طرز تهیه سالاد میگو و کاهو

سالاد میگو یکی از انواع سالادهای دریایی و پرطرفدار و سالم در سراسر دنیاست که بسیار خوشمزه و مقوی است. این سالاد با مواد متنوعی از سبزیجات در کنار میگوی پخته شده تهیه می شود که تمامی این مواد بسیار مفید و مقوی و سالم هستند و شما می توانید آن را به عنوان یک وعده رژیمی نیز میل کنید و همچنین می توانید سبزیجات دلخواه خود را به آن اضافه کنید. شما می توانید این سالاد را به عنوان یک وعده شام سبک نیز تهیه و میل کنید و در انواع مهمانی ها و مجالس هم می توانید این سالاد را سرو کرد. امروز در آلامتو طرز تهیه سالاد میگو و کاهو با سبزیجات و سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه سالاد میگو و کاهو

  • میگو 20 عدد
  • کاهو 1/2 کاهو بزرگ
  • هویج 2 عدد
  • قارچ 5 عدد
  • کنسرو ذرت 4 ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • کلم قرمز 4 برگ
  • آبلیمو 1 ق غذا خوری
  • کره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و پودر سیر و زعفران به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس سالاد میگو

  • ماست 5 ق غذا خوری
  • روغن زیتون 2 ق غذا خوری
  • آبلیمو  1 ق غذا خوری
  • سرکه 1 ق چای خوری
  • آب نارنج 1 ق غذا خوری
  • شوید به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و پودر سیر به مقدار لازم
همچنین بخوانید: طرز تهیه نودل با میگو و سبزیجات

طرز تهیه سالاد میگو و کاهو با سبزیجات و سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه ی سالاد

در ابتدا میگو ها را به همراه هویج و کاهو و کلم و فلفل دلمه ای و قارچ و شوید با آب سرد خیلی خوب بشویید و تمیز کنید. دقت کنید که اگر به جای میگوی تازه از میگوی یخ زده استفاده می کنید قبل از پاک کردن میگو ها لازم است که مدتی آن ها را داخل آب و نمک بگذارید تا تازه شوند.

مرحله دوم: آماده سازی میگو ها

میگو های شسته شده را پاک کنید سر آن ها را با چاقو بریده و رگ سیاه پشت کمر آن ها را درآورید و بعد مقداری آن ها را با پودر سیر و فلفل و نمک و مقداری آبلیمو و زعفران  مزه دار کنید و به مدت 2 ساعت به آن ها زمان دهید.

مرحله سوم: پخت میگو ها

سپس ماهیتابه ای را برداشته و مقدار کمی کره را در آن آب کنید و میگو ها را درون آن با شعله کم سرخ کنید به طوری که رنگ آن ها طلایی شود.

مرحله چهارم: آماده سازی هویج و قارچ

هویج ها را پوست بگیرید و به صورت نواری یا دایره ای آن ها را برش دهید و بعد آن ها را درون ماهیتابه ای که در آن از قبل کره آب کرده اید با شعله کم مقداری تف دهید ولی نه خیلی که هویج ها نرم شوند فقط کمی آن ها را تف دهید کافی است. سپس قارچ ها را نیز به صورتی که خیلی نازک نباشند و حالت گوشتی داشته باشند خرد کرده و آن ها را نیز به مدت 5 دقیقه خیلی کم با کره تف دهید.

مرحله پنجم: خرد کردن مواد سالاد

در این مرحله ابتدا کاهو ها را به اندازه دلخواه خرد کنید. بهتر است که اندازه ای که آن ها را خرد می کنید نه خیلی درشت و نه خیلی ریز باشد بعد از آن نوبت خرد کردن فلفل دلمه است پس آن را نیز به صورت نگینی خرد کنید و بعد از آن کلم قرمز را هم به صورت نواری و ریز خرد کنید.

مرحله ششم: ترکیب کردن مواد

ظرف نسبتاً بزرگی را انتخاب کنید و تمامی موادی را که خرد کرده اید به آن اضافه کنید. بعد از آن نوبت اضافه کردن ذرت است پس آن را نیز به مواد اضافه کنید و تمامی مواد اولیه نپخته شده سالاد را مقداری با هم دیگر مخلوط کنید.

مرحله هفتم: آماده سازی سس سالاد

درون ظرفی ماست و روغن زیتون را به همراه سرکه سیب و آبلیمو و آب نارنج با هم دیگر خیلی خوب مخلوط و ترکیب کنید و بعد به آن کمی نمک و فلفل و پودر سیر را اضافه کنید و دوباره آن را هم بزنید تا سس به خوبی مزه دار شود.

مرحله هشتم: سرو کردن سالاد

ظرفی را که می خواهید سالاد را در آن سرو کنید انتخاب کنید و ابتدا مواد خام اسلایس شده سالاد را که با هم از قبل مخلوط کرده بودید درون آن بریزید و روی آن ها هویج و قارچ های تفت داده شده و میگو را به شیوه ی دلخواه خود قرار دهید و سس سالاد را روی تمام قسمت های آن بریزید و سپس مقداری شوید برداشته و آن را ریز خرد کنید و کمی روی سالاد خود بریزید. اکنون سالاد شما آماده سرو است نوش جان.

همچنین بخوانید: طرز تهیه خوراک میگو زعفرانی مجلسی با قارچ، سیب زمینی و رب گوجه

طرز تهیه سالاد میگو


نکات کلیدی در تهیه سالاد مجلسی میگو مجلسی

  1. می توانید در این سالاد از قارچ نپخته شده هم به جای قارچ تفت داده شده استفاده کنید.
  2. در صورت دلخواه می توانید میگو ها را به صورت سوخاری شده در سالاد استفاده کنید.
  3. می توانید مقداری کنجد هم به روی مواد سالاد بپاشید.
  4. می توانید کمی سیب زمینی آب پز شده را نیز اسلایس کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.
  5. از خیارشور هم می توانید در این سالاد استفاده کنید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه سالاد تن ماهی و کلم بروکلی و سیب زمینی و شوید

♨ نکات مهم «طرز تهیه سالاد میگو و کاهو آسان و مجلسی با سبزیجات و سس مخصوص»

می توانید در این سالاد از قارچ نپخته شده هم به جای قارچ تفت داده شده استفاده کنید.


نظر خود را بیان کنید