آیا فالگیر ها راست میگویند ؟

اگر به فال ها و حقیقت آنها اعتماد ندارید این مقاله را مطالعه کنید

آیا فالگیر ها راست می گویند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در حقیقت فالگیر ها آینده شمارا تشخیص نمیدهند و آنها هنرمندانه شما را وادار می کنند که طبق گفته آنان رفتار کنید. علاقه افراد به دانستن اتفاقات آینده باعث می شود افراد به سمت فالگیرها روی بیاورند. در ادامه بخوانید: آیا فالگیر ها راست می گویند؟

فال و فالگیری چیست ؟

فال گیری عمل پیش بینی اطلاعات در مورد زندگی یک فرد است. دامنه فال اصولاً با فالگیری یکی است. تفاوت این است که پیشگویی اصطلاحی است که برای پیشگویی هایی که بخشی از یک مراسم مذهبی در نظر گرفته می شود، از خدایان یا ارواح استفاده می شود، در حالی که اصطلاح فال حاکی از یک محیط نه چندان جدی یا رسمی است، حتی در فرهنگ عامه، که در آن اعتقاد به کارهای غیبی پشت پیشگویی وجود دارد. با فالگیری در مسیحیت، اسلام، بهائیت و یهودیت بر اساس ممنوعیت های کتاب مقدس علیه پیشگویی مخالفت وجود دارد.

همچنین بخوانید: فال حافظ آنلاین اصلی با تفسیر کامل + فال روزانه حافظ
فال و فالگیری چیست ؟

آیا به فالگیرها اعتماد کنیم؟

چه در مورد آینده خود کنجکاو باشید و چه احساس کنید که برای تصمیم گیری به کمی تلنگر نیاز دارید، ممکن است فکر کرده باشید با یک روانشناس صحبت کنید. روان‌شناسان می‌توانند از افرادی که ادعا می‌کنند آینده شما را می‌بینند تا کسانی که راهنمایی‌های کلی‌تری به شما می‌دهند که در چه زمینه‌هایی از زندگی می‌توانید برای پیشرفت شخصی کار کنید. برخی می گویند که می توانند نفرین را حذف کنند و برخی دیگر ممکن است ادعا کنند که می توانند با بستگان مرده شما صحبت کنند.

تعدادی از شهرداری ها به دنبال محدود کردن فال، روشن بینی، کف بینی و فعالیت های مرتبط بوده اند و ادعا می کنند که چنین اقداماتی به منزله تلاش برای کلاهبرداری از مصرف کنندگان ناآگاه است. عبارت روانی بیشتر برای همه انواع آینده گویان به کار می رود، و انواع مختلفی از روانشناسان وجود دارد که می توانید هم به صورت آنلاین و هم در زندگی واقعی پیدا کنید.

نظر اسلام درباره فالگیری

فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد؛ اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست. منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

اعتقاد به فال و فالگیری در حقیقت نشئت گرفته از بی اعتقادی به خداوند متعال دارد. در حقیقت افرادی که به حکمت پروردگار متعالی اعتقاد دارند هرگز به دنبال فال و فالگیر نمی رود. انسان‌ها هر قدر هم در علم و دانش پیشرفت کنند وقتی به خدا ایمان نداشته باشند، مدام در مرداب جهل فرو می‌روند. چون اصلاً نمی‌دانند که اساس این علم چیست و از کجا آمده است.

همچنین بخوانید: فال ازدواج ابجد، طالع بینی واقعی زمان ازدواج با حروف ابجد 

نظر اسلام درباره فالگیری

نظر قرآن کریم درباره فالگیری

قرآن کریم فال بد را مردود کرده ولی خوش‌بینی به آینده را ترویج کرده تا مردم در سایه ایمان، روحیه شاد و سرزنده داشته باشند و با یکدیگر به خوبی رفتار کنند. نه اینکه دیگری را بدیمن و شوم بدانند و عامل آزار هم باشند.


نظر خود را بیان کنید