چگونه سختی های زندگی را تحمل کنیم؟

نحوه تحمل و غلبه بر بدترین سختی های زندگی

چگونه سختی های زندگی را تحمل کنیم

چگونه مشکلات زندگی را پشت سر بگذاریم؟

همه ما در برهه ای از زندگی مجبور به تحمل نوعی سختی شده ایم. گاهی این سختی شخصی است. شاید شما با همسر یا پارتنرتان مشکل دارید و به نظر می رسد که نمی‌توانید آن را با هم حل کنید.

گاهی این سختی مالی است. شاید شغل شما پولی را که شما برای انجام هر کاری بیشتر از زنده ماندن نیاز دارید به ارمغان نیاورد، بنابراین وقتی دچار شکست می شوید، واقعاً با مشکل روبرو می شوید. در این شرایط شما نه تنها با مسائل مالی، بلکه با احساسات خود نیز دست و پنجه نرم می کنید.

شما می توانید از نظر روحی و جسمی احساس بسیار خوبی داشته باشید و بتوانید در بهترین حالت خود عمل کنید، اما اگر از نظر مالی مشکل داشته باشید ، به احتمال زیاد با استرس، نگرانی و خشم ناشی از آن آسیب بیشتری به بدن خود وارد می کنید. این امر در زندگی شخصی شما نیز نقش دارد، اینطور نیست؟

ما اجازه می دهیم ناامیدی های ناشی از مسائل مالی ما بر خود و روابط شخصی اطراف ما تأثیر بگذارد. این تاثیر مشکلات و رنج های بیشتری را با خود به همراه دارد و تنها دو گزینه برای ما باقی می ماند.


  1. تغییر دهید

می توانید شرایط خود را تغییر دهید تا از وضعیت ناخواسته خود خارج شوید. انجام این کار ممکن است دشوار باشد، به ویژه هنگامی که هیچ چیز دیگری جز موارد منفی شما را احاطه نکرده است، اما اگر با تمایل خودتان تصمیم به تغییر شرایط بگیرید، می توانید. مهم ترین مسئله این است که بدانید چگونه این تغییر را ایجاد کنید.


  1. مجبور به تغییر شوید

این طبیعت انسانی است که باید دائماً در حال رشد، تکامل و تغییر باشد. اگر شما برای مدت طولانی طبق یک روال تکراری زندگی کنید، چه اتفاقی می افتد؟ در بیشتر مواقع احساس کسالت، تمایل به تغییر یا ناامیدی ناشی از قرار گرفتن در این حالت می کنید. در این شرایط مهم است که به خودتان بگویید باید چیزی را تغییر دهید.

اگر بخواهید این روند را کمی بهتر بیاموزید، واقعاً می توانید در مورد درک چگونگی تحمل و غلبه بر بدترین سختی های زندگی خود به خودتان کمک کنید. دانستن اینکه دلیل خاصی برای سختی وجود دارد به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چگونه می توانید از آن به نحو مثبت عبور کنید.

بنابراین، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که فرایند توانایی تحمل و غلبه بر سختی چیست؟ همانطور که می دانید هیچ فرایند برای همه به طور یکسان کار نمی کند ا این حال، روش های خاصی وجود دارد که می توانید برای درک واقعیت هایی که با آنها برخورد کرده اید انتخاب کنید.


نحوه صحیح درک کردن احساسات

اندیشیدن به افکار منفی در هر شرایطی باعث بروز احساسات منفی می شود. این می تواند شما را درگیر کند و از دست دادن احساساتی مانند عصبانیت، ناراحتی و عزت نفس پایین، را مشکل کند.

این بدان معنا نیست که شما باید احساسات منفی را نادیده بگیرید، آنها بخش ارزشمندی از پیشرفت و حرکت در زندگی شما هستند. بلکه بدان معناست که باید درک کنید که می توانید بر آنها غلبه کنید. بیایید ببینیم چگونه می توانید احساسات منفی خود را هنگام سختی ها در چشم انداز جدیدی از زندگی تغییر دهید.

پذیرفتن احساسات

هنگامی که با هر نوع سختی روبرو می شوید، کنترل احساسات کار سختی خواهد بود. مطمئناً شما رنج خواهید کشید و احساسات بدی به دنبال آن وارد دنیای شما می شود.

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید (البته به غیر از آسیب رساندن به خود یا دیگری) این است که سعی کنید احساسات خود را پنهان کرده یا نپذیرید.

  • تایید کنید

بسیار مهم است که آنچه که از نظر واقعیت بیرونی و واقعیت درونی شما وجود دارد، را بپذیرید.

  • احساس کنید

به خودتان اجازه بدهید که این شرایط را احساس کنید. در حالی که اجازه می دهید احساسات شما روند طبیعی خود را طی کنند، به آنچه رخ می دهد توجه کنید.

  • گوش کنید

آخرین باری که واقعاً بدون هیچ گونه حواس پرتی (مانند تلفن همراه، فیس بوک، ایمیل تلویزیون و …) نشستید و به احساساتتان گوش دادید چه زمانی بوده است؟ هر روز چند دقیقه وقت بگذارید و به درون خود نگاه کنید و ببینید اوضاع چگونه می گذرد.


غلبه کردن

بعد از اینکه وقت گذاشتید و در مورد شرایط فعلیتان فکر کردید، زمان شروع حرکت به جلو است. چگونه می توانید انتظار داشته باشید که در صورت عدم حرکت، بر یک موقعیت چالش برانگیز در زندگی خود غلبه کنید؟ اگر می خواهید از سختی عبور کنید، باید آن را رها کنید. در اینجا چند راه برای غلبه بر هر شرایط دشواری که نمی توانید از افکار و احساسات خود فرار کنید، وجود دارد:

امید و رغبت را در زندگی خود پیدا کنید

امید و رغبت به حرکت، چیزهای خوبی هستند و می توانند ابزارهایی را که برای حرکت به جلو نیاز دارید، به دور از اعماق ناامیدی که هنگام سختی و مشقت شما را آزار می دهد، برای شما فراهم کنند.

استراتژی

هنگامی که نگرش و تمایل مثبتی در درون خود داشتید، زمان مناسبی برای طرح خلاصی از موقعیت فعلی شما است. هنگامی که چشم انداز مکان مورد نظر خود را مشاهده می کنید، می توانید جزئیات را با جهت شروع حرکت وارد کنید. نکته اصلی در اینجا این است که تصمیم بگیرید که آگاهانه به جلو حرکت کنید و یک برنامه عملی محکم برای دنبال کردن داشته باشید.

اقدام کنید

این یکی از آشکارترین توصیه هایی است که مردم می توانند به آن عمل کنند. شما آن را می دانید، من آن را می دانم، همه ما می دانیم، اما گفتن آن بسیار ساده تر از انجام دادن است، اینطور نیست؟ گفتن “اقدام کنید” آسان است، اما پیروی از این توصیه به این راحتی ها نیست. چرا اینطور است؟ عوامل زیادی می توانند در این مورد دخیل باشند، اما فراتر از بدیهیات (که ممکن است دچار استرس، خستگی، بدخلقی و افسردگی باشید) دلیل دیگری نیز وجود دارد، یک دلیل عمیق تر که اکثر افراد را عقب نگه می دارد. تقریباً همه باید بتوانند نوعی از نتایج مثبت را در ذهن خود به تصویر بکشند، اما وقتی نوبت به اقدام و ایجاد تغییر واقعی می رسد تعداد کمی از ما آن را دنبال می کنیم. ما فقط تحمل می کنیم تا زمانی که احساسات ما فروکش کند و به همان مسیر اولیه ادامه دهیم.


اگر واقعاً می خواهید بر سختی موجود غلبه کنید، نباید فقط تحمل کنید، باید وضعیت موجود را تغییر بدهید. خود را با افرادی احاطه کنید که به شما اهمیت می دهند، بهترین ها را برای شما می خواهند و به شما ایمان دارند. مهمترین عامل این است که به یاد داشته باشید که تنها نیستید. تغییر واقعی زمانی اتفاق می افتد که روابط و ارتباطات پیرامون خود را به طور کامل بپذیرید.


نظر خود را بیان کنید