چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم؟

از کجا بفهمید رابطه‌تان به ازدواج ختم می‌شود یا نه؟

چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم

برای ازدواج، آشنایی طولانی موردنیاز است و منظور از طولانی،‌ حداقل 6 ماه است. این ارتباط به معنای دیدارهای كوتاه‌مدت در پارك‌ یا كافی‌شاپ نیست. دیدارها باید عمیق‌تر و منطقی‌تر باشد و هر دو طرف نكته‌هایی را رعایت كنند که موارد زیر از مهم‌ترین آنها محسوب می شود.

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج برسانیم؟

چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم؟آشنایی های منجر به ازدواج باید حد و مرزهایی داشته باشد و بعد از چند ماه گفت وگو و آشنایی باید تکلیف شان را مشخص کنند؛ معمولاً خانم ها تلاش می کنند که زودتر ازدواج کنند و آقایان در سطح دوستی و ارتباط رابطه را نگه می دارند.

در چنین موقعیت هایی، نقش خانم ها بسیار مهم است که به این رابطه تن ندهند و موجب تداوم آن نشوند و اجازه ندهند ازدواج شان به تأخیر بیفتد.

وقتی مردی تن به ازدواج نمی دهد، آن را به تعویق می اندازد و به خانواده اطلاع نمی دهد؛ خانم ها فکر می کنند در این شرایط با محبت بیشتر و همراهی کردن می توانند بیشتر در دل او رسوخ کنند، این اشتباه است و باید بدانند با فاصله گرفتن و دور شدن از پسر موفق ترند.

در دوره آشنایی فقط باید گفت و گو کنند و هیچ نوع رابطه دیگری برای آشنایی درست نیست. بسیاری از جوانان تئوری دارند که باید روابط عمیق تری برای آشنایی داشته باشیم؛ این امر نادرست است حتی گفت وگوها هم باید با اطلاع خانواده و همراه با تعهداتی باشد.

در غیر این صورت باعث می شود رابطه به سمت ازدواج پیش نرود، زیرا فرد با خود می گوید حالا که هر چیزی که بخواهم در این رابطه به دست می آورم چرا زیر بار ازدواج، مسئولیت ها و هزینه های آن بروم؟!

گفت و گو هم باید به صورت مناسبی صورت گیرد و از مسائل و گفت و گوهای عاطفی شدید و احساسات عمیق پرهیز شود. زیرا این مسائل رابطه را عمیق تر می کند و دیگر از سطح آشنایی خارج می شود و بیشتر شکل دوستی خیابانی پیدا می کند، و اگر خانواده ها مطلع نباشند می شود نامزدی غیررسمی که هیچ کسی از آن خبر ندارد و سطح آسیب را بالا می برد.


چگونه رابطه دوستی را به ازدواج برسانیم

9 نكته مهم در دوران نامزدی

چطور آشنایی به ازدواج می رسد؟

در دوران آشنایی و نامزدی باید به نكاتی توجه داشته باشید كه شاید كمتر كسی درباره آنها با شما صحبت كرده باشد. این نكات آنقدر مهم هستند كه بی توجهی به آنها می تواند زندگی شما را با بحران طلاق مواجه كند.

  1. به حس‌های خود در رابطه توجه كنید: خشمگین شدن، نداشتن ‌تمایل به یكدیگر و بگومگو، علایم هشداردهنده ای هستند. شاید عده‌ای تصور كنند این حالت‌ها در یك رابطه طبیعی است و هر دو طرف به مرور به هم عادت می‌كنند و وضعیت بهبود می‌یابد اما دوره نامزدی با این فراز و نشیب نشانه آن است كه قطعا در زیر یك سقف مشكلات تشدید خواهد شد.
  2. دوره نامزدی دوره خوشگذرانی نیست: دوره نامزدی برخلاف تصور، دوره تفریح و خوشگذرانی نیست بلكه دوره دشوار آشنایی برای كسب اطلاعات در یك زندگی چند ساله است. در دوره نامزدی بررسی كنید اولویت نامزد شما كیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌كنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فكری و عاطفی پیدا كرده كه از والدین خود جدا شود؟ این مشكل یكی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است
  3. صفات قابل‌تحمل و غیرقابل‌تحمل همدیگر را بشناسید: خطوط قرمز غیرقابل‌چانه‌زنی و غیرقابل‌مذاكره، خواسته‌هایی هستند كه باید به اطلاع طرف مقابل برسد تا بداند در صورتی كه از این خطوط قرمز عبور كند، زندگی به پایان خواهد رسید مثلا خط‌قرمز بعضی‌ها اعتیاد یا رابطه خارج از زندگی زناشویی است.
  4. از آزارهای جسمی طرف مقابلتان چشم‌پوشی نكنید: اگر در دوران نامزدی از طرف مقابل متحمل آزار جسمی شدید، شك نكنید این مشكل دوباره تكرار خواهد شد. این زدن به معنای عصبانیت و خشم نیست و عذرخواهی نیز تغییری در ماهیت عمل ایجاد نخواهدكرد.
    در پس آن فرهنگ و ذهنیتی وجود دارد كه به آن مرد یا زن اجازه دست‌درازی می‌دهد. البته ممكن است واكنشی‌ نشان دهید كه طرف مقابل دیگر حركت خود را تكرار نكند ولی فرهنگ و ذهنیت او را نمی‌توان تغییر داد.
  5. آزارهای روانی را تحمل نكنید: اگر نامزدتان شما را آنگونه كه هستید قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغییری ایجاد كند یا برایتان احترام قائل‌ نیست، تردید نكنید بعد از ازدواج و ورود به زندگی زناشویی رفتارش به هیچ‌وجه عوض نخواهد شد.
  6. اولویت‌ها را مشخص كنید: در دوره نامزدی بررسی كنید اولویت نامزد شما كیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌كنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فكری و عاطفی پیدا كرده كه از والدین خود جدا شود؟ این مشكل یكی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است.
    وابستگی جوان‌ها به خانواده‌ها مشكلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی به وجود می‌آورد.
  7. افكار و احساساتتان را بروز دهید: وقتی در دوره نامزدی حس می‌كنید افكار و احساساتتان مقابل نامزدتان مجال بروز ندارند و او همیشه به فكر تحمیل احساسات و افكار خود به شماست، خطر را جدی بگیرید. او ارزش‌های خود را درست می‌داند و از شما خواهد خواست مانند او فكر كنید.
  8. همه معیارها را بررسی کنید: بعضی خانواده‌های مذهبی فكر می‌كنند اگر هر دو خانواده به مذهب معتقد باشند، نیازی به بررسی دیگر نكته‌های مهم زندگی نیست اما سایر عوامل اثرگذار در ازدواج (مثل اشتغال و استقلال فكری) هم باید بررسی شوند.
    نکته دیگر اینكه اگر كسی ادعا كند به دین معتقد است، این لزوما به معنای عمل كردن او به دستورات دین نیست و چه‌بسا تلقی او از دینداری با تلقی شما کاملا متفاوت باشد.
  9. تعیین تكلیف كنید: شما ممكن است بحث‌هایی را مطرح كنید كه اهمیت زیادی برایتان داشته باشد ولی طرف مقابل با شوخی یا طفره رفتن موضوع را خاتمه ‌دهد.
    از این مساله نباید به راحتی گذشت. فرض كنید شهر موردنظر برای زندگی یا دوری و نزدیكی به والدین برای شما مهم است ولی نامزدتان درباره آن صحبت نمی‌كند در حالی كه ضروری است قبل از ازدواج درباره این موضوعات مذاكره و تعیین تكلیف شود.

نظر خود را بیان کنید