تعبیر خواب پیراهن

دیدن پیراهن در خواب به چه معناست؟

تعبیر دیدن پیراهن در خواب چیست؟

پیراهن shirt

کوششی که ما برای حفظ حیثیت و آبروی خویش یه عمل می آوریم در خواب های ما به صورت پیراهن و پیراهنی که خودمان بر تن داریم ظاهر می شود و چگونگی پیراهنی که پوشیده ایم موقعیت اجتماعی ما را نشان می دهد.

اگر در خواب ببینیم که پیراهنی نو و تمیز و شیک به تن داریم خواب ما می گوید موقعیت اجتماعی خوبی خواهیم داشت و درباره ما به نیکی یاد می کنند و چنان چه ببینیم که پیراهنی چرک و کثیف و پاره یا وصله دار پوشیده ایم گویای آن است که موقعیت مناسبی در اجتماع خویش نداریم و دیگران به ما وقعی نمی نهند و سخنان ما را به پشیزی نمی خرند.


برخی از معبران پیراهن مرد را زن تعبیر کرده اند. اگر بیننده خواب ببیند که در عالم خواب پیراهنی نو از پارچه گران بها پوشیده نشان آن است که وضع خوبی خواهد یافت.

به نوشته ابن سیرین هر چه کهنگی و کثافت پیراهن و پوسیدگی آن بیشتر باشد غم و غصه بزرگتر و بلا و مصیبت حتمی تر است.

چنان چه در خواب مشاهده کنیم کسی پیراهن نو به ما هدیه کرد یا به تن ما پوشاند یک نفر خدمتی بزرگ در حق ما می کند که تاثیر زیادی دارد و احتمالا مسیر زندگیمان را تغییر می دهد.

دریدگی در قسمت جلوی پیراهن افشای راز است. برای خانم ها پیراهن محبوبیت و عزتی است که در خانواده و نزد شوهر خویش دارند.


چنان چه در خواب ببینید که کسی پیراهنی به شما داد که از گرفتن آن خوشحال شده اید خبری خوش دریافت می کنید و اگر آن پیراهن را نپسندید غمی به شما می رسد که زیاد تعیین کننده نیست درصورتی که پیراهن را نپوشید.


اگر در خواب ببینید که پیراهنی را پشت و رو پوشیده اید مورد شماتت و سرزنش قرار می گیرید.

اگر دیدید که پیراهنی را وارونه به تن کرده اید کاری عبث و بیهوده انجام می دهید که مجبور می شوید تمام رشته ها را پنبه کنید و مجددا همان عمل را به نحو دیگری انجام دهید.

از امام جعفر صادق (ع) روایت می کنند که پیراهن در صورتی که نو و متناسب با بدن باشد بزرگی، خرمی و بشارت است.

همچنین بخوانید: تعبیر خواب لباس

☺ تعبیر خواب «پیراهن» برای من چیست؟

اگر در خواب‌تان «پیراهن» را دیده اید اما تعبیرخواب فوق جوابگوی شما نیست ابتدا بخش نظرات را بخوانید و در صورتی که همچنان به تعبیر خواب خود نرسیدید؛ جزئیات خواب‌تان را در بخش نظرات ارسال کنید تا به آن پاسخ مناسبی داده شود.

✚ کاربر گرامی نظرات تکراری پاسخ داده نخواهد شد. لطفاً بخش نظرات را با دقت مطالعه فرمایید.


30 دیدگاه

  1. الهه عباسی

    سلام دخترم درخواب مادرم دیده ک تقاضا پیراهنی میکنه واسش پیراهن مشکی میبره ولی من اون پیراهن نگذاشتم تنش کنه واسش پیراهن سفید دادم پوشیده (مادرم سه ساله فوت کرده)خواهش میکنم تعبیرش رو بفرمایید ممنون از شما

  2. آراد

    سلام. یکی از دوستان خواب من رادیده که پیراهن و لباس نو پوشیدم .ولی برعکس پوشیدم .وهمه همکاران مرا مسخره می کنند حتی دوست صمیمی خودم و هر چه اشاره کرده نفهمیدم و بقیه هم نگذاشتند تا به من بگه .
    لطفا تعبیرشو لطف کنید چون بد فکرمو مشغول کرده چون بتازگی هم مشکلی برام پیش اومده

    • تعبیر خواب

      با سلام
      در تعبیر خواب پیراهن برعکس پوشیدن امده است که می تواند نشانی از ان باشد که در اینده مورد شماتت دیگران قرار گیرید.
      سربلند و پیروز باشید

  3. علی

    سلام ممنون از راهنمایی هاتون
    من و همسر سابقم که یکساله جدا شدیم و با لجاجت با کسی دوستش نداره و از سر اجبار خانواده و لجاجت عقد کرده..
    خوابش رو دیدم که رفتم خونه باباش و با خانواده اش حرفم شد ولی زنم تو خواب باهام خوب تعبیرش چیه؟
    (در ضمن الان دوتامون به اشتباهمون پی بردیم که بیشتر مقصر طلاق من بودم که زنم طلاق گرفت.و یه پسرهفت ساله داریم و الان میخواد جدا بشه و برگرده پیش من و پسرش

  4. Ya

    با سلام
    خواب دیدم که رفتم مرکز خرید اونجا متوجه شدم لباسم چپه پوشیدم

  5. Siiii

    خواب دیدم اون شخصی که خیلی دوستش دارم پیراهنش پیش من هست، یه مدتی هم هست از هم جدا شدیم، لطفا تعبیر خواب منو میگید ممنون میشم

  6. حسین

    خواب دیدم پلیوری با زمینه سبز تند پیدا کردم و آنرا به تن کردم متوجه شدم پلیور برادرم است که چند سال قبل فوت شده جلوی پلیور جیب زیپ دار داشت زیپش را باز کردم و هر چی توش بود ریختم بیرون و در ضمن قسمت کش آستین راستش شل شده بود

    • تعبیر خواب

      با سلام
      در تعبیر این خواب بدانید که می تواند به این معنا باشد که بر اساس تعابیر خواب برای پیراهن و اموال مردگان می تواند نشان از ان باشد که از ایشان به شما چیزی خیر خواهد رسید که باید قدر ان را بدانید.
      سربلند و پیروز باشید

  7. علی

    سلام من خواب دیدم پدر مرحومم حمام هست .من به ایشان گفتم چیزی نمی خواهید.گفت کارت ماشینم را درطت کن و یک پیراهن هم بیار..من گفتم کارت ماشین کار خو تان هست..اما پیراهن را میاورم..تعبیر چیست ممنون

    • تعبیر خواب

      با سلام
      برای ایشان در وهله اول خیراتی دهید که بسیار خوب است و در وهله ی دوم ماشین نشان از مسیر ایشان می تواند باشد و از طرفی هم پیراهن نو و پیراهن دادن به ایشان خیر است و نشان از عزت و بزرگی است.
      سربلند و پیروز باشید

  8. عادله

    خواب دیدم همسرم از محل کارش که تهران هستش اومده خونه… از طرف محل کارش هم چون دم عید هست لباس دادن بهش
    دیدم با دوتا کاور لباس اومده تو خونه رفتم کاورارو باز کردم دیدم تو یکیش دو دست کت شلوار نو یکیش سبز رنگ که پر از پولک سبز بود یکیشم مشکی
    تو اونیکی کاورم چنتا پیراهن نو بود
    تن همسرم هم ۲تا پیراهن نو بودیکی سفید که زیر پوشیده بودو یکی مشکی که روی لباس پوشیده بود
    ازش خواستم که بیاد کت شلوارو بپوشه..سبزرو دادم پوشید و چون پولک داشت گفتم این چه کت شلواریه اخه بدیمش به کسی که خوشش میادو بپوشتش اونم قبول کرد قرار شد ببخشیم اون کت شلوار سبزرو(سبز سیدی بود)به کسی که هم نیاز داشت و هم خوشش بیاد ازشو بپوشتش
    من خودم سادات هستم

    • یاسین صداقت

      با سلام
      بر اساس تعبیر خواب پیراهن نو می تواند بسیار خیر باشد و نشان از ان باشد که برای ایشان موقعیتی خیر در اینده پیش بیاید که باید از ان حداکثر استفاده را ببرید و ممکن است به کار ایشان مربوط باشد.
      سربلند و پیروز باشید

  9. جواد

    من در خواب دیدم که سوشرت پسر عمویم پاره و وصله دار است وبا پدرم حال و احوال پرسی کرد ولی با من نه و بعد من با خودم در خواب فکر میکردم که چه قدر پول داره جمع میکنه که یه لباس نمیخره

    • یاسین صداقت

      با سلام
      اگر ایشان در واقعیت به این صورت هستند که خواب شما دارای تعبیر نیست و اشاره ای به موضوعات موجود در ناخوداگاه شماست اما اگر این موضوع در واقعیت صحت ندارد نشانه ای از اشکالی است که ممکن است در زندگی ایشان پیش بیاید.
      سربلند و پیروز باشید.

  10. Nn

    من خواب دیدم پیراهن نپوشم وبالاتنم هیچی نیست دارم خجالت میکشم ک سریع برم خونه ولی یه نفر هی داد میزنم ک رسوام کنه بعد میاد با من درگیر بشه ک‌من میزنمش در آخر ولش میکنم خیره.البته چند نفر از همسایه ها میبننمون

    • یاسین صداقت

      با سلام
      بر اساس تعبیر خواب لخت بودن ممکن است این خواب برای شما به این معنا باشد که در اینده ممکن است کسانی چیزی از شما بفهمند که نمی خواهید واز این رو سعی بران کنید که راز خود را با هرکس نگویید.
      سربلند و پیروز باشید

  11. اسما

    سلام من دیشب خواب دیدم که یک پیراهن سفید خیلی قشنک به من هدیه دادن ولی اونو عوضی پوشیدم

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر خواب عوضی پوشیدن پیراهن ممکن است نشان از ان باشد که شما در موقعیتی که برای شما پیش می اید استفاده ی صحیحی از ان چه که برای شما فراهم شده است نمی برید.
      سربلند و پیروز باشید

  12. هوشنگ تیموری

    با سلام بنده درخواب دیدم عمویم که به رحمت خدا رفته پنج عدد پیراهن آبی ازش خریدم
    با تشکر هوشنگ تیموری

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر خواب گرفتن چیزی از مرده به خیر امده است و از این رو برای ایشان خیراتی دهید که انشالله هم برای شما خیر باشد و هم برای ایشان.
      سربلند و پیروز باشید

  13. sllll

    سلام من خواب دیدم که همراه با دوستام رفتم مرکز خرید اونجا یکی از کارکنان اومد سمتمو اشاره ای کرد من متوجه نشدم بعد دوستم بهم اطلاع داد ک مانتومو پشت رو پوشیدم همونجا یه گوشه درستش کردم .تعبیرش چی میشه؟

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب می تواند به این صورت تعبیر گردد که شما در اینده ای نزدیک به واسطه ی کاری که انجام می دهید ممکن است مورد شماتت و سرزنش دیگران قرار گیرید و از این رو باید بسیار اگاه باشید که خدای ناکرده این موضوع برای شما از انتخاب هایتان پیش نیاید.
      سربلند و پیروز باشید

  14. باران

    پدرم در خواب یکی از اقوام که فوت شده را به خانه دعوت میکند اما شخص مرده میگه منزل شما نمیام بعد که دوباره تعارف میکنه شخص مرده میگه تو برو خانه منم بعدا میام. وقتی پدرم به خانه برمیگرده منو میبینه که پیراهن مو برعکس پوشیدم بهم میگه این لباس برعکس چرا اینجوری پوشیدی منم پیراهن رو درمیارم و درست میپوشم.

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر خواب شما نشان بر این امر است که خبر خوبی به پدر شما خواهد رسید و هم صحبتی با میت بر این نشان است و اینکه شما در اینده با عملتان پدرتان را شاید متعجب خواهید کرد که باید مراقب باشید.
      سربلند و پیروز باشید.

  15. معینی

    در خواب دیدم پدرم کلید انداخت درب واحدمون رو باز کرد در صورتی که اصلا کلید منزل ما را نداره و وقتی تعارف زدیم برای داخل شدن دیدم که پیراهن مشکی به تن داره و خیلی هم ناراحت هست . در خواب احساس کردم که پدرم از ما خیلی ناراحته.
    لطفا تعبیر آن را لطف کنید.

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر این خواب باید بگویم که ممکن است به این اشاره داشته باشد که برای شما مشکلی پیش ایدکه سبب شود در اینده ای نزدیک ایشان ان را حل کنند و بدانید که اگر در خواب ایشان راناراحت دیده اید ممکن است به علت همان موضوع فوق الذکر باشد.
      پس سعی بر ان کنید که بسیار در کارهای خود دقت کنید که خدای ناکرده موجب رنج خود و ازار ایشان نشوید.
      سربلند و پیروز باشید

  16. مهیا

    سلام خسته نباشید.
    من در خواب دیدم که پدرم به سوریه رفته.
    و از آنجا لباس بلند مشکی با رگه های قهوه ای سوخته به مدل محلی شهرمان سوغاتی آورده است.
    و من لباس رابه دست گرفته وبا دیدن لباس شروع به گریه کردن کردم.
    حتی لباس را نپوشیدم.

    ممنون میشم راهنمایی کنید.که تعبیر خوابم چیه.

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر این خواب باید بدانید که اشاره ای به سوغاتی دارد که در ادامه برای شما امده است و بدانید که سوغات در خواب خوب است ونشان از ان دارد که شما دست رنجی در اینده ی خود دارید که قطعا پدر شما هم در رسیدن به ان بی تاثیر نیستند و از این رو باید به ایشان احترام بنهید و ممکن است گریه در خواب شما به معنای هزینه ای و یا پشیمانی از برخوردری در اینده باشد.
      سربلند و پیروز باشید
      تعبیر خواب سوغات

  17. سمن

    در خواب دیدم دختر خاله ام که حامله است به خونه ما اومده و داره کمد لباسامونو میگرده و مانتوی کهنه خواهرمو برداشت، تعبیرش چیه لطفا جواب بدهید. ممنون.

  18. منوچهر

    پوشیدن پیراهن آستین کوتاه در خواب

نظر خود را بیان کنید