گرانترین جواهرات دنیا+عکس

جواهراتی با ارزش‌های میلیاردی!

در این گزارش ۱۰ جواهر از گرانترین جواهرات جهان که شهرت جهانی دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. باید خاطرنشان ساخت بزرگ بودن یک جواهر به معنی بیشتر بودن ارزش آن نیست. هرچه قیمت یک سنگ جواهر بیشتر باشد، افراد بیشتری طالب آن بوده و برای آن ارزش قائل خواهند بود.


۱۰- گردنبند الماس بریولت

گرانترین جواهرات دنیا,گردنبند الماس بریولت

گردنبند الماس برلویت بدون شک یکی از قیمتی ترین سنگ های جهان است. وزن الماس آن بیش از ۷۳.۳۶ قیراط است که الماس های مارکز دیگری به رنگ صورتی مایل به بنفش زینت بخش آن هستند. علاوه بر این، گردنبند های بریولت دیگری نیز در جهان وجود دارد که اگرچه اندازه کوچکتری دارند، اما بر روی یک زنجیری از جنس طلای سفید سوار شده و دارای وزن ۱۸ قیراطی و طول قابل تنظیم هستند. در طی یکی از مزایده ها، انتظار بر این بود که این گردنبند به قیمت ۸.۵ الی ۱۲.۵ میلیون دلار به فروش برسد. در نهایت این گردنبند به قیمت ۱۱.۱ میلیون دلار به فروش رفته و به یکی از گران ترین جواهرات دنیا تبدیل شد.


۹- دستبند پلنگی والیس سمپسون

گرانترین جواهرات دنیا,دستبند پلنگی والیس سمپسون

دستبند پلنگی والیس سمپسون دستبندی زیبا به شکل پلنگ است که با عقیق و الماس ساخته شده و دارای زنگار صدفی یا اکلیلی است. این دستبند توسط کارتیر پاریس در سال ۱۹۵۲ طراحی شده و در اختیار معاشر آمریکایی، والیس سمپسون قرار گرفت. در طی مزایده، قیمت آن برابر با ۱۲.۴ میلیون دلار برآورد شد، قیمتی که سه برابر بیشتر از ارزش واقعی آن در نظر گرفته شد. با این حال این جواهر در شرایط چندان مناسبی نبوده و برخی از سنگ های قیمتی آن افتاده بود. شایعات حاکی از آن است که مدونا که در فیلمی در مورد سمپسون و شاه محبوب خود، ادوارد هفتم ایفای نقش کرده است، مالک این دستبند پر طرفدار است.


۸- تاج زمرد و الماس

گرانترین جواهرات دنیا,تاج زمرد و الماس

این تاج که در سال ۱۹۰۰ به سفارش پرنس آلمانی، گیدو کونت ون هنکل ساخته شده بود، به عنوان هدیه در اختیار همسر دوم وی، پرنسس کاترینا هنکل ون دونرسمارک قرار گرفت. گفته می شود این تاج به همسر ناپلئون سوم فرانسه تعلق دارد. همچنین اعتقاد بر این است که آویزهای ۱۱ گانه زمردین گلابی شکل به وزن ۵۰۰ قیراط به ماهاراجا تعلق دارد. این جواهر به عنوان یکی از اشیای شخصی در نمایشگاه جواهرات به قیمت ۱۲.۷ میلیون دلار به فروش رسید. گفته می شود این قیمت، حدود ۲ میلیون دلار بیشتر از قیمت واقعی آن است.


۷- قلب پادشاهی

گرانترین جواهرات دنیا,قلب پادشاهی

قدیمی ترین و یکی از محترم ترین و با ارزش ترین کمپانی های جواهرسازی، به نام جرارد، اقدام به ساخت یکی از گران ترین جواهرات دنیا نموده است : قلب پادشاهی.

به گزارش شبکه خبری پچ پچ، قیمت این جواهر برابر با ۱۴ میلیون دلار برآورد شده است. قیمت این جواهر به یاقوت ۴۰.۶۳ قیراطی که به شکل قلب است، بر می گردد. این یاقوت یکی از نادرترین یاقوت های جهان بوده و بر روی یک گردن بند الماس ۱۵۵ قیراطی سوار شده است. گفته می شود این یاقوت به یکی از آزمایشگاههای سوئیس تعلق دارد که نشان دهنده ارزشمندی و نایابی آن است. این گردنبند شگفت انگیز را می توان به عنوان تاج پادشاهی نیز استفاده کرد.


۶- حلقه بلغاری متشکل از دو سنگ الماس

گرانترین جواهرات دنیا,حلقه بلغاری متشکل از دو سنگ الماس

حلقه الماس بلغاری با دو سنگ قیمتی شایعات مختلفی با خود در پی دارد. یکی از آنها این است که این حلقه جزئی از کلکسیون بلغاری ها بوده و در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است. علاوه بر این، این حلقه دارای دو الماس مستطیلی شکل است که یکی از آنها به رنگ آبی بوده و دارای وزن ۱۰.۹۵ قیراطی است و دیگری یک الماس بی رنگ به وزن ۹.۸۷ قیراط است. دیگر ویژگی متمایز این حلقه این است که به گفته موسسه گوهر شناسی آمریکا، شفافیت و بی ایرادی این الماس ها حاکی از اصیل بودن آن دارد. یکی از کلکسیون دارهای آسیایی این حلقه را به قیمت ۱۵.۷ میلیون دلار خریداری نموده و آن را در زمره گران ترین حلقه های جهان قرار داد.


۵- حلقه الماس آبی شوپارد

گرانترین جواهرات دنیا,حلقه الماس آبی شوپارد

حلقه الماس آبی شوپارد یکی از بی نظیر ترین و گران ترین جواهرات تزئینی جهان است. دلیل اصلی آن به رنگ آبی الماس بر می گردد، زیرا این نوع از جواهرات به دلیل انحصاری بودن، شدیدا غبطه برانگیز و هزینه بر هستند. این حلقه دارای یک الماس آبی رنگ تخم مرغی است که ۹ قیراط وزن داشته و بر روی طلای سفید ۱۸ قیراطی سوار شده است که یک سری الماس های مستطیلی شکل نیز در اطراف قرار گرفته است. این مجموعه در کنار هم یکی از دست نیافتنی ترین آرزوهای هر زنی است. این سنگ نادر و ارزشمند دارای ارزشی معادل با ۱۶.۲۶ میلیون دلار است.


۴- قلب اقیانوس

گرانترین جواهرات دنیا,قلب اقیانوس

قلب اقیانوس یکی از شناخته شده ترین جواهرات دنیا است. این جواهر در فیلم معروف تایتانیک نیز دیده شده است. گلوریا استورات، که نقش میانسالی رُز را در این فیلم ایفا می کرد، موفق شد این جواهر را در مراسم اهدای جایزه آکادمی در سال ۱۹۹۸ به گردن خود بیاویزد. این جواهر به دست هنرمند معروف، هاری وینستون و با یک الماس اصیل آبی رنگ به وزن ۱۵ قیراط ساخته شده است. قیمت آن برابر با ۲۰ میلیون دلار برآورد شده و یکی از گران ترین جواهرات مربوط به مراسم اسکار است. همچنین این گردن بند در زمره گران ترین گردنبند های جهان قرار می گیرد. حتی گونه بدلی آن به دلیل تاریخچه عشقی که در پی آن بود، در طی مراسم مزایده، به قیمت ۳.۵ میلیون دلار به فروش رفت.


۳- پرفکت پینک

گرانترین جواهرات دنیا,پرفکت پینک

برای اینکه پرفکت پینک را به عنوان یکی از گران ترین جواهرات دنیا در نظر بگیریم، دلایل متعددی وجود دارد. قیمت این حلقه برابر با ۲۳.۲ میلیون دلار برآورد شده است. این حلقه دارای یک الماس صورتی رنگ ۱۴.۲۳ قیراطی است که به دلیل شکل زیبا، رنگ بی نظیر و شفافیت، واقعا نادر است. از طرفی کمتر از ۱۰ درصد از این الماس صورتی دارای وزن بیشتر از ۰.۲۰ قیراط است. علاوه بر این، در طی تاریخ ۲۴۴ ساله مزایده و حراج، تنها ۱۸ الماس دارای وزن ۱۰ قیراط یا بیشتر بوده اند. در دو طرف این الماس، دو الماس بدون رنگ به وزن های ۱.۷۳ و ۱.۶۷ قیراط وجود دارد. سه الماس مستطیلی شکل و الماس سفید رنگ ۱۸ قیراطی، نوعی گل رز زیبا تشکیل می دهند.


۲- گراف پینک

گرانترین جواهرات دنیا,گراف پینک

کلکسیونردار خصوصی، لارنس گراف در سال ۲۰۱۰ انگشتر گراف پینک را به قیمت ۴۶.۲ میلیون دلار از سازنده معروف، جواهر ساز آمریکایی هری وینستون، خریداری نمود که قیمت هر قیراط آن برابر با ۱.۸۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده است. این حلقه شگفت انگیز، یکی از گران ترین حلقه های جهان بوده و دارای یک الماس صورتی رنگ به وزن ۲۴.۸۷ قیراط است. رنگ نایاب این الماس همراه با ظرافت و زیبایی خاص آن، آن را به یکی از بی بدیل ترین جواهرات دنیا تبدیل کرده است. این الماس صورتی دارای شکل مستطیلی بوده و گوشه های آن کاملا گرد می باشد که به آرامی در میان دو الماس که نقش محافظت از آن را بر عهده دارند، جای گرفته است. این سه الماس بر روی یک حلقه پلاتینی سوار شده اند.


۱- گردنبند الماس بی همتا

گرانترین جواهرات دنیا,گردنبند الماس بی همتا

گردنبند الماس بی همتا قیمتی ترین و ارزنده ترین گردن بند جهان است. الماس این گردنبند ۶۳۷ قیراطی بوده و بزرگترین و بی ایراد ترین الماس جهان است. این الماس متمایل به زرد بوده و دارای وزنی معادل با ۴۰۷.۴۸ قیراط است که حدود ۳۰ سال پیش توسط یک دختر جوان در طی عملیات معدن کاوی کشف شده است. وی به مدت چهار سال بر روی این الماس کار کرده و از آن یک گردنبندی به قیمت ۵۵ میلیون دلار ساخته است. این گردنبند دارای ۹۱ الماس در اندازه های مختلف است. الماس سفید آن ۲۲۹.۵۲ قیراطی بوده و بر روی طلای ۱۸ قیراطی سوار شده است.


نظر خود را بیان کنید