تعبیر خواب لانه (آشیانه)

دیدن لانه (آشیانه) در خواب به چه معناست؟

تعبیر دیدن لانه (آشیانه) در خواب چیست؟

دیدن لانه پرندگان و حیوانات وحشی در خواب

اگر ببینی در خانه‌ی تو آشیانه‌ی پرنده وجود دارد، یعنی به اندازه ارزش آن پرنده و آشیانه به تو سود و منفعت می‌رسد.

اگر ببینی آشیانه را از جایش کَنده و برداشته‌ای، یعنی کار ناشایستی انجام می‌دهی، ولی اگر دوباره در جای خودش قرار دادی، تعبیرش این است کسی را کمک و یاری می‌کنی.

اگر ببینی داخل آشیانه ی پرنده‌ای بزرگ هستی، یعنی در پناه شخص بزرگی می‌روی و به تو خیر و سود و منفعت می‌رسد.


تعبیر خواب لانه پرستو

اگر پرستو در خانه شما لانه کرد عاشق می شوید یا چنان انگیزه شوق آمیزی در زندگی شما پدید می آید که سر از پا نمی شناسید.

چنانچه لانه خالی پرستو را در سقف ایوان و اتاق دیدید و در خواب دانستید که آن اتاق یا ایوان به شما تعلق دارد عشق و محبتی در دل شما ضعف و سستی می گیرد.

اگر کسی ببیند که پرستو را کشت یا پرستوئی در دست داشت و از دستش گریخت و رفت و در هوا ناپدید شده و یا پرستو را از لانه اش با چوب و تکان دادن دست راند خوب نیست و نشان آن است که بیننده خواب امید بزرگی را از دست می دهد یا بین او و کسی که زیاد دوستش دارد جدایی می افتد.

دیدن جوجه های پرستو در لانه نیز همین تعابیر را دارد و دارای میمنت است.

برای دختران جوان بهترین خواب این است که ببینند پرستویی بر سقف اتاق یا ایوان خانه آن ها لانه می کند. این خواب نوید عشق و ازدواج است و همچنان که آن پرستو لانه سازی می کند کانون گرمی برای بیننده خواب تدارک می شود. برای مردان مجرد و پسران جوان نیز دیدن پرستو نوید عشق و ازدواج است.


تعبير خواب لانه به روايت لوک اویتنهاو

  • دیدن آن: عاشق شدن
  • درست کردن آن: عروسی
  • آشیانه خالی: ضرر؛ غیبت طولانی

تعبير خواب لانه به روايت آنلی بیتون

  1. دیدن لانه پرندگان در خواب، نشانه آن است كه به كاری سودآور علاقمند خواهید شد. اگر زنی چنین خوابی ببیند، علامت آن است كه به منزلی دیگر نقل مكان خواهد كرد.
  2. دیدن آشیانه خالی در خواب، نشانه آن است كه از جدایی با دوستی غمگین خواهید شد.
  3. اگر خواب ببینید در آشیانه ای پرندگانی نشسته اند ، نشانه آن است كه به زندگی خانوادگی علاقمند خواهید شد. و فرزندانی شادمان و مطیع خواهید داشت.
  4. دیدن لانه ی مملو از تخم های شكسته پرندگان، نشانه آن است كه در زندگی به شكست و نومیدی دچار خواهید شد.

تعبير خواب لانه خالی به روايت لیلا برایت

دیدن یک لانه ی خالى، علامت آن است که یکى از اعضاى خانواده ى شما محفل خانواده را ترک و شما را دچار نگرانى مى سازد.
اگر یک آشیانه با یک تخم یا جوجه دیدید، بیانگر آن است که باید خود را براى پایه ریزى یک زندگى جدید آماده کنید.

دیدن لانه حیوانات وحشى، نشانه آن است که شما در زندگى با افراد بسیار بد و سودجویى در ارتباط هستید. اگر زنی چنین خوابی ببیند ، علامت آن است که به منزلی دیگر نقل مکان خواهد کرد.


تعبير خواب لانه (آشیانه) به روايت هانس کورت

اگر زنى خواب آشیانه را ببیند، علامت آن است که منزل خود را تغییر خواهد داد.

اگر دیدید که آشیانه اى خالى و پر از تخم هاى شکسته پرندگان است، در زندگى و آینده خود دچار نا امیدى هاى بسیارى مى شوید.

اگر خواب ببینید در آشیانه ای پرندگانی نشسته اند، نشانه آن است که به زندگی خانوادگی علاقمند خواهید شد. و فرزندانی شادمان و مطیع خواهید داشت.


☺ تعبیر خواب «لانه (آشیانه)» برای من چیست؟

اگر در خواب‌تان «لانه (آشیانه)» را دیده اید اما تعبیرخواب فوق جوابگوی شما نیست ابتدا بخش نظرات را بخوانید و در صورتی که همچنان به تعبیر خواب خود نرسیدید؛ جزئیات خواب‌تان را در بخش نظرات ارسال کنید تا به آن پاسخ مناسبی داده شود.

✚ کاربر گرامی نظرات تکراری پاسخ داده نخواهد شد. لطفاً بخش نظرات را با دقت مطالعه فرمایید.


42 دیدگاه

  1. نرجس

    سلام خسته نباشید
    من خواب دیدم که خونه فعلی ما یه حیاط یزرگ که باغچه هایی دسته بندی شده داره پر از فلفل دلمه و گل آفتاب گردان و کلی سبزی و گل دیگه است و من دارم به خانواده ام نشونشون میدم خودمم تعجب کردم که چرا قبلا اینارو ندیدم ..یهو یه درخت هم قد خودم دیدم که دوتا پرنده یه لونه روش ساختن …ولی لونه شبیه زغال یه آتشی داشت
    من رفتم آب آوردم و شروع کردم خاموش کردنش …پرنده نر و ماده بی تابانه دور منو لونه چرخ میزدن ..فکر کردم خاموش کردمش برگشتم داخل خونه ..چون یهو کلی مهمون برام رسیده بود …اما دوباره نگرانشون شدم و برگشتم تو حیاط ..که دیدم پرنده نر و ماده از رو زمین آب برمیدارن که باز بریزن رو لونه ..دبگه باز منم رفتم کمکشون

    • تعبیر خواب

      با سلام
      در این خواب از المان هایی که قابل تعبیر باشد بسیار دیده می شود که می توان ان را به این صورت دانست که برای شما به این صورت است که باید به کسی که به شما نیاز دارد در اینده کمک کنید و از این کمک دست نکشید تا به ان چیزی که باید برسد.
      سربلند و پیروز باشید

  2. محمد فتحی

    با سلام خواب دیدم که چند لانه از پرندهادر خانه ی ما در وسط اتاق قرار دارد که درون آنها چند تخم وجود دارد بعضی‌ها متوسط و بعضی ها کوچک بودند تخم های کوچک برای گنجشکان بودند من برای اینکه آنها خراب نشوند چند تا از آنها را برداشتم تا در جای گرم قرار دهم که ناگهان گنجشکی دستم را نوک زد و رها نمی‌کرد که باعث شد د تخم را سر جایش قرار دهم خواستم تعبیر این خواب را بدانم تشکر میکنم لطف کنید و تعبیرش را بیان کنید

  3. Atena

    سلام من خواب دیدم کل بدنم یچیز کهیر مانندی زده و منو شدیدا ترسونده بود که بعد متوجه شدم از توی کهیرا پرنده ها بیرون میان و روی دستام شروع به لونه سازی میکنن و بلافاصله حشرات دیگه ای هم روی دستم جمع میشه

  4. بادبهاری

    سلام
    من خواب دیدم تو گلخونه منزل قدیمی پدری (که الان دیگه گلخانه نیست )گلکاری کردیم. بعد یه کنجشگ با خاک های گلکاری یه لونه عمیق و خیلی جالب برای خودش درست کرد ولی آخرسر یه گل از همون گلهایی که کاشته بودیم را حین لونه سازی درآورد.این بخش آخر یکم نگرانم کرد….

  5. شبنم

    با سلام … من خواب دیدم تو بالکن خونه پدرشوهرم ( ک خودمون هم موقتا چن ماهی اینجا هستیم ) یاکریم لونه درست کردن سه تا یا کریم بالغ بودن باد میومد و انگار نگران افتادن لونه بودن ک من رفتم داخل خونه ک ی چیزی بیارم جای لونه رو سفت کنم اومدم تو بالکن دیدم لونه افتاده دو تا تخم هم تو لونه اس ک سالم مونده اولش یاکریما بعد دیدن من پرواز کردن رفتن وقتی من داشتم لونه رو درست میکردم یاکریم ماده اومد با هم ی لونه خیلی بزرگ و مربع شکل درست کردیم … ممنون میشم تعبیرش رو بفرمایین

    • تعبیر خواب

      با سلام
      در تعبیر این خواب بدانید که برای شما خیر است و می تواند نشان از کاری خیر باشد که در اینده برای کسی که برای شما خوش یمنی اورد انجام دهید که بسیار خوب است.
      سربلند و پیروز باشید

  6. حسین

    سلام من خواب دیدم که کف دستم موهای بلند رشد کرده ومن شروع کردم به کندن اونها بعد لای موهای دستم دیدم ی مرغ عشق لانه کرده و چنتا جوجه هم داره که توی خواب هم تعجب کردم هم حیرت زده که مگه میشه کف دست آخه بعد لانه رو جابجا کردم جوری که صدمه نبینن . تعبیرش چیه ممنون؟!!

  7. somi

    سلام من خواب دیدم پشت بام خونمون عقرب لونه کرده و توش چند تا تخم گذاشته بود مادرم شعله گاز رو روشن کرد لانه اتش گرفت عقرب سوخت و منو نفرین میکرد و نگران بچه هاش بود بعد تو خواب گوشت عقربو که پخته بود ( شبیه گوشت گوسفند بود ) من میدادم به مردم و تخمهاش که اپز بودنو من دادم مردم گذاشتن لای لقمشون ممنون میشم تعبیرشو بگید

  8. گیلدا

    سلام
    من خواب دیدم که تو یک خونه بزرگ یک اتاق هست که من باید تمیزش کنم و با همسرم زندگی مشترکمون رو شروع کنیم
    پشت یک‌کمد لانه پرنده قدیمی بود که باید تمیز می کردیم
    من در شرف ازدواج هستم اما ازدواج دومم هست
    و نگران از اینکه انتخاب اشتباهی داشته باشم

  9. علی

    سلاممن خواب دیدم توی لانه مرغ یه دختر خیلی زیبا خوابیده بود دختره هم اشنا بود تعبیرش چی میشه…؟ ممنون میشم جواب بدین

    • تعبیر خواب

      با سلام
      در تعبیر این خواب بدانید که ممکن است نشانی از ان باشد که ایشان در پناه قدرتی قرار خواهند گرفت که برایشان بسیار خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  10. زهرا

    سلام. من خواب دیدم در یک دیوار لانه کلی پرنده بود و داخل همه لانه ها جوجه و تخم پرنده بود تعبیرش چیه؟

    • تعبیر خواب

      با سلام
      می تواند خوابی بسیار خیر باشد و نشان از ان باشد که به کسانی در اینده کمک خواهید کرد که برای شما بسیار خیر است و از این رو باید بسیار برای شما خوب باشد.
      سربلند و پیروز باشید

  11. زینب مرتضایی

    سلام
    من خواب دیدم دوتا پرنده توی خونمون اتاق لونه کردند و من چون از پرنده ها میترسم با کمک مادر میخواستم بیرونشون کنیم

    • تعبیر خواب

      با سلام
      اینکه شما در واقعیت از پرنده می ترسید می تواند دلیلی برای دیدن این خواب باشد و ترس شما را در خواب به این صورت نشان داده است و ازاین رو دارای تعبیر نیست و نباید از بابت آن نگران باشید.
      سربلند و پیروز باشید

  12. عباس

    من خواب دیدم زبر فرش خونم لونه پرنده هست ک توی ظرف سفالی و تخم شکسته و بچه کاسکو از تخم بیرون اومده ک دور تخم های شکساه مارمولک و مارمولکارو فراری میدم ک تخنم هارو نخورن بعد ظرف تمیز میکنم و جوجه هارو میزارم سر جاش پدر و مادرشونم میزارم کنارشون و ازشون مراقبت میکنم ولی پدر مادرشون پراشون انکار کنده شده

    • تعبیر خواب

      با سلام
      این خواب ممکن است هم خیر باشد و هم نه و نشانی از ان باشد که شما در اینده به کسانی کمک کنید و این کمک سبب شود که زحماتی متحمل شوید اما برای اینده شما خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  13. a.s

    سلام وقت بخیر من خواب دیدم که جوجه یه پرنده که نمیدونم اون پرنده چی بود از لانه اش افتاده رو زمین بعد من به همراه همسرم خونه اون پرنده رو تعمیر کردیم و جوجه رو داخل لانه اش گذاشتیم داخل اون لانه چند تا جوجه دیگه هم بودند ممنوم میشم تعبیرشو بفرمایید.

    • تعبیر خواب

      با سلام
      در تعبیر این خواب بدانید که ممکن است برای شما به این معنا باشد که در اینده در حق کسی که نمی شناسید لطفی خواهید کرد و کاری خیر را نشان دهد که در اینده انچام خواهید داد.
      سربلند و پیروز باشید

  14. بهاره

    سلام.
    من خواب دیدم،خواهرم سر بچه سومش باردار بود و نزدیک زایمانش بود،شوهرم داشت ولی خواهرم مجرده در اصل،بعد خواهرمو برده بودن بچش به دنیا بیاد ک من رفته بودم روی یه بلندی و دیدم داخل آشیانه یه پرنده سه تا جوجه بودن که داشتن از تخم بیرون میومدن،بعد خبر دادن ک بچه خواهرم دختره.
    من خودمم مجردم.

    • تعبیر خواب

      باسلام
      در وهله ی اول بدانید که خوابی خیر است و ممکن است در اینده برای ایشان محقق شودو از طرفی هم می تواند به این معنا باشد که در اینده برای ایشان خیری و رزقی رسد که بسیار خوب و خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  15. فاطمه

    با سلام
    من خواب دیدم تو اتاق خوابمون یه پرنده(تو خواب میگفتم تخم گنجشکن) دوتا تخم گذاشته و یکی از تخما پشت میز کامپیوتر بود و اونیکی بیرون افتاده بود و من برداشتم و گذاشتم کنار همدیگه تا آسیب نبینن و بعد انگار یه کبوتر از پنجره اتاق اومد تو و فهمیدم تخم کبوترن تعبیرش چی میشه

    • تعبیر خواب

      با سلام
      ممکن است این خواب به این صورت تعبیر شود که نباید در باره ی کسی به اشتباه قضاوت کنید که کاری خیر نیست و از این رو بسیار اگاه باشید که خدای ناکرده دچار این موضوع نشوید.
      سربلند و پیروز باشید

  16. امیر

    من در خواب دیدم تو یه باغ فوق العاده سرسبز و غیر قابل وصف هستم ولی پرندگان به جای بالای درخت بر روی زمین لانه گذاری کرده اند و برخی هنوز تخم زیرشان هست و برخی جوجه هایشان در آمده تو خواب از خودم میپرسیدم اینها چرا روی زمین و دردسترس ما هستند
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • تعبیر خواب

      با سلام
      می تواند نشان از ان باشد که کاری انجام دهید که بسیار خیر و سود اور است وبه اسانی هم به ان رسید و از این رو می تواند خوابی بسیار خیر باشد که برای شما در اینده رخ دهد. فرصت هایی در انتظار شماست که اصلا سخت نیستند.
      سربلند و پیروز باشید

  17. قیس اکرمی

    من خواب دیدم روی بام حیات خود هستم و در درخت حویلی مان دو نوع پرنده یکی به اسم موسیچه که به پرنده آرام و بی گناه معروف و دیگری بنان عکک که در کشور ما معروف به آوردن خبر خوش است لانه کرده و در لانه های خود هستند درخت کلان (بلند) و سر سبزی است اما من وقتی به لانه ها نگاه میکنم پایانتر از من است تعبیرش چیست ممنون میشوم اگر تعبیرش را بگوئید.

    • تعبیر خواب

      با سلام
      بسیار مهم است که در تعبیر خواب پرندگان نوع پرنده هم مشخص باشد و در خواب شما می توان به این صورت تعبیر کرد که نشان از خیر است که کسی در خانه ی شما اشیانه کرده و از ان امنیت یافته است.
      سربلند و پیروز باشید

  18. ندا

    سلام
    من خواب دیدم یه لانه کبوتره که چنتایی تخم توشه و کبوتر ماده روشون هست ، کبوتر نر یه کم دورتر مراقبشون بود که من نزدیک نشم که یهو لونه شروع به آتش گرفتن کرد و کبوتره از رو تخماش بلند شد و منم سریع رفتم خاموشش کردم و دوباره رو تخماش نشست
    تعبیرش چی میشه

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر این خواب باید بدایند که به این معنا می تواند باشد که شما در اینده برای خانواده ی خود بسیار دلسوزی خواهید کرد که ممکن است ان ها قدر آن را ندانند اما باید بدانید که در نهایت این خواب برای شما نشان از کاری است که برای خانواده ی خود در موقع خطر خواهید کرد که سپاسگزار شما خواهند بود.
      سربلند و پیروز باشید

  19. سمانه

    سلام .من مادرم خواب دیده ک ی کلاغ تو حیاطون داشته لانه درست میکرده بعد ازش پرسیدن کلاغه حرف زده گفته برای دخترته.تعبیرش چی میشه؟

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب بر اساس تعابیر خواب برای شما خیر نیست و نمی تواند نشان دهنده ی خبری نیک باشدو باید بدانید که به معنای رسیدن خبری ناراحت کننده می تواند باشد.
      حتما صدقه بدهید
      سربلند و پیروز باشید

  20. باران

    سلام وقت بخیر،من خواب دیدم انگار در یک پارک با درختان بلند درحال قدم زدن با برادرم هستم که میبینم یک لانه کلاغ از درخت افتاده و توش سه یاچهارتا تخم بود که سالم بودن.وبرادرم میگفت ولش کن و خراب شده و مهم نیست اما من دقت که کردم توی تخم ها جوجه بود و تخم ها گرم بودن،بعد تصمیم گرفتم ازشون محافظت کنم و برشون داشتم که دیدم پوسته تخم ها خیلی نرمه،نشون برادرم که دادم گرفت توی دستش لهش کرد و من باگریه و داد میگفتم چطوردلت اومد و چرا اینکارو کردی بعد بقیه تخم هارو گراشتم توی لونه دوباره و ازاونجا رفتم.

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب برای شما نشان از ان دارد که ممکن است به شما خبر بدی برسد و کسی از بستگانتان سعی کند شما را از ان دور کند اما شما اصرار به ادامه ی ان داشته باشید و از این رو بسیار در کارهای خود دقت کنید.
      سربلند و پیروز باشید

  21. ثنا

    سلام من خواب دیدن از کوه بالا رفتم و همه حای کوه پر ازلانه بود که کبوترهایی روی تخمهاشون نشته بودن یک لانه هم تخم هاش باز شدن دوتا جوجه بود ولی ی کبوتر خیلی بزرگ همه جا تعقیبم میکرد تعبیرش چیه

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب برای شما خیر است و مشکلی ندارد و نشان از ان دارد که ممکن است شما کاری انجام دهید که سبب شود خیری برای شما برسد و از این رو بسیار خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  22. سمیرا

    من خواب دیدم. از یه بلندی کوه ی به راحتی بالا میرفتم به بالای کوه رسیدم. تعداد زیادی لانه بلدرچین دیدم که داخل لانه ها دوتا تخم بود. ممنون میشم تعبیر شو بگین

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب برای شما نشان از ان دارد که در اینده ی نه چندان دور باید زحمت زیادی برای کاری بکشید که قطعا به ازای آن به شما پاداش داده خواهد شد و نباید دست از آن کار بردارید.
      سربلند و پیروز باشید

  23. علی

    سلام، من خواب دیدم در یک باغی قرار دارم با دوستان ناآشنا، ما باهم مشغول چیدن انار های رسیده سرخ شیرین میشیم و ازش میل میکنیم.
    سپس من جلوتر که میرم همه جا پر از درخت های سرسبزه، و در انتها باغ یک دیوار سنگی خیلی بزرگ هست که روی آن بال های یک پرنده بزرگ هست که بیشتر که دقت کردم یک طاووس خیلی عظیمی از اون دیوار محافظت میکرد. ولی فقط بال هایش نمایان بود. در پااین دیوار یک خط خیلی دراز از چمن بود، که انگار شبیح لانه این پرنده بود، آخه رد بال های این پرنده روی این خط صاف بزرگ مونده بود، درست در لبه این خط که گودال هم شده بود، یک لوازم خیلی گران قیمت بود،

    مثل تعدادی الماس های یاقوتی رنگ کبود بنفش یک شی بود شبیح از جنس نقره شبیح کتاب بود، و یک شی دیگه هم شبیح خنجر دیده میشه انگار لوازم پادشاهی بود، بعد اینور روی درختان پرنده های طلایی کاملا طلایی رنگ روی درختان بودن. وقتیکه من الماس هارو برداشتم ناگهان بالای سرم ابرا شروع به تبدیل شدن به گردبادی خطرناک کردن و منم الماس و سرجاش گذاشتم و در رفتم. تعبییرش چیه؟؟

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در قسمت اول خواب شما بر اساس تعابیر خواب انار باید گفت که نشان از خیری برای شما دارد و در قسمت بعدی آن هم به همین ترتیب است که برای شما نشان از مسیری می تواند باشد که در پیش دارید و باید در آن تلاش مضاعفی بکنید اما باید بدانید که حدود شما چیست و صبر پیشه کنید که در غیر این صورت برای شما خیر نخواهد بود.
      سربلند و پیروز باشید

  24. زهرا عسگری

    خواب یک کفتر چاهی به همرا دوجوجه و جفتش داخل خانه لانه داشتند و من می خواستم آنها رابیروت کنم فقط نر را بیرون کردم و او سعی داشت داخل شود من هم پشیمان شدم پنجره را باز کردم

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب به این معنا می تواند باشد که شما به کسی خیری خواهید رساند و از این رو برای شما بسیار خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

نظر خود را بیان کنید