زوج های سینمایی اکثر ژانرهای سینمایی وجود دارند که معمولا با هم در فیلم های سینمایی ظاهر شده و به ایفای نقش می پردازند. بدون شک می توان از ژانر کمدی به عنوان یکی از ژانرهایی نام برد که تعداد زیادی از مشهورترین زوج های سینمایی در آن به فعالیت پرداختند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این زوج های موفق در ژانر کمدی آشنا کنیم.

 

لورل و هاردی

لورل و هاردی

این دو بازیگر مشهور در سال 1927 کار خود را به عنوان یک تیم بازیگری آغاز کردند و تا زمان مرگ ” هاردی” در سال 1957 میلادی به عنوان دو همکار و در عین حال دو دوست خوب در کنار هم باقی ماندند. این دو در بسیاری از فیلمهای صامت و عادی به ایفای نقش پرداختند . این دو شخصیت به نوعی دو نقطه مقابل هم بودند و این تضاد موجود بین آن دو نفر بود که طنز مورد نظر را به وجود می آورد. این دو که گاهی با عنوان چاق و لاغر نیز از آن ها یاد می شد با استفاده از توانایی خود در استفاده از بدن و انجام حرکات مختلف بدنی تماشگران را به خنده وامی داشتند. باید گفت که این زوج سینمایی ، بدون شک یکی از بیاد ماندنی ترین زوج های سینمایی تاریخ سینما خواهند بود.

 

ابوت و کاستلو

ابوت و کاستلو

این دو کمیدن معروف آمریکایی کار خود را با نمایشهای رادیویی و تلویزیونی آغاز کردند. در بیشتر مواقع این ابوت بود که نقش مردی جدی ار ایفا می کرد و در مقابل کاستلو بود که نقش فردی احمق را به عهده می گرفت و در حقیقت تضاد بین شخصیتهای این دو فضایی طنز را به وجود می آورد. در اولین نمایش تلویزیونی این دو در نیوجرسی آمریکا ، ابوت از کاستلو پرسید: هی ، تو می خواهی بیسبال بازی کنی ؟ کاستلو پاسخ داد: آره ، بیا بریم بازی کنیم. و ناگهان از جلوی دوربین ها خارج شدند و باعث بهت و سپس خنده تماشاگران شدند. این نمایش نقطه شروع این دو کمدین محبوب بود.

 

گروه Monty Python

گروه Monty Python

این گروه طنز پرداز انگلیسی بدون شک یکی از محبوب ترین گروهای کمدین تاریخ انگلستان بودند که در دهه های 1960 تا 1980 به اجرای برنامه های مختلف در تئاتر و تلویزیون انگلستان می پرداختند. یکی از بهترین و معروفترین نمایش های این گروه مربوط به نمایش طنز شاه آرتور و شوالیه های میز گرد بود. این افراد که مربا و عسل می خوردند و در نقاط مختلف انگلستان به مقابله با شوالیه سیاه و شیاطین می رفتند. امروزه بسیاری از نمایشهای این گروه در فضای مجازی موجود است و طرفداران زیادی همچنان به تماشای برنامه های آنان در فضای مجازی ادامه می دهند.

 

3 کله پوک

3 کله پوک

یک از شناخته ترین زوجهای کمدی در تاریخ سینما این 3 نفر هستند. مو و کورلی هووارد و لری فاین 3 کمدین مشهور بودند که برای چند دهه از جمله مشهورترین کمدین های تاریخ سینما بودند. کورلی در سال 1952 بر اثر سکته مغزی درگذشت و چندین نفر جایگزین او شدند اما بسیاری معتقد هستند که هیچ کس نتوانست جای خالی او را پر کند. مو شخصیتی جدی ، کورلی یک کمدین و لری شخصیت نیمه جدی و نیمه طنز بود و باز هم این تضاد های بین نقش ها بود که موقعیتهای خنده دار را به وجود می آورد.

 

مارتین و لوییس

مارتین و لوییس

دن مارتین و جری لویس یک زوج کمدی بسیار موفق در سینمای هالیوود بودند که در عرصه نمایشهای رادیویی ، تلویزیونی و فیلم های سینمایی با هم بسیار خوش درخشیدند. در اینجا هم مارتین نقش شخصیت جدی را ایفا می کرد و لوییس با شوخی های خود باعث به وجود آمدن شرایطی خنده دار می شد. این دو در فیلم هایی مثل : دوست من به غرب می رود ، اون پسر منه و در جنگ با ارتش در کنار هم به نقش آفرینی مشغول شدند.

 

برادران مارکس

برادران مارکس

این 4 برادر تقریبا قادر به انجام هر کاری در دنیای کمدی بودند. جوک گفتن ، دراوردن شکلک ، تقلید صدا در یک نگاه کلی هر آن چیزی که برای داشتن یک گروه کمدین کامل لازم بود در این گروه 4 نفره وجود داشت. این برداران از دهه 20 تا اواخر دهه 50 میلادی فعالیتهای خود را در عرصه تئاتر ، تلویزیون و هم چنین سینما ادامه دادند. از جمله فیلم های آنها : فروشگاه بزرگ ، شبی در اوپرا و شبی در کازابلانکا است.

 

 


نظر خود را بیان کنید