر گرفتن بهره و سود پرداختی در عصر حاضر، می تواند بر میزان سرمایه گذاری شما تاثیر بسزایی داشته باشد. هر چه زودتر پس انداز کردن را شروع کنید تا بتوانید به موفقیت مالی زیادی دست یابید و خود را برای بازنشستگی زودهنگام آماده کنید.

انتظار نداشته باشید که به سرعت به یک نابغه در زمینه ی مسایل مالی تبدیل شوید یا اینکه یک مشاور مالی شما را یاری دهد. هر طور که می توانید پس انداز کردن را شروع کنید. در اوایل انتظار رشد چشمگیری را نداشته باشید اما پس از مدتی خواهید دید که همه چیز بهتر می شود.

البته باید در نظر داشته باشید که در شرایطی که تورم فراتر از انتظار است پس انداز گزینه مناسبی برای ثروتمند شدن نیست پس اگر در کشوری با تورم غیرمعمول زندگی میکنید سعی کنید فرآیند پس انداز را با سرمایه گذاری های کوچک و کم رسیک مانند خرید اوراق قرضه یا واحدهای صندوق های سرمایه گذاری جایگزین کنید.


  1. ایجاد ثروت به صورت اتوماتیک

احتمالا هیچ کس از خود انتظار ندارد که بتواند تمام وظایفش را به صورت روزانه مدیریت کند، آیا شما فکر می کنید می توانید این کار را انجام دهید؟ قطعا پاسختان منفی است. شما فقط می توانید بخشی از منابع خود را صرف اهداف بازنشستگی تان کنید.

این جایی است که حالت خودکار باید فعال باشد. در این راستا، شما نیاز به اخذ تصمیمات مالی خاصی دارید که نه تنها مجموع تعداد دارایی هایی را که دارید افزایش دهند، بلکه در طول زمان بر ارزش آن ها نیز بیافزایند؛ به طوری که زندگی تان هماهنگ با روند مورد نظرتان پیشرفت کند.

راههای ثروتمند شدن

راههای ثروتمند شدن

ایده ای که می خواهم در اینجا به شما معرفی کنم این است که بخشی از درآمد ماهیانه خود را به سرمایه گذاری تخصیص دهید که درآمد بلند مدتی را برایتان ایجاد خواهد کرد.

در مبالغ پرداختی برای اشتراک ها و کلاب ها صرفه جویی کنید چرا که با این کارها می توانید اطمینان حاصل کنید که بودجه ی بیشتری برای سرمایه گذاری در زمینه بازنشستگی زود هنگام خواهید داشت. بنابراین می توانید پول خود را ذخیره کرده و ثروت بیشتری را در این راستا بدست آورید.


  1. دسترسی به پولتان را سخت تر کنید

پولتان را در حساب ها یا جاهایی قرار دهید که دسترسی به آن برایتان دشوار بوده و مجبور باشید مراحل زیادی را برای دستیابی به آن طی نمایید.

تصور کنید بین پول نقدی که در کیف پول شماست و همان پولی که در پشت یک قفسه قفل شده است چقدر فرق می باشد. دسترسی به کدام یک از آنها ساده تر است؟ به طور مشابه، زمانی که پول شما در برخی طرح های بازنشستگی یا طرح سرمایه گذاری پس انداز شده باشد، قبل از اینکه بتوانید به آن پول ها دست یابید، باید برخی سیاست ها و کاغذ بازی ها را طی نمایید که شاید شما را منصرف نمایند. بنابراین، برنامه های مالی خود را به نحوی تعریف کنید که دستیابی به پول نقدتان برایتان فوق العاده دشوار شود. این کار باعث می شود که راحت تر در برابر وسوسه خرج کردنش مقاومت نمایید.


  1. یک بیمه سرمایه گذاری داشته باشید

امروزه ابزارهای متنوع زیادی برای داشتن یک سبد از سرمایه گذاری های امن در دسترس است که میتواند میزان ریسک دارایی های شما را به صفر نزدیک کند. استفاده از خدمات بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های تضمین آینده است پس سعی کنید از آن غافل نشوید.

راهنمای بازنشستگی زودتر از موعد

راهنمای بازنشستگی زودتر از موعد


  1. تمرکز بر صرفه جویی

در حالی که این مهارت ممکن است یک مهارت بسیار اساسی و آشکار باشد، اما عمل به آن بسیار دشوار می باشد امن ترین راه برای رسیدن به این هدف این است که میانگین لیست هزینه های ​​خود را برای هر ماه تعیین کنید.

وقتی این روش را به کار بگیرید، از چگونگی کنترل هزینه های خود شگفت زده خواهید شد. پس از نوشتن هزینه هایتان بر روی کاغذ، ناگهان متوجه خواهید شد که چقدر از درامدتان را صرف چیزهای بی مورد می کردید و هزینه های خود را کاهش خواهید داد.

همچنین بخوانید: مهارت های ضروری زندگی

  1. منابع درآمدی منفعل را توسعه دهید

همیشه یک ایده ی خوب برای ایجاد منابع مختلف درآمدی وجود دارد و لذا بهتر است تا دیگران این منابع درامدی را کشف نکرده اند، شما به بهره برداری از آن ها بپردازید.

آیا نوشتن را دوست دارید؟ پس به یک فریلنسر تبدیل شوید و انواع کارهای نوشتاری و یا تولید محتوا را به منظور تولید درامد بیشتر بر عهده بگیرید. ایده ما این است که تمام راه های ممکن را برای کسب درآمد بیشتر امتحان کنید و هنگامی که این درآمد اضافی تولید شد، صرفه جویی کرده و آن را سرمایه گذاری کنید تا مبلغ آن بیشتر شود.


  1. ریسک های خود را برنامه ریزی کنید

همانطور که گفته شد، ریسک بالاتر، بازده بالاتری را نیز به همراه دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما مانند یک موش مدام به دنبال پول بدوید و بدون تفکر به سرمایه گذاری های پر از ریسک بپردازید.

به دلیل حفظ سلامت مالی شما باید به دنبال ریسک هایی باشید که بتوانید از عهده ی شان بر آیید. از این رو، شما باید سلامت مالی خود و توانایی خود را در هنگام خسارت دیدن، و مهم تر از همه ایده ی کسب سودتان را، ارزیابی کنید.

این کارها احتمالا به شما یک تصویر واضح از ریسکی را که می توانید در درازمدت بپذیرید نشان خواهند داد.

به یاد داشته باشید زمانی که شما در حال برنامه ریزی برای بازنشستگی زود هنگام هستید، حفظ سرمایه به هدف بزرگی برایتان تبدیل خواهد شد. لذا ابتدا قبل از سرمایه گذاری در هر زمینه مالی، میزان ریسک خود را ارزیابی نمایید. به عنوان مثال، ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین ممکن است یک ابزار مناسب برای سرمایه گذاری برای افرادی باشد که پذیرای ریسک های بالا هستند؛ در حالی که برای کسانی که ریسک پذیر نیستند، حتی سطح متوسط ریسک نیز به نظر خطرناک خواهد آمد.

چگونه پولدار شویم؟

چگونه پولدار شویم؟


  1. برنامه های مالیاتی خود را تنظیم کنید

در حالی که شما بین درآمد خود، هزینه ها و پس انداز ها در کشمکش هستید، یکی از عواملی که به طور کامل از دسترس شما خارج است اما توجه به آن اجباری است مسئله مالیات می باشد.

ساکن هر کشوری که باشید، باید در مورد قوانین مالیاتی و نحوه ی کسر آن از درآمد خود آگاه باشید و اطلاعات زیادی در مورد شیوه های اخذ مالیات داشته باشید. این جایی است که شما باید از محدوده برنامه ریزی مالیاتی استفاده کنید و سعی کنید مالیات خود را از محل صرفه جویی در درامدتان پرداخت نمایید.

برنامه ریزی مالیاتی به دوران پس از بازنشستگی نیز مرتبط خواهد بود، بنابراین شما باید در مورد سرمایه گذاری های خود که مشمول مالیات می شوند بسیار مراقب باشید.


  1. سالم بمانید

شما ممکن است از این امر تعجب کنید که چگونه سلامت می تواند نقطه ی کانونی مباحث مهارت های پولی را اشغال کند. با این حال، برای کسب مزایای بازنشستگی زود هنگام، باید ابتدا سالم باشد.

علاوه بر این، سالم بودن تضمین می کند که هزینه ای از جیب شما برای ارائه خدمات و مراقبت های بهداشتی پرداخت نخواهد شد (برای بیماری هایی که تحت پوشش بیمه درمانی نیستند). نیازی به گفتن نیست که شما باید یک بیمه بهداشتی مناسب نیز داشته باشید.


  1. همیشه ماشین های دست دوم را ترجیح دهید

همه می دانند که معمولا خودروها در حدود 20 تا 30 درصد از ارزش خود را (بسته به مدل و کیفیت) در طول چند سال اول به علت استهلاک از دست می دهند. بنابراین این یک تصمیم عاقلانه است که همیشه از خودروهای دست دوم استفاده کنیم تا مبلغ اضافی را بابت ارزشی که از دست خواهد رفت پرداخت نکرده باشیم.

علاوه بر این، ماشین مسئولیتی است که نگهداری سالانه آن نیاز به پول دارد و این ارزش با گذر زمان از دست خواهد رفت.

اگر قصد دارید تا برای داشتن بازنشستگی زود هنگام مبارزه کنید، بهتر است سرمایه گذاری کنید نه اینکه چیزی بخرید که به مرور زمان از ارزشش کاسته شود.


  1. برنامه ی وام خود را برنامه ریزی کنید

اگر برای انجام کاری نیاز به دریافت وام داشتید سعی کنید با برنامه ای دقیق آنرا دریافت کنید و اجازه ندهید وام دریافتی امنیت و آسایش مالی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

وامی را دریافت کنید که در مرحله اول آن را برای یک دلیل موجه گرفته باشید و در مرحله بعد توانایی پرداخت اقساط آن را داشته باشید.


  1. تعطیلات در خارج از فصل

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که عاشق سفر هستند، می توانید با تعطیلات در فصل زمستان، نه تنها جاذبه های طبیعی بیشتری را مشاهده کنید بلکه در هزینه هایتان نیز صرفه جویی نمایید. نه تنها بلیط هواپیما در این فصل ارزان تر است بلکه هتل ها نیز دارای قیمت پایین تری می باشند و اگر شما به دنبال سکونت کوتاه مدت هستید، سعی کنید آن را در طول روزهای هفته و نه تعطیلات آخر هفته انجام دهید.

این پس اندازها، در طی یک دوره زمانی، به مقدار قابل توجهی تبدیل خواهند شد.


  1. قانون 5٪ را اعمال کنید

این یک قانون گویا نیست اما فوق العاده عملی و بسیار موثر می باشد. اگر بخواهم این قانون را به زبان ساده برایتان توضیح دهم، این قانون به معنای کاهش هزینه های سه دسته مهم از مخارج سالانه تان به میزان (5٪) است.

برای پیاده سازی این مهارت، اول از همه لیست 3 دسته از بیشترین مخارج سالانه ی تان را تهیه کنید. سپس هزینه هایتان را براورد کنید. و ببینید در کدام قسمت می توانید هزینه هایتان را کاهش دهید و پول بیشتری پس انداز کنید.

در حال حاضر به منظور صرفه جویی، سعی کنید عادت های بد را کنار گذاشته و عادات خوب را جایگزینشان نمایید.

به عنوان مثال، اگر هزینه ای که به صورت ماهیانه صرف ناهار می کنید زیاد است آن را به لیست اضافه کنید و سعی کنید راهی برای کاهش این هزینه بیابید. احتمالا ناهارتان را از خانه به دفتر کار خواهید برد، یا سعی می کنید فقط دو بار در ماه بیرون غذا بخورید. این کارها باعث می شوند تا شما کم کم عادات صرفه جویی و پس اندارز را در خود پرورش دهید.


  1. پیگیری پیشرفت

پیشرفت را دنبال کنید و هرگز قانع نباشید. پیشرفت در پس انداز، پیشرفت در سرمایه گذاری و پیشرفت در نزدیک شدن به اهداف را سر لوحه ی زندگی خود کنید.

پیگیری پیشرفت تحولات عظیمی را در زندگی شما ایجاد می کند و به نوبه خود انگیزه بیشتری را برای ادامه مسیر فراهم می کند. علاوه بر این، این امر به ارزیابی وضعیتتان کمک کرده و در صورت لزوم سبب می شود بتوانید اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهید.


نکته ی نهایی

برنامه ریزی برای بازنشستگی زودهنگام سخت نیست اما به برنامه ریزی مالی (طولانی مدت)؛ نظم و انضباط برای صرفه جویی و سرمایه گذاری عاقلانه نیاز دارد. مسیر بازنشستگی زودهنگام نه در ریاضیات پشت آن ،بلکه در رشد عادت های خوب و ذهنیت درست ریشه دارد. پس بهتر است از همین الان شروع کنید.


نظر خود را بیان کنید