طرز تهیه انواع غذای ایتالیایی

غذای ایتالیایی خوشمزه چی درست کنم؟

آموزش آشپزی طرز تهیه انواع غذای ایتالیایی

ایتالیا در کنار همه زیبایی ها و جاذبه های بی نظیرش، در زمینه غذا و آشپزی نیز محبوبیت خاصی دارد. به عنوان مثال، آیا می دانستید که پاستا غذای ملی ایتالیا محسوب می شود؟

همه افراد، غذاهای ایتالیایی را دوست دارند. پیتزا، پاستا، بستنی، پنیر و قهوه همگی از جمله غذاها و خوارکی های مورد علاقه بسیاری از ما هستند، که ممکن است تا همین الان اطلاعی از تاریخچه آن ها نداشتیم.

اگرچه در اواخر دوره امپراتوری روم، غذاهای ایتالیایی پیچیده و متنوع شده بودند، اما پخت غذا در ایتالیا بسیار ساده شروع شد.

از ابتدا ایتالیا به عنوان کشور یکپارچه ای که امروز می بینیم نبود و شامل مناطق مختلف، با فرهنگ ها و غذاهای مختلف بود. به عنوان مثال سیسیلیایی ها در تهیه بهترین پنیر شهرت داشتند. سایر مناطق امپراتوری روم مانند یونان و گال (فرانسه امروزی) نیز محصولات مختلفی تولید می کردند که به خود رم وارد می شد.

حتی پس از سقوط امپراتوری روم، غذای سیسیلی همچنان پرطرفدار بود و ورود مهاجمان به ایتالیا تا حدودی مردم سایر مناطق را با این غذاها آشنا کرد.

غذای ایتالیایی به دلیل استفاده زیاد از گوجه فرنگی شناخته شده است، اما آیا می دانید گوجه فرنگی تا پایان دهه 1700 به ایتالیا نیامده بود؟ غیرممکن به نظر می رسد!

بسته به اینکه در کدام قسمت ایتالیا باشید، تفاوت غذایی زیادی را مشاهده می کنید. البته غذاهایی مانند پیتزا و پاستا را معمولا در همه مناطق ایتالیا خواهید دید، اما برخی از غذاهای خاص را فقط در مناطق خاصی خواهید دید.

دلیل محبوبیت زیاد غذاهای ایتالیایی تا حدودی به دلیل مهاجرت گسترده ایتالیایی ها به آمریکای شمالی، انگلیس و دیگر مناطق اروپا است.

از آنجا که در جنوب ایتالیا پول زیادی وجود نداشت (با وجود این که بهترین غذاها در این مناطق وجود داشت)، بسیاری از مردم به امید زندگی بهتر به خارج از کشور نقل مکان کردند. آنها غذاهای خوشمزه ای مانند پیتزا، پاستا و بستنی را با خود به این مناطق آوردند.

با توجه به محبوبیت غذاهای ایتالیایی در بین مردم سایر مناطق، هزاران رستوران ایتالیایی در سراسر جهان به وجود آمد.

ویژگی اصلی غذاهای ایتالیایی سادگی‌ پخت آن هاست، معمولا مراحل آماده کردن غذاهای ایتالیایی سخت و پرزحمت نیست.

از منظر آشپزی ایتالیایی، کیفیت مواد اولیه حرف اول را در آشپزی می زند. بسیاری از غذاهایی که زمانی بومی یک منطقه محسوب می شدند، اکنون در بسیاری از کشورها رواج یافته ‌اند.

اگر تا به حال غذاهای ایتالیایی را امتحان نکرده اید، می توانم بگویم که خودتان را از لذت های بزرگی محروم کرده اید.

پیشنهاد می کنم برخی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی را امتحان کنید و ببینید که چگونه شما هم مانند سایرین شیفته و طرفدار پر و پا قرص این غذاها خواهید شد.

دستور پخت خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی