یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

چه مدت طول می کشد تا یک زبان جدید را یاد بگیریم؟

چقدر طول میکشد تا یک زبان جدید یاد بگیریم

یادگیری یک زبان جدید به آن آسانی که به نظر می ‌رسد، نیست. شما ممکن است سال‌ها را صرف یادگیری کامل آن زبان کرده باشید، اما هنوز هم کاملا به آن مسلط نباشید. این به این دلیل است که یادگیری یک زبان جدید می‌تواند نیازمند ماه‌ها و حتی سال‌ها مطالعه اختصاصی باشد. فراموش نکنید، این تنها به شما کمک می‌کند که به آن زبان صحبت کنید. در صورتی که می‌خواهید کاملا بر آن مسلط باشید، زندگی در کشوری که با آن زبان صحبت می کنند چیزی است که نیاز خواهید داشت!

وقتی که یک زبان جدید را یاد می‌گیرید، چه اتفاقی برای مغز شما می‌افتد؟

در مطالعه‌ ای که توسط دانشمندان سوئدی انجام شد مشخص شد که یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند اندازه مغز شما را افزایش دهد. آن‌ها پس از بررسی مغز افرادی که زبان دوم را یاد گرفته بودند به این نتیجه رسیدند.

شرکت کنندگان این مطالعه به دو دسته تقسیم شدند: نیروهای جوان نظامی با استعدادی که یادگیری زبان‌های مختلف را آغاز کردند و گروه کنترل دانش آموزان علوم پزشکی که هرچند سخت مطالعه می کردند اما روی یادگیری زبان جدید کار نمی کردند.

مشخص شد که ساختارهای مغزی گروه کنترل بدون تغییر باقی ماندند در حالی که مغزهای افراد یادگیرنده زبان علایم قابل‌توجهی از رشد را از نظر اندازه نشان دادند.

همچنین بخوانید: چگونه یک زبان جدید یاد بگیریم؟

چه کسی تمایل به یادگیری سریع زبان دارد؟

مقاله جدیدی که در مجله Cognition به چاپ رسیده است ، از یک روش مبتنی بر مسابقه فیس بوک برای درک اینکه چطور انسان یک زبان را یاد می‌گیرد و چه سنی بر این فرآیند تاثیر می‌گذارد، استفاده کرد.

این مطالعه نشان داد که اگر قبل از سن ۱۸ سالگی شروع به یادگیری آن زبان کنید، به احتمال بیشتری به تسلطی همانند زبان مادریتان در آن زبان دست پیدا خواهید کرد. با این حال ، این بدان معنی نیست که بزرگسالان فقط به این دلیل که دیر شروع کرده اند نمی توانند به تسلط در آن زبان پیدا کنند. این مطالعه نشان داد که هزاران بزرگ‌ سال که بعد از سن ۲۰ سالگی شروع به یادگیری کردند، توانستند به روانی سطح زبان اصلی شان به زبان موردنظر نیز دست یابند.

یکی دیگر از مطالعات اخیر، ارتباط بین دو زبانه صحبت کردن و یادگیری زبان سوم را مورد مطالعه قرار داد. مشخص شد که دانش آموزانی که پیش از این دو زبان را بلد بودند، در مقایسه با افرادی که تنها به یک زبان مسلط هستند، به راحتی می‌توانستند زبان سوم را نیز یاد بگیرند.

به گفته پروفسور Abu-Rabia : “تسلط بر چندین زبان ، مهارت فرد در زبان های بومی را بهبود می بخشد. این به این دلیل است که زبان ها یکدیگر را تقویت می‌کنند و ابزارهایی برای تقویت مهارت‌های فونولوژیک (واج شناسی)، مورفولوژیک و قواعد نحوی را فراهم می‌کنند. این مهارت‌ها پایه لازم برای یادگیری خواندن را فراهم می‌کنند. همچنین مطالعه ما نشان داده‌است که استفاده از مهارت‌های زبانی از یک زبان به زبان دیگر یک تابع شناختی حیاتی است که باعث می‌شود فرد راحت ‌تر بتواند فرآیند یادگیری را با موفقیت انجام دهد. از این رو، روشن است که آموزش سه زبانه در زمانی که در سنین پایین شروع شود و زمانی که با یک روش بسیار سازمان‌یافته و اساسی فراهم شود، بسیار موفق خواهد بود. “

همچنین بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان جدید چیست؟

چقدر طول می‌کشد تا به یک زبان مسلط شوید؟

بدون شک عوامل مختلفی وجود دارند که بر مدت زمان یادگیری یک زبان جدید تاثیر می‌گذارند. بیش از ۶۰۰۰ زبان وجود دارد و سطح دشواری آن‌ها بین بسیار ساده تا دشوار متفاوت است. به عنوان مثال زبان اسپانیایی یک انتخاب آسان برای افرادی است که انگلیسی صحبت می کنند. این در حالی است که زبان های دیگر مانند عربی دارای الفباها و نمادهای مختلفی است که می تواند واقعاً دشوار باشند.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم تأثیرگذار بر زمان لازم برای یادگیری یک زبان، نحوه انتخاب یادگیری آن است. آیا می خواهید برای یادگیری زبان به کلاس زبان بروید؟ یا قصد استفاده از یک اپلیکیشن یا یک برنامه آنلاین را دارید؟ یا قصد دارید برای یک تجربه همه جانبه تر به کشور مربوطه سفر کنید؟ پاسخ به همه این سؤالات به شما در سنجش میزان زمان لازم برای تسلط بر زبان کمک می کند.

به گفته شورای آموزش زبان خارجی آمریکا، با تقسیم سطوح مختلف یادگیری زبان در مراحل متنوع ، می توان زمان یادگیری آن را اندازه گیری کرد. موسسه خدمات خارجی (FSI) معتقد است تعیین سختی یک زبان برای محاسبه زمان بندی یادگیری آن ضروری است:

دسته اول: شامل زبان هایی مانند سوئدی ، آفریقایی ، هلندی ، فرانسوی ، نروژی ، رومانیایی ، اسپانیایی ، ایتالیایی ، پرتغالی و موارد مشابه است که با زبان انگلیسی مرتبط هستند. تسلط بر این زبانها حدود 575 تا 600 ساعت یا 23 تا 24 هفته طول خواهد کشید.

دسته دوم: شامل زبان هایی است که مانند آلمانی شبیه انگلیسی هستند و تخمین زده می شود که 30 هفته یا 750 ساعت طول می کشد تا به تسلط مطلوب در آن برسید.

دسته سوم: درباره زبان هایی صحبت می کند که از نظر زبان شناسی و قواعد با یکدیگر متفاوت هستند. این زبان ها شامل سواحلی، اندونزیایی و مالزی است. آنها 36 هفته یا 900 ساعت از وقت شما را برای تسلط کامل می گیرند.

دسته چهارم: شامل زبان هایی مانند هندی، تایلندی، مجارستانی، لتونی ، بلغاری ، بنگالی ، نپالی و… می باشد. در اصل، این زبان ‌ها تفاوت‌های زبانی قابل ‌توجهی دارند و حدود ۴۴ هفته یا ۱۱۰۰ ساعت طول می‌ کشد تا بتوانید به آن ها مسلط شوید.

دسته پنجم: شامل زبان هایی است که برای افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، فوق العاده دشوار است. این زبان ها شامل کره ای ، ژاپنی ، عربی ، ماندارین و چینی است. یادگیری این زبان ها حدود 88 هفته یا 2200 ساعت طول می کشد.

سخن پایانی…

اگر می‌ خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید، اکنون زمان مناسبی برای شروع یادگیری است. یادگیری زبان جدید نه تنها موانع زبانی را از بین می ‌برد بلکه با مزایای متعدد دیگر نیزمرتبط است. یادگیری زبان جدید می ‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد و احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.


نظر خود را بیان کنید