به طور کلی سالادها بسیار در بین مردم پرطرفدار و محبوب هستند. که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا و یا حتی در کنار غذا ها سرو می توان آن ها را سرو کرد. طعم دلچسب شور تن ماهی در کنار شوید و سیب زمینی و بروکلی با خواص فوق العاده ای که داره ترکیب بی نظیری را رقم میزنه که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. یکی از دلایل پر طرفدار بودن سالاد تن ماهی به جز خوشمزه بودن و دلچسب بودن آن این است که می تواند این سالاد را به عنوان غذای اصلی نیز سرو شود و بسیار هم سریع و راحت می توان آن را تهیه و درست کرد. امروز ما در آلامتو طرز تهیه ی سالاد تن ماهی به همراه کلم بروکلی و سیب زمینی و شوید را به شما می خواهیم آموزش بدهیم پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی و کلم بروکلی:

  • تن ماهی 2 عدد 120 گرمی
  • کنسرو ذرت شیرین 1/2 بسته
  • سیب زمینی 1 عدد بزرگ
  • خیار شور  4 عدد متوسط
  • کلم بروکلی یک بوته ی کوچک
  • پودر شوید خشک شده 1 ق غذاخوری یا شوید تازه یک دسته ی کوچک
  • لیمو ترش 1 عدد
  • سس مایونز 3 ق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
همچنین بخوانید: طرز تهیه ساندویچ تن ماهی با ذرت، سیب زمینی و شوید در نان باگت

سالاد تن ماهی

طرز تهیه سالاد تن و کلم بروکلی با سیب زمینی و شوید:

مرحله اول: شست و شوی و اسلایس سبزیجات

در این مرحله ابتدا سیب زمینی و کلم بروکلی خود را به خوبی بشورید و کلم بروکلی شسته شده را از بوته ی خود جدا کرده و به اندازه ی دلخواه اسلایس کنید بهتر است که اسلایس ها خیلی درشت یا خیلی ریز نباشند تا در سالاد ظاهر بهتری داشته باشند. حالا خیار شورها را نیز را ریز خورد کنید.

مرحله دوم: پخت سبزیجات

حالا سیب زمینی ها های شسته شده را در قابلمه ریخته و آب پز کنید سپس کلم بروکلی های اسلایس شده را نیز به مدت دو تا سه دقیقه آب پز کنید. دقت کنید اگر کلم بروکلی را بیشتر از دو تا سه دقیقه آب پز کنید خیلی نرم میشود و حالت خود را از دست میدهند.

مرحله سوم: آماده سازی سبزیجات

حالا سیب زمینی های آب پز شده را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا کمی خنک شوند دقت کنید اگه به سیب زمینی ها اجازه ی خنک شدن ندهید موقع برش دادن حالت خود را از دست داده و له می شوند و ظاهر سالاد شما خراب می شود. پس از خنک شدن سیب زمینی ها اول پوست آن ها را جدا کرده و سپس آن هارا به صورت مکعبی برش دهید. اسلایس هاس کلم بروکلی را نیز که کمی آب پز شده اند را آّکش کرده و با آب سر بشورید تا خنک شوند.

مرحله چهارم: جوشاندن قوطی تن

در این مرحله قوطی های تن ماهی را در آّ جوش بگذارید تا به مدت 20 دقیقه به طور کامل بجوشند.و بعد از جوشیدن بگذارید تا خنک شوند.پس از سرد شدن در تن ها را باز کرده و روغن تن ها را خالی کنید.

مرحله پنجم: درست کردن سس سالاد

در این مرحله سس مایونز را در ظرفی ریخته و به آن به مقدار دلخواه نمک و فلفل را اضافه کنید دقت کنید که اگر تن ماهی شما شور است و با توجه به این که خیار شور هم شور هست سس خود را خیلی نمک نزنید تا سالاد شما شور نشود سپس آب یک لیموی تازه را گرفته و به سس خود اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک دست شود.

مرحله ششم: درست کردن سالاد تن ماهی به همراه کلم بروکلی و سیب زمینی و شوید

در این مرحله ظرف به نسبت بزرگی را برداشته و کلم بروکلی و تن ماهی و سیب زمینی های برش داده شده را به همراه خیار شور های خرد شده درون ظرف بریزید سپس آّ کنسرو ظرت را گرفته و به مواد اضافه کنید. پس از آن نوبت اضافه کردن پودر شوید خشک شده است اگر از شوید تازه استفاده میکنید بعد از شستن شوید های تازه ی خود آن را به صورت ریز خرد کرده و به مقدار لازم به مواد خود اضافه کنید .

مرحله هفتم: اضافه کردن سس به سالاد

در این مرحله به مواد درون ظرف سس سالاد را نیز اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم دقت کنید که مواد را محکم هم نزنید تا حالت خود را از دست ندهند.سپس سالاد را به مدت حداقل یک ساعت درون یخچال گذاشته تا به طور کامل استراحت کند و بعد هم می توانید آن را سرو کنید نوش جان.

همچنین بخوانید: طرز تهیه خوراک تن ماهی با گوجه

نکات کلیدی در تهیه ی سالاد تن ماهی به همراه کلم بروکلی و سیب زمینی و شوید:

  1. می توانید در سالاد خود از قارچ نیمه پخته نیز استفاده کنید.
  2. میتوانید یک قاشق از سس مایونز را کم کرده و به جای آن سس سیر را جایگزین کنید.
  3. از سبزیجات معطر دیگر نیز مانند پیازچه هم میتوانید استفاده کنید.
  4. برای بیشتر طعم دار شدن سالاد میتوانید از تن ماهی های طعم دار نیز استفاده کنید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه رولت تن ماهی خوشمزه و مجلسی با تخم مرغ و پنیر پیتزا

♨ نکات مهم «طرز تهیه سالاد تن ماهی و کلم بروکلی و سیب زمینی و شوید»

می توانید در سالاد خود از قارچ نیمه پخته نیز استفاده کنید


نظر خود را بیان کنید