انشا در مورد سیگار

متن با موضوع سیگار کشیدن و عوارض آن

میزان مصرف سیگار در جامعه و به ویژه محبوبیت آن در میان جوانان باعث شده است تا موضوع سیگار یکی از موضوعات خوب برای آماده سازی مقاله و انشاء باشد که میتواند ضمن افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به سیگار و عوارض آن به بررسی ریشه های تمایل جوانان به سیگار نیز بپردازد.

همچنین بخوانید: انشاء با موضوع مواد مخدر

ترک سیگار شرایط مغذی قدرتمندی میطلبد!

افرادی که برای ترک سیگار تلاش می‌کنند، نیازمند مقاومت در برابر کشیدن سیگار و تحمل سردرد و بی‌حالی است.

مطالعه‌ جدیدی صورت گرفته است که طی آن‌ فعالیت مغز گروهی از افراد سیگاری که حداقل 10 نخ سیگار در طول روز مصرف می‌کنند نشان داده شده است که طی آن از روش بنام FMRI یا همان تصویر برداری تشدید مغناطیسی استفاده می‌کنند.

Joseph Mcclernon استادیار روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه دوک گفته است که این بزرگ‌ترین مطالعه تا به امروز است که ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم که به شناسایی مارکرهای عصبی بعد از موفقیت در ترک سیگار بپردازیم.

طبق این تحقیقات از جمله روش‌هایی که برای ترک سیگار می‌توان بکار برد استفاده از روش نوروفیدبک است.

بر اساس این مطالعات استفاده از روش FMRI می‌تواند در درمان افسردگی نیز بکار برود.

همچنین استفاده از روش‌های درمانی مثل نوروفیدبک می‌تواند مقرون به صرفه باشد.


عوارض سیگار کشیدن

انشا در مورد سیگار

وقتی می شنوید که سیگار کشیدن می تواند به پوست شما آسیب برساند، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند چیست؟

احتمالاً اولین چیزی که به ذهن بسیاری از ما خطور می کند، چین و چروک پوستی است.

برخی از سموم موجود در دود سیگار به کلاژن و الاستین، دو پروتئین طبیعی که مسئول سفتی و لطافت پوست هستند، آسیب می رساند. این آسیب، پیری پوست را تسریع می بخشد و افراد سیگاری را مستعد چین و چروک پوست صورت و بدن می کند.

در این مقاله از مجله آلامتو می خواهیم بلاهایی که سیگار کشیدن بر سر پوست می آورد، را بررسی کنیم. لطفا تا انتها با ماهمراه باشید.

ادامه مقاله: مشخصات ظاهری افراد سیگاری

ضرر دود سیگار برای اطرافیان

انشا درباره سیگار کشیدن

رفت و آمد با افراد سیگاری خطری اساسی برای سلامت شماست پس همین امروز در ارتباط خود با افراد سیگاری تجدید نظر کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ نتیجه تحقیقات جدید نشان می دهد، افراد غیر سیگاری، اغلب بدون اینکه بدانند در معرض دود سیگار قرار دارند و این موضوع خطری جدی برای سلامت آنها محسوب می شود.

پایگاه اینترنتی (Health) به نقل از دکتر راجا فلورس از دانشگاه پزشکی کوه سینا نوشت: نتیجه این مطالعه جدید نشان می دهد باید برای شناسایی افرادی که در معرض دود سیگار هستند (secondhand smoke) ولی خود از این موضوع بی اطلاعند، آزمایش هایی فراتر از پرسش و پاسخ انجام شود.

وی با بیان اینکه این افراد عموما خود از خطری که تهدیدشان می کند، بی اطلاع هستد تاکید کرد: خطر ابتلا به سرطان ریه و بیماری های قلبی در این افراد بسیار بالا است.

رئیس بخش جراحی ریه این دانشکده در ادامه با تاکید بر اینکه اندازه گیری سطج کوتینین (یکی از مشتقات سوختن نیکوتین بر اثر استعمال سیگار) خون می تواند یکی از بهترین شاخص ها برای شناسایی secondhand smoker ها محسوب شود، گفت: تحقیق بر روی ۲۰ هزار زن و مرد غیر سیگاری نشان می دهد سطح کوتینین خون آنها بسیار بالاتر از حد استاندارد است و این در حالی است که آنها خود از این موضوع بی اطلاعند.

فلورس اضافه کرد: این افراد در پرسش و پاسخ های انجام شده بر این باورند که به هیچ وجه در معرض دود سیگار نیستند اما آزمایش خون آنها نشان می دهد، سطح بالایی از کوتینین احتمال ابتلای این افراد به بیماری هایی جدی همچون سرطان خون را تا چند برابر افزایش می دهد.

این تحقیق می افزاید: نتیجه این آزمایش نشان می دهد باید محدودیت هایی جدی برای استعمال دخانیات در اماکن عمومی وضع شود و همچنین افرادی که احتمال می دهند در اطرافشان افراد سیگاری هستند، حتما تحت آزمایشات دقیق تری قرار گیرند.

قرار گرفتن در معرض دود دست دوم طی سال های اخیر روندی فزاینده به خود گرفته است، بطوریکه نتیجه تحقیقاتی دیگر نشان می دهد کودکان بیش از دیگران در معرض این پدیده هستند.


چرا جوانان سیگاری میشوند؟

پدیده سیگار کشیدن در بین نوجوانان و جوانان یکی از مشکلات بزرگ در بسیاری از جوامع امروز است. بسیاری از کارشناسان سیگار کشیدن را آغاز راهی می دانند که در انتها باعث اعتیاد جوانان به مواد مخدر می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از دلایل جوانان برای گرایش به سیگار آشنا کنیم.

ادامه مقاله: دلیل سیگاری شدن جوانان

رابطه سیگار و ورزش

متن با موضوع سیگار کشیدن و عوارض آنسیگار کشیدن برای ورزشکار حرفه ای بدترین اتفاق ممکن است حتی بدتر از شکستگی استخوان دست یا پا چراکه سیگار تمام بدن را تحت تاثیر خود قرار داده و عملکرد ورزشی شما را بسیار کم میکند.

سیگار کشیدن نه تنها مانع توانایی شما برای ورزش کردن به طور موثر می شود بلکه همچنین ثابت شده که ورزش در واقع می تواند به شما کمک کند که سیگار را ترک کنید. در اینجا ما نگاهی می اندازیم به اثراتی که سیگار کشیدن روی روال ورزشی شما می گذارد و اینکه اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، چه ورزش هایی را باید در نظر بگیرید.

سیگار کشیدن چگونه بر ورزش شما اثر می گذارد؟

ادامه مقاله: سیگار کشیدن و ورزش کردن

ضرر قلیان بیشتر است یا سیگار؟

انشا درمورد سیگاروقتی که بخواهید به سلامت‌تان اهمیت بدهید فرقی نمیکنه ابزار چه باشد در هر صورت وارد کردن دود به ریه‌ها برای سلامتی مضر است.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ قلیان، یک لوله‌ی آب با یک محفظه‌ی دود، یک کاسه، یک لوله و یک شیلنگ است. تنباکو گرم می‌شود، دود از میان آب عبور کرده و سپس از طریق یک شیلنگ پلاستیکی به داخل یک دهانگیر کشیده می‌شود.

تنباکو در قلیان، نسبت به سیگار، سمیت کمتری ندارد، و آب موجود در قلیان هم، بر خلاف باور عموم، مواد سمی موجود در دود تنباکو را تصفیه نمی‌کند. ممکن است افراد قلیانی بعلت حجم زیاد دودی که در یک وعده قلیان کشیدن (که می‌تواند تا ۶۰ دقیقه طول بکشد) فرو می‌برند، در واقع دود تنباکوی بیشتری نسبت به افرادی که سیگار می‌کشند، استنشاق کنند.

ادامه مقاله: ضرر قلیان بیشتر است یا سیگار؟

پس از ترک سیگار بدن چگونه خواهد بود؟

با دود کردن هر سیگار ۲۰۰ نوع ماده سمی وارد بدن فرد سیگاری می‌شود. این مواد سمی برای اندام‌های درونی بدن انسان بسیار خطرناک هستند. مدت کوتاهی پس از ترک سیگار اما بدن انسان رفته‌ رفته سلامت خود را باز‌می‌یابد.

۲۰ دقیقه بدون سیگار

۲۰ دقیقه پس از آخرین سیگار فشار خون و ضربات قلب به حال عادی باز‌می‌گردند. نیکوتین موجود در سیگار اعصاب سمپاتیک را تحریک می‌کند. این اعصاب ضربان قلب و فشار خون را بالا می‌برند و بدن را در حالت تحریک شده و آماده فرار قرار می‌دهند.

۱۲ ساعت بدون سیگار

به گزارش دویچه وله، با توقف ۱۲ ساعته کشیدن سیگار، مونوکسید کربن خون کاهش پیدا می‌کند و به اندازه طبیعی می‌رسد. در مقابل اکسیژن خون بالا می‌رود. مونواکسید کربن بخشی از دود سیگار است که وارد گردش خون می‌شود و از جذب اکسیژن توسط سلو‌ل‌های خونی جلوگیری می‌کند.

دو روز بدون سیگار

دو روز پس از آخرین سیگار کارآیی حس چشایی و بویایی بهتر می‌شود. دود سیگار این دو حس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سه روز بدون سیگار

سه روز پس از آخرین سیگار ریه‌ها آرامش پیدا می‌کنند و نفس کشیدن راحت‌تر می‌شود. حال دیگر نیکوتین در بدن نیست در نتیجه نشانه‌های ترک سیگار شدید می‌شوند. از جمله این نشانه‌ها سردرد، تهوع یا گرفتگی عضلات است. بالا رفتن یکباره اشتها، افسردگی و ترس هم گاه از دیگر نشانه‌های ترک سیگار هستند.

چند ماه بدون سیگار

چند ماه پس از آخرین سیگار گردش خون بهبود پیدا می‌کند. ظرفیت شش‌ها برای جذب اکسیژن تا ۳۰ درصد بالاتر می‌رود. سرفه‌های خشک کمتر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند پرز‌های درون شش‌ها که مولکول‌های خارجی را جذب و دفع می‌کنند دوباره رشد کرد‌‌ه‌اند

یک سال، ده سال و ۱۵ سال بدون سیگار

یک سال پس از ترک سیگار ضریب خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. ده سال بعد احتمال مرگ در اثر سرطان ریه ۵۰ درصد کمتر از افراد سیگاری است. پس از ۱۵ سال احتمال ابتلا به بیماری‌های قلب عروق به اندازه فردی است که هرگز سیگار نکشیده است.