حقوق سربازان دیپلم و لیسانس در سال 1402

حقوق سربازان در سال 1402

حقوق سربازان مشمول از جمله سوالاتی است که برای همه سربازان ائم از دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکتر و متاهل و مجرد قابل اهمیت بوده و در پی آگاهی بر افزایش سالانه مبلغ حقوق دریافتی سربازان در سال 1402 هستند. حقوق سربازان با سطح تحصیلات و تاهل آنها رابطه مستقیم داشته و هر چقدر سربازان دارای تحصیلات بالاتری باشند؛ درجه بالاتری خواهند داشت و به مراتب حقوق بالاتری دریافت خواهند نمود. البته که مشمولان متاهل نیز علاوه بر حقوق پایه، مبلغی را به عنوان حق تاهل دریافت خواهند کرد. در این مطلب از آلامتو به بررسی پاسخ سوال حقوق سربازان دیپلم و لیسانس در سال 1402 چقدر است و همچنین میزان افزایش حقوق سربازان 1402 خواهیم پرداخت. امیدواریم این مطلب نیز مفید و موثر واقع شده و پاسخی برای سولات شما عزیزان باشد. با ما همراه باشید.

حقوق سربازان دیپلم و لیسانس در سال 1402 چقدر است؟

از جمله مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 افزایش حقوق سربازان در سال آینده است که طی ابلاغ نایب رئیس این کمیسیون از اردیبهشت 1402 اعمال خواهد شد. بنابراین در سال 1402 حقوق پایه سربازان مجرد 4,800,000 تومان است؛ که البته براساس تحصیلات، درجه، تاهل و منطقه قابل افزایش خواهد بود. البته این مبلغ به عنوان حقوق پایه به تصویب رسیده و بسته به سطح تحصیلات، خدمت در منطقه بد آب و هوا و تاهل تا سقف 7,200,000 تومان متغیر خواهد بود و همچنین کسوراتی نظیر حق بیمه، استحقاقی و … نیز موجب تغییراتی در مبلغ دریافتی سربازان می گردند. شایان ذکر است سربازانی که از ارگان های خاصی امریه دریافت نموده و مشغول خدمت می گردند؛ ممکن است از جانب ارگان مربوطه حقوق بالاتری دریافت نمایند.

همچنین بخوانید: پایه حقوق کارگران در سال 1402 (حداقل حقوق) چقدر میشود؟

افزایش حقوق سربازان 1402

افزایش حقوق سربازان در سال 1402 مطابق با آخرین اخبار، افزایش چشمگیری داشته و میزان آن حدودا سه برابر حداقل حقوق دریافتی سربازان در سال 1401 می باشد. افزایش حقوق سربازان نسبت به سال گذشته موجبات بازگشت غایبین و سربازان فراری را فراهم آورده و همچنین نگرانی تامین مخارج زندگی را از دوش سربازان متاهل برداشته است. به طوری که در سال 1402 سربازان مجرد خادم در مناطق آرام و غیر عملیاتی برابر با 60 درصد حقوق یک نیروی پایور حقوق دریافت نموده و سربازان مجردی که محل خدمت آنها مناطق عملیاتی می باشد برابر با 75 درصد حقوق نیروی پایور دریافتی خواهند داشت. همچنین سربازان متاهل معادل 90 درصد حقوق یک نیروی پایور حوق دریافت خواهند نمود.

افزایش حقوق سربازان متاهل در سال 1402

افزایش حقوق سربازان متاهل یکی از دغدغه های مهم سربازان دارای تاهل به شمار رفته و عدم تامین مخارج آنها در دوران خدمت یکی از مشکلات اصلی این گروه از مشمولان است که بر اساس ابلاغ نایب ریس کمسیون تلفیق بودجه حقوق پایه سربازان متاهل در 1402 با افزایش قابل توجهی همراه بوده و به همبلغ 7,200,000 تومان رسیده است.

حقوق سربازان امریه 1402

حقوق سرباز امریه به عوامل مختلفی بستگی داشته و نحوه مجاسبه آن متفاوت خواهد بود. به این ترتیب نمی توان مبلغ معینی برای سربازان امریه عنوان نمود؛ زیرا حقوق پایه سربازان امریه بسته به سطح تحصیلات و ارگانی که در آن به خدمت می پردازند متفاوت خواهد بود. ارگان های متفاوتی نظیر انرژی اتمی، شرکت نفت و امریه سرباز معلم اقدام به جذب مشمولین خدمت جهت رفع کمبود نیروی کار می نمایند؛ که پذیرفته شدگان در امریه پس از گذراندن مدت 2 ماه دوره آموزشی به ارگان پذیرفته شده مراجعه نموده و مشغول خدمت می گردند. از مزایای سربازی امریه افزایش سطح علمی و آگاهی سربازان در حیطه رشته تحصیلی و کاری خویش و همچنین خدمت به ارگان های دولتی جهت کمک به پیشرفت و ارتقای هرچه بیشتر کشور و میهن خواهد بود. ولیکن به طور کلی حقوق سربازان امریه در 1402 چندان تفاوتی با سربازان عادی نداشته و تقریبا مبالغی نزدیک به هم می باشند.

حقوق سرباز در مناطق عملیاتی و مرزی 1402

حقوق سربازان در مناطق عملیاتی و مرزی به مراتب بیشتر از حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی خواهد بود؛ علاوه بر آن خدمت در مناطق مرزی بد آب و هوا نیز بر مبلغ دریافتی سربازان خواهد افزود. مطابق با مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 میزان حقوق سربازان خادم در مناطق عملیاتی که مجرد باشند به میزان 6,300,000 و برای سربازان متاهلی که در مناطق عملیاتی مشغول خدمت هستند؛ مبلغ 7,560,000 می باشد.

همچنین بخوانید: مبلغ وام ازدواج در سال 1402 چقدر است؟

حقوق سربازان دیپلم و لیسانس در سال 1402

حقوق سربازان معاف از رزم 1402

حقوق سربازان معاف از رزم که عموما به دلیل مشکل و بیماری قادر به خدمت مانند سربازان عادی نبوده و به دلیل درجه پایین بیماری مشمول معاف نیز نمی باشند؛ مقداری کمتر از سربازان هم سطح خود می باشد. به طور کلی سربازان معاف از رزم از کارهای سنگین و عملیاتی و رزمی معاف بوده و در دوران خدمت به انجام کارهای سبک و ساده می پردازند. سرباز دارای مدرک لیسانس که معاف از رزم باشد مبلغ دریافتی پایین تری نسبت به همرزمان خود با میزان تحصیلات برابر؛ خواهد داشت.


نظر خود را بیان کنید