جایزه اسکار چقدر ارزش دارد؟

نقش جایزه اسکار در فروش یک فیلم

نامزد شدن برای دریافت جایزه اسکار و یا بردن این جایزه بزرگ برای یک کمپانی فیلمسازی چقدر درآمد دارد ؟

جایزه اسکار چقدر ارزش دارد ؟

بنا به گزارش یک سازمان تحقیقاتی معتبر ، معمولا” فیلمهایی که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار می شوند ، حدود ۲۰ میلیون دلار بیشتر از قبل در گیشه های باکس آفیس فروش می کنند اما کاملا” واضح است که این افزایش فروش برای برندگان جوایز اسکار بیشتر از سایر رقبایشان است و علاوه بر این ۲۰ میلیون دلار ، حدود ۱۴ میلیون دلار دیگر هم بعد از دریافت جایزه به فروش این برندگان خوش شانس اضافه می شود.

صبح امروز کن اولتا ، منتقد سینما به سی بی اس گفت:”به محض اینکه یک فیلم نامزد و یا برنده یک و یا چند جایزه معتبر می شود ،از فردای آن روز این جوایز و نامزدی ها یکی از ارکان اصلی تبلیغات این فیلمها محسوب می شود در واقع کمپانی های فیلمسازی از این افتخارات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای فروش فیلمشان استفاده می کنند. “

“اگرچه بعضی فیلمها خیلی بد اقبال هستند و حتی نامزدی و یا دریافت جایزه اسکار هم در بهبود فروش آنها تغییری ایجاد نمی کند . برای مثال فیلم “قفسه درد”که در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه بهترین فیلم اسکار شد فقط ۱۷ میلیون دلا ردر باکس آفیس فروش رفت در حالیکه هزینه تولید این فیلم حدود ۱۵ میلیون دلار بود.

اما حقیقت این است که دریافت جوایز متعدد فقط از لحاظ مالی برای کمپانی های فیلمساز ارزش مالی ندارد بلکه کسب این جوایز علاوه بر سود مالی باعث بالا رفتن اعتبار و شهرت این کمپانی ها نیز می شود.


نظر خود را بیان کنید