چگونه زندگی خوبی داشته باشیم؟

10 راهکار موثر برای داشتن یک زندگی شاد و موفق

چگونه زندگی خوبی داشته باشیم

لذت بردن از زندگی یک انتخاب است و دیگر هیچ؛ برای آنها که تصمیمات مهم می‌گیرند، زندگی می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. معنا و مفهوم زندگی شما همان چیزی است که خودتان هر روز با اعمال و افکارتان می‌سازید.

همه می‌خواهند زندگی شاد و موفقی داشته باشند، اما مشکل این است که اغلب مردم رسیدن به موفقیت را به عنوان چیزی بزرگ و دشوار تلقی می‌کنند.

این در حالی است که بسیاری از افراد حتی خوشحالی را برابر با موفقیت می‌دانند، یعنی اینکه اگر آن‌ها به موفقیتی که در زندگی می‌خواهند دست نیافتند، احساس بدبختی می‌کنند، در صورتی که این یک تصور نادرست است.

شما می‌توانید یک زندگی شاد و موفق داشته باشید. در حقیقت هر کسی می‌تواند شاد باشد و شاد زندگی کند. اول از همه، باید درک کنید که شادی یک انتخاب است.

اگر افکار مثبتی داشته باشید و یا کارهایی را انجام دهید که باعث خوشحالی شما شوند، شما می‌توانید خوشحال باشید. حقیقت غم‌انگیز این است که اغلب مردم افکاری منفی دارند و شادی خود را وابسته به چیزهای دیگر می دانند.

اگر عمیقا شادی را بخواهید واقعا می توانید شاد باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افکار خود را به گونه ای هدایت کنید که بر چیزهایی که شما را شاد می‌کنند، تمرکز کنید.

در عین حال، موفقیت هم یک چیز بزرگ و دست نیافتنی نیست. موفقیت در این است که یک قدم کوچک بردارید، سپس این یک قدم شما را به یک پیروزی کوچک هدایت کند و در نهایت همین پیروزی‌های کوچک موفقیت بزرگی را که می‌خواهید به شما خواهند داد.

در این مطلب از مجله آلامتو ده راهکار که می توانند شما را به شادی و موفقیت برسانند، معرفی می کنیم، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


  1. رویاهایتان را زندگی کنید

چگونه شاد زندگی کنیم

افرادی که زندگی شان را بدون رویا سپری می‌کنند هرگز به چیز زیادی دست نخواهند یافت. رویاهای شما منبع انگیزه بخشیدن به شما هستند. به عبارت بهتر رویاهای شما دلایلی هستند که هر روز صبح به خاطرشان از خواب بیدار می‌شوید.

وقتی که مسیر مشخصی ندارید و بدون اینکه بدانید در زندگی می خواهید چه کار کنید روزها را سپری می کنید، احساس کسالت، خواب آلودگی و بیهودگی می کنید. از این رو چون هدف و برنامه مشخصی ندارید به طور مداوم توسط افراد دیگر هدایت می شوید.

اگر می خواهید زندگی موفق و شادی داشته باشید، رویاهای خود را کشف کنید. آنچه را که واقعا می‌خواهید در زندگی‌تان به دست آورید، پیدا کنید و به دنبال آن بروید.

همچنین بخوانید: چگونه شاد زندگی کنیم

  1. پیشرفت کنید

وقتی نظاره گر پیشرفت‌تان باشید، یک زندگی شاد و موفق را تجربه خواهید کرد. بیشتر افراد احساس می کنند زندگی متوسطی دارند زیرا هیچ کاری در راستای رسیدن به رویاها و اهدافشان انجام نمی دهند. به عبارتی آنها جرات رویا داشتن دارند، اما جرات عمل کردن ندارند.

اگر می خواهید به موفقیت و شادی برسید راکد نمانید، خودتان را به چالش بکشید و جلو بروید.

آیا ضرب المثلی که می گوید: “آب که یک جا بماند، می گندد.” را شنیده‌اید؟ با این تفاسیر می بینید که لازمه رسیدن به شادی و موفقیت، پیشرفت کردن است، پس پیشرفت کنید و برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان اقدام کنید.


  1. کاری را انجام بدهید که قلبتان می گوید

چگونه شاد زندگی کنیم

شما مجبور نیستید برای شاد بودن حتما به یک موفقیت چشمگیر برسید، بلکه می‌توانید در حال حاضر با انجام کارهایی که قلبتان را شاد می کند، احساس خوبی داشته باشید.

دوست دارید چه کاری انجام بدهید؟ شور و اشتیاق‌تان در چیست؟ چه سرگرمی‌هایی دارید؟

یک روش بسیار ساده برای برقراری ارتباط مجدد با قلب خود این است که 10 سرگرمی مورد علاقه یا کارهایی که دوست دارید انجام دهید را لیست کنید، سپس یکی را انتخاب کنید و بلافاصله انجام دهید. این می تواند شنا، دویدن، بازی های رایانه ای، مطالعه، یا حتی یک سفر کوتاه باشد.

نکته اصلی این است که کاری برای شارژ مجدد و ارتباط با درون خود انجام دهید.


  1. خودتان را باور داشته باشید

اگر به خودتان ایمان نداشته باشید و خودتان را قبول نداشته باشید، نمی‌توانید عمیقا خوشحال و موفق باشید. افرادی که به خود باور ندارند، افرادی هستند که عزت‌نفس پایین دارند.

این افراد همیشه به طرز تفکر دیگران نسبت به خودشان اهمیت می‌دهند. در نتیجه، اعتماد به نفس شان را از دست می‌دهند و هرگز زندگی خود را به بهترین شکل سپری نمی‌کنند و زمانی این وضعیت بدتر خواهد شد که این افراد بخواهند زندگی شان را بر اساس گفته های دیگران پیش ببرند.

همیشه به توانایی خود اعتماد کنید و به خودتان و رویاهایتان ایمان داشته باشید. اگر ایده ای برای انجام کاری ندارید، در مورد آن تحقیق کنید و یاد بگیرید.

شما همیشه می‌توانید از طریق دانش و تجربه اطلاعات مورد نیازتان را کسب کنید، به این صورت قادر خواهید بود به خودتان نیز اعتماد کنید.


  1. با افرادی که دوست دارید ارتباط برقرار کنید

اگر کسی را نداشته باشید که در شادی ها و موفقیت هایتان کنارتان باشد و با هم این شادی را جشن بگیرید، هرگز یک زندگی شاد و موفق کامل نخواهد شد. هرگز تاثیر حضور افراد مورد علاقه تان را در زندگی دست ‌کم نگیرید.

مطالعات نشان داده ‌اند که افرادی که موفق و خوشحال هستند، کسانی هستند که قادر به تقسیم دستاوردهای خود با افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهند، هستند. بنابراین از این پس با افرادی که دوست شان دارید، روابط خوبی برقرار کرده و آن را پرورش دهید. با افرادی که دوستشان دارید و دوستانی که از شما حمایت می کنند وقت بگذرانید.

مطمئن باشید که از پرورش روابط صمیمانه خوشحال خواهید شد، چرا که وقتی بیشترین نیاز به حمایت را داشته باشید، همیشه شخصی وجود دارد که می توانید به او مراجعه کنید.


  1. برای داشتن یک زندگی شاد و موفق سالم بمانید

اگر فکر می‌کنید که شما جوان هستید و تنها سه ساعت در روز می‌توانید بخوابید، اشتباه می‌کنید. افرادی که از بیماری مزمن رنج می‌برند معمولا کسانی هستند که وقتی جوان بوده اند به خوبی مراقب سلامتی شان نبوده اند.

تصور کنید که در روز یک بسته سیگار می کشید، این کار چه نفعی برای سلامتی شما دارید؟ مطمئنا هیچ نفعی!

بسیار خوب، حالا سعی کنید این عادت بد را به یک دهه از عمرتان تعمیم دهید. آیا می دانید ده سال مدام سیگار کشیدن چه بر سر سلامتی شما خواهد آورد؟ شما عواقب این کار را می دانید.

علاوه بر این، زمانی که نعمت سلامتی را برای لذت بردن از زندگی نداشته باشید، چگونه شاد و موفق خواهید بود؟ بنابراین، از امروز از سلامت خود مراقبت کنید. غذاهای مقوی و تازه بخورید. به طور مرتب ورزش کنید و وقتی که بدنتان خسته می‌شود، استراحت کنید.


  1. به دیگران کمک کنید

چگونه شاد زندگی کنیم

اگر می‌خواهید یک زندگی شاد و موفق داشته باشید هر روز یک کار خوب انجام دهید. وقتی به کسی کمک می‌کنید، حتی اگر این کار یک کمک جزئی و کوچک باشد، روز شما را خواهد ساخت.

شما مجبور نیستید همه پول خود را به خیریه اهدا کنید. گاهی بهترین کاری که می توانید انجام دهید سر زدن به خانواده های بی بضاعت و انجام کارهای داورطلبانه است.

کمک و مشارکت به دیگران تاثیری خارق العاده بر روی روح انسان و احساس شادی و خوشحالی او خواهد گذاشت.


  1. زندگی روزمره خود را بهبود بخشید

تنها راه برای احساس زنده ماندن و زندگی کردن یک زندگی موفق، بهبود زندگی روزمره است. بخوانید، تمرین کنید و یاد بگیرید که بهتر شوید.

با انجام فعالیت های مفید در طول روز احساس خواهید کرد که زندگی پر از امید و هیجان است. زمانی که یاد می‌گیرید و بهبود پیدا می‌کنید، قابلیت های بهتری کسب خواهید کرد و زمانی که بهتر شوید، می‌توانید به چیزهای بیشتری دست یابید و احساس بهتری داشته باشید.


  1. با حق ‌شناسی زندگی کنید

اگر قدردان چیزهایی که دارید نباشید، همه چیز به نظرتان بی‌ارزش خواهد آمد. زمانی که به خاطر آنچه در زندگی دارید شکرگزار و قدردان نیستید، احساس خوشحالی و رضایت نخواهید کرد.

شما باید قدردانی از آنچه در زندگی دارید را تمرین کنید. نسبت به افرادی که دوستشان دارید و به آنها علاقه دارید سپاسگزار باشید.

قدر تمام چیزهایی که دارید را بدانید، قدر سلامتی، شغل، اتومبیل و یاهر چیز کوچک دیگری که دارید را بدانید. اگر برای داشته هایتان ارزش قائل باشید، احساسی از شادی و رضایت در وجودتان ریشه خواهد زد.


  1. در لحظه زندگی کنید

چگونه شاد زندگی کنیم

چگونه شاد زندگی کنیم

قبول کنید که نه نمی‌توانید آینده خود را ضمانت کنید و نه می‌توانید گذشته خود را تغییر دهید. اگر شما بیش از حد نگران آینده هستید و یا بیش از حد در مورد گذشته ناراحت هستید، هرگز احساس خوشحالی و موفقیت نخواهید کرد.

زمان حال، آن چیزی است که شما می‌توانید کنترل کنید، با فکر کردن به گذشته و آینده، زمان حال تان را نابود نکنید.

از هر چیزی که در همین لحظه دارید، لذت ببرید. وقتی باران می‌آید با آن برقصید و عشق کنید. وقتی زمان سخت فرا می‌رسد، یاد بگیرید که بر آن غلبه کنید. به این صورت می توانید به شادی و موفقیتی که می خواهید نیز برسد.


و اما سخن پایانی …

به یاد داشته باشید که شادی یک انتخاب است. شما می‌توانید با تغییر تمرکز، روحیه و احساسات خود را نیز تغییر دهید. اگر بخواهید می‌توانید زندگی خود را هر روز سعادتمند کنید.

برای گذراندن زندگی شاد و موفقی که همیشه می خواستید، 10 راهکاری که در قسمت بالا گفتیم را دنبال کنید.


متن موفقیت در کار و زندگی

انشا در مورد موفقیت

سخنان بزرگان در مورد موفقیت

فال ماهانه مجله موفقیت



18 دیدگاه

  1. مسعود

    من خداروشکرمیکنم زندگی خوب و عالی دارم من سعی میکنم همیشه در همه کارام خداروفراموش نکنم قبول کنین باتوکل. بخدا همه چیزبدست میاد شادی ثروت دل خوش همسر خوب
    فرزند اهل …

  2. امیررضا

    سلام من هیچ هدفی تو زندگی ندارم چیکار کنم ؟ ۱۳ سالم هست از یه نفر هم خوشم میاد ولی تو زندگیم اصلا باهاش حرف نزدم به غیر از یه بار که از من پرسید چه نوع چیپسی بخرم خوش مزه تره منم گفت فلفل سیاه بخر با ماست موسیر بخور میری بهشت اگر با کیفیت باشه خلاصه که هدفی ندارم ۹۸٪ روز رو بیکارم اون ۲ درصد هم مشقم رو مینویسم نمیدونم چیکار کنم بچه های کوچمون هم میرم توپم رو میگیرن میگن داریم ولی حال نداریم بیاریم اصلا نمیتونم دعوا کنم

  3. ناشناس

    خب من زندگی کردنو یادم رفته قلبمم چیزی نمیگه که بهش فکر کنم و یه انگیزه ای داشته

  4. زهرا قاسمی

    متاسفانه شادی رو فقط میشه توی خانواده پولدار دید خانواده فقیر هیچکسی بهش یک ذره اهمیتی نمیده و خیلیا میگن کار کن ولی تا وقتی نتونی بفهمی رویات چیه و استعدادت چیه نمیتونی کار کنی منه بدبخت همیشه به خانوادم میگم واسم کامیپوتر بخرین چون علاقه دارم اما ذره ای توجه ندارن یا مثلا گیتار یا کتاب برای هیچکدوم پول ندارم…اینا همش الکیه الکی حالتون رو با یک مشت دروغ بهتر نکنید

  5. حسن

    سلام واقعا عالی و مفید بود تشکر ویژه

  6. نازلی

    من دختری ۱۵ساله هستم من از کلاس اول ابتدایی تا الان که کلاس هشتمم تمام شد لبمو میکنم و ی سال سعی دارم ترک کمم کندن و اونموقع ها لبم خون میومد از بس میکندم ولی الان نسبت به اون موقع بهتر شدم
    فقط میخوام دیگه کندن لب و ترک کنم
    و باعث شه زندگی راحت تری داشته باشم

  7. بهار

    منم ۱۲ سالمه و زندگی خیلی بدی دارم
    هر روز با این اون دعوا کن فش بده و…… امیدوارم مطالب شما زندگی خوبی ب من بده:)

  8. نازنین

    سلام من یه سوال داشتم چیکار کنم که بعضیا ازم بدشون میا پشت سرم حرف بزنن من هر کار میکنم تا با اونا دوست باشم محبت کنم ولی نمیشه چیکار کنم منسنم کمه 12سالمه ولی دارم روانی میشم کرنا هم هست نمیدونم چیکار کنم

  9. GOD of WAR

    سلام
    واقعا خیلییییییییییییییییییییی خوب بود خیلیییییییییییییلذت بردم از این مقاله

  10. خانه هوشمند الفا

    ادمی که شاد تره موفق تره

  11. Asal Asal

    سلام علیکم بنظر من برای هر بند یک مثال می آوردید بهتر و موثرتر بود

  12. نواب

    خیلی عالی بود دوست عزیز ممنون تان

  13. mohadeseh

    خیلی منطقی به نظر میرسه یه جاهاییش خیلی عالی بود برای کنفرانسم ازشون حتما استفاده میکنم ممنون برای اشتراک این‌مطالب زیبا

  14. هاست رایگان

    سایتتون خیلی خوبه ، مرسی ‌, اگر نیاز به هاست رایگان داشتید به سایت ما هم سر بزنید !

  15. آموزش وردپرس

    مطلب جامع و مفیدی بود.. ممنون از انتشار اون

  16. صادق

    سلام و یک پیام شادی برای شما دوست عزیز

    ممنون از مطالب زیبایی که به اشتراک گذاشتین . استفاده کردم.

  17. عرفان

    کارت علی بود دوست عزیز واقعا مرسی شما یک زندگی تازه رو به من هدیه دادید من فقط 13 سالمه ولی مشکلات زیادی داشتم که الان تحول پیدا کردم کارتون عالی بود

  18. مریم

    از راهنمایی شما سپاسگزارم

نظر خود را بیان کنید