طرز تهیه فلافل عربی

فلافل عربی یکی از اصل ترین و قدیمی ترین انواع فلافل ها بوده و اصل آن متعلق به کشور لبنان می باشد و جزو غذاهای خیابانی و بسیار محبوب و پر طرفدار ایرانی نیز شناخته می شود که در جنوب کشور و شهر هایی مانند خوزستان و اهواز و بندرعباس و… این فلافل خوشمزه را به همان روش اصیل و اولیه خود تهیه و سرو می کنند. فلافل به عنوان یکی از انواع غذا های فست فودی مقویی و کم هزینه نیز در بین مردم شناخته می شود که برای افراد گیاه خوار نیز یک گزینه مناسب و بسیار خوشمزه ای می باشد که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه و میل کنید. امروز در آلامتو طرز تهيه فلافل عربی خوشمزه و اصل را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه فلافل عربی

  • باقلا نصف لیوان
  • نخود 2/5 لیوان
  • بیکینگ پودر 1/2 ق چای خوری
  • جوش شیرین 1/2 ق چای خوری
  • جعفری و گشنیز از هر کدام نصف بسته
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 3 حبه
  • ادویه کاری 1 ق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
  • پودر سیر و پودر پیاز به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
همچنین بخوانید: طرز تهیه فلافل خانگی با نخود خام و سیب زمینی ترد و خوشمزه به روش بازاری

طرز تهيه فلافل عربی خوشمزه و اصل

مرحله اول: آماده سازی باقلا و نخود

ابتدا نخود و باقالا ها را با آب سرد طی چندین مرحله بشویید و بعد نخود ها را درون ظرفی بریزید و داخل ظرف مقداری آب اضافه کنید و سپس به نخود ها 24 ساعتی زمان دهید تا داخل آب کاملاً خیس بخورند و آماده شوند. دقت داشته باشید که آبی که نخود ها را در آن خیس می کنید را حتماً 3 الی 4 دفعه ای عوض کنید تا نفخ نخود ها به میزان زیادی گرفته شوند. باقالا ها را هم درون ظرفی جدا بریزید و به آن ها نیز مقداری آب اضافه کنید و 12 ساعت به آن ها زمان و فرصت دهید تا خیس بخورند و آماده شوند و بعد از گذشت زمان مورد نظر باقالا ها را آبکش کنید و پوست آن ها را بگیرید و بعد تمامی آن ها را از وسط به دو نیمه تقسیم کنید.

مرحله دوم: مخلوط و ترکیب کردن مواد اولیه

بعد از خیس کردن و آماده کردن نخود و باقالا ها، چرخ گوشت را برداشته و درون آن نخود و باقالا را بریزید و سپس دسته گشنیز و جعفری را نیز بشویید و بعد آن ها را پاک کنید و به چرخ گوشت اضافه کنید و سپس پیاز و سیر ها را نیز با آب شسته و پوست آن ها را بگیرید و آن ها را چند برش دهید و خرد کنید و بعد آن ها را هم به چرخ گوشت اضافه کنید و طی 2 مرحله تمامی مواد را با یکدیگر چرخ کنید تا کاملاٌ با یکدیگر ترکیب و مخلوط شوند. بعد از آن که تمامی مواد با یکدیگر چرخ و یکدست شدند آن ها را درون ظرفی بریزید و سپس به آن ها مقداری نمک و فلفل سیاه و قرمز و ادویه کاری را به همراه مقداری پودر سیر و پیاز به مواد اضافه کنید و کمی مواد را با دست شروع به ورز دادن و ترکیب کردن کنید و بعد درب ظرف را ببندید و آن را برای مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد استراحت کنند و آماده شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن فلافل ها

قابلمه ای را برداشته و سپس داخل آن مقداری روغن مایع بریزید و آن را روی حرارت گاز قرار دهید و تا روغن مقداری گرم و آماده شود و بعد مایه فلافل را با قالب مخصوص فلافل قالب بزنید و سپس آن ها را به صورت دانه دانه داخل روغن داغ قرار دهید تا فلافل ها به خوبی سرخ و طلایی شوند و بعد از آن هم فلافل عربی خوشمزه شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید. نوش جان

همچنین بخوانید: طرز تهیه سمبوسه خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و قارچ

طرز تهیه فلافل عربی


نکات کلیدی در طرز تهيه فلافل عربی خوشمزه و اصل

  1. در صورت تمایل می توانید مواد فلافلی که تهیه کرده اید را ابتدا قالب بزنید و بعد آن ها را داخل ظرف درب بسته قرار دهید و سپس آن را داخل فریزر نگه داری کنید و بعداً آن را استفاده و سرخ کنید.
  2. در صورت تمایل می توانید از 1 عدد فلفل سبز تند و یا شیرین نیز داخل مواد خود استفاده کنید اما در صورت استفاده کردن از فلفل سبز تند میزان ادویه فلفل آن را باید کمتر کنید.
  3. بهتر است فلافل را به صورت تازه و همان لحظه بعد از پخت میل کنید که دارای بافتی تازه و تردی می باشد.
  4. در صورت دسترسی نداشتن به چرخ گوشت می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی به روش خیابانی با قارچ، ژامبون و پنیر

♨ نکات مهم «طرز تهيه فلافل عربی خوشمزه و اصل»

در صورت تمایل می توانید مواد فلافلی که تهیه کرده اید را ابتدا قالب بزنید و بعد آن ها را داخل ظرف درب بسته قرار دهید و سپس آن را داخل فریزر نگه داری کنید و بعداً آن را استفاده و سرخ کنید.


نظر خود را بیان کنید