دلیل نازک شدن موی سر چیست؟

چگونه می‌توان موهایی پرپشت و ضخیم داشت؟

نازک شدن موها

در صورت رفع این مشکلات موهایی پرپشت، ضخیم و نرم خواهید داشت .

به گزارش آلامتو به نقل از womenshealthmag ؛ علائم ریزش مو کاملا مشهود است: کنده شدن بیش از حد موها هنگام دوش گرفتن و به جاماندن کلی مو روی برس، گره خوردن موها، بیشتر از حد معمول. اما سوال اصلی همچنان باقیست: چرا؟

ما سوالاتی درباره این مشکل از وینی فرارا، یکی از اعضای تیم طراحی نیکسون (از طراحان خط تولید محصولات مراقبت از مو، علی‌الخصوص ریزش مو) پرسیدیم تا عمده‌ترین دلایل ضعیف شدن و در نتیجه ریزش موها را برایمان تشریح نماید.


  1. تغذیه ناسالم

اگر در برنامه غذایی شما مواد مغذی ضروری برای داشتن موهایی سالم و مقاوم، مانند پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین B، آهن و ویتامین 7B جایی نداشته باشد، طبیعتا موهای شما به مرور مقاومت خود را از دست می‌دهند.

فرارا معتقد است که: “تغذیه ناسالم، عامل بسیاری از مشکلات در بدن خواهد شد”، اگر تصور می‌کنید که منشا ریزش موهایتان برنامه غذایی شماست، ساده‌ترین راه حل، تغییر در آن و تغذیه سالم است.

مقاله مرتبط: بهترین روغن برای موهای نازک

  1. واکنش‌های آلرژیک

آلرژی می‌تواند نمودهای متفاوت وغیر‌متعافی داشته باشد که ریزش مو یکی از آنهاست.

به اعتقاد فرارا: “واکنش‌های آلرژیک موجب تنگ شدن رگ‌های خونی شده و در نتیجه گردش خون در منافذ پوست سر کندتر می‌شود.”

همین عامل مانع از رشد موهای سالم می‌گردد. قدم اول در رفع این مشکل اینست که به پزشک عمومی مراجعه کنید تا با انجام تست‌های آلرژیک، متوجه عامل حساسیت خود شوید.در قدم دوم باید از شرعوامل آلرژی‌‌زا خلاص شوید تا موهای سالم و مقاوم نمایان شوند.


  1. اتوی مو و سشوارهای داغ

ابزارهای داغ دشمن موهای شما هستند؛ همه باید از این اطلاعات آگاه باشند. استفاده مداوم از ابزارهای داغ نه تنها موجب سوختن ساقه مو می‌شود بلکه صدمات جبران‌ناپذیری به منافد پوست وارد می‌کند که منتج به نازک و شکننده شدن موها می‌گردد.

فرارا می‌گوید که هنگام استفاده از ابزارهای داغ، آنها را روی درجه پایین تنظیم نمائید (حتی اگر مجبور شوید زمان بیشتری صرف کنید)، و همیشه برای حفظ سلامت موهایتان پیش از استفاده از ابزارهای داغ، از محصولات مراقبتی در برابر گرما استفاده نمائید.


  1. بسته شدن منافذ پوست سر

دقیقا همانطوری که منافذ پوست بدن براثر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و یا چربی ممکن است بسته شود، منافذ پوست سر هم ممکن است به همین دلایل بسته شوند. نشستن یک لایه از محصولات ویژه مو، چربی طبیعی و سلول‌های مرده بر روی منافذ پوست سر محیطی ناسالم ایجاد می‌کند، که نتیجه آن فقط موهای ضعیف و شکننده خواهد بود.

فرارا می ‌گوید: “چنانچه منافذ پوست سر مملو و پوشیده از آلودگی‌ها و بقایای چربی، سلول های مرده و محصولات بهداشتی باشد به طور حتم موهایی سالم و مقاوم امکان رشد پیدا نخواهند کرد.” دقیقا مصداق اینکه : “اگر خاک مناسب نباشد، گیاهان خوبی رشد نخواهند داشت”. هر دو یا سه هفته یک‌بار موهای خود را با شامپوی پاک کننده قوی شستشو دهید.

مقاله مرتبط: چرا موهایم میریزد؟

  1. محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب

محصولاتی که شما برای موهای خود استفاده می‌کنید، تاثیر شگرفی بر سلامت و عمر موهای شما دارند.

فرارا می‌گوید: ” به اعتقاد من مهمترین مسئله‌ای که همواره باید مد نظر داشته باشید انتخاب شامپوی مناسب است که ضامن و حافظ سلامت پوست سر شماست.”

وی خاطر نشان می‌کند که با استایلیست خود ساده و صادقانه مشورت کنید و از وی درباره مناسب‌ترین محصول ویژه موی خود مشاوره بگیرید. به طور حتم وی محصولات مناسبی برای برگرداندن سلامت اولیه موهایتان به شما معرفی خواهد کرد.


  1. برهم خوردن تعادل هورمون‌ها

موهای مقاوم و سالم ثمره تعادل و توازن است. فرارا معتقد است اگر عامل ریزش موهای شما هیچ‌ یک از موارد بالا نبود در نهایت هورمون‌های خود را چک کنید. ریزش موهای شما ممکن است ناشی از کم کاری غده تیروئید یا یائسگی باشد.

در این صورت هم باید به پزشک مراجعه نموده، تست‌های هورمونی انجام دهید تا متوجه شوید که آیا عامل ریزش موی شما هورمونی است یا خیر.


نظر خود را بیان کنید