غذاهای مضر برای چربی شکم و سیکس پک

اگر شکم شش تکه می‌خواهید، از این غذاها خودداری کنید!

ممکن است تلاش زیادی برای شش تکه شدن شکم تان انجام داده باشید و تمام چربی اضافه اطراف شکم را آب کرده باشید، اما فقط یک سهل انگاری در مصرف غذاهای نادرست و مضر برای عضلات شکم، می تواند تمام زحمت شما را به باد بدهد.

به علاوه، چربی اطراف شکم می تواند در طولانی مدت برای سلامتی شما نیز مضر باشد، پس لازم است غذاهای مضر برای عضلات شکم را بشناسید و تا حد امکان از خوردن آن ها بپرهیزید. در این مطلب از مجله آلامتو به 10 مورد از مضرترین غذاها برای عضلات شکم می پردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

دکتر Ilyse Schapiro می گوید: “چربی بیش از حد شکم می تواند منجر به بیماری قلبی، فشار خون بالا، سرطان روده بزرگ و دیابت شود. این چربی می‌ تواند داخلی باشد و به عنوان چربی احشایی بدن شما را پوشش داده و شما را در معرض خطر بیماری قرار دهد. افرادی که چربی شکمی دارند سه برابر بیشتر دچار زوال عقل می شوند. به علاوه، چربی شکمی می تواند منجر به بیماری کبد چرب شود.”

تمرکز بر روی غذاهای سالم، نه تنها زمینه ساز تشکیل چربی شکمی نمی شود، بلکه به خوبی سلامتی کلی شما را نیز بهبود خواهد داد.


  1. نان سفید

غذاهای مضر برای شکم شش تکه

Schapiro می گوید: “نان سفید یک کربوهیدرات تصفیه شده و دارای شاخص گلیسمی بالایی است که می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. وقتی کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید به اندازه کافی سوزانده نشوند، می توانند به چربی تبدیل شوند، مخصوصا چربی شکمی! “

برای پیشگیری از این اتفاق می توانید نان سفید مصرفی تان را با غلات کامل و مفید جایگزین کنید.


  1. کیک مافین

مافین ها به طور معمول از آرد سفید تصفیه شده ساخته می شوند و می توانند حاوی مقادیر زیاد چربی و شکر باشند. در حالی که برخی فکر می کنند مافین انتخاب خوبی برای صبحانه یا عصرانه است، در واقعیت این طور نیست.

دکتر Schapiro می گوید: “مطالعات نشان می دهد غذاهای سرشار از قند و چربی در توانایی بدن شما در حفظ سطح قند خون تداخل ایجاد می کنند. ترکیب قند و چربی می تواند سوخت و ساز را برای بدن سخت کند، که این می تواند منجر به ایجاد چربی شکمی شود.”


  1. چیپس سیب زمینی

بدترین غذا برای شکم

این میان وعده ای است که به محض شروع، می دانید که نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید. همین عدم کنترل در مصرف، دلیلی واضح و روشن است که آن را در لیست مواد غذایی مضر قرار می دهد.

Schapiro می گوید: “چیپس ها به طور معمول با روغن های هیدروژنه ساخته می شوند و دارای چربی زیادی هستند که سوزاندن آن ها برای بدن سخت است و معمولا در اطراف شکم به عنوان چربی شکمی باقی می مانند.”

چیپس سرشار از کالری و نمک است و بهتر است تا حد ممکن آن را مصرف نکنید.


  1. غذاهای رژیمی با شیرین کننده های مصنوعی

اگر می بینید که یک ماده شیرین کننده مصنوعی در مواد تشکیل دهنده غذا ذکر شده است، بهتر است از خوردن آن اجتناب کنید!

Schapiro می گوید: “مطالعات نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی با افزایش چربی شکم ارتباط مستقیمی دارند.”

واضح است که کالری و قند زیاد، یک عامل مضر برای چربی شکم محسوب می شوند.


  1. میوه های خشک شده

شاید با دیدن میوه خشک در لیست غذاهای مضر تعجب کرده باشید و فکر کنید که میوه خشک یک میان وعده سالم است، اما اینطور نیست. جالب است بدانید که میوه خشک سرشار از فروکتوز است.

در واقع فروکتوز در کبد متابولیزه می شود و هنگامی که مقدار زیادی فروکتوز مصرف می کنید، کبد آن را به گلوکز و چربی تجزیه کرده و در نهایت این گلوکز و چربی به راحتی به چربی شکمی تبدیل می شوند.


  1. سوپ کنسرو شده

سوپ های کنسروی سرشار از سدیم هستند و در صورتی که می خواهید شکمی تخت داشته باشید، بهتر است مصرف این غذا را به حداقل برسانید.

بهتر است به جای خریدن سوپ های کنسروی آماده، خودتان در خانه با مواد غذایی سالم سوپ درست کنید و آن را به عنوان یک غذای سالم مصرف کنید.


  1. بستنی

می دانم، شما هم ممکن است یکی از طرفداران پر و پا قرص بستنی باشید، اما اگر می خواهید در دام چربی های شکمی گرفتار نشوید، بهتر است مصرف بستنی را نیز محدود کنید.

دکتر Maggie Michalczyk می گوید: “من نمی گویم اگر می خواهید شکمی شش تکه داشته باشید باید برای همیشه بستنی را کنار بگذارید، اما مصرف مکرر غذاهای پر کالری و پرچرب مانند بستنی می تواند منجر به افزایش وزن به خصوص در قسمت میانی بدن شود.”


  1. پیتزای منجمد

دکتر Michalczyk می گوید: “یک پیتزای منجمد می تواند بیش از مقدار توصیه شده در یک روز، سدیم و کربوهیدرات داشته باشد که این می تواند باعث افزایش وزن شود و همانطور که خودتان هم می دانید افزایش وزن به راحتی منجر به چربی شکمی می شود.”

خبر خوب این که شما می توانید با مواد غذایی که حاوی کالری و سدیم کمتری هستند، یک پیتزای خوشمزه و در عین حال سالم درست کرده و نوش جان کنید.


  1. میان وعده های فراوری شده

Michalczyk می گوید: “میان وعده های فرآوری شده مانند چیپس، چوب شور و آب نبات غالباً کالری، مواد نگهدارنده و سدیم زیادی دارند و استفاده زیاد از این مواد غذایی مملو از سدیم، به عنوان میان وعده باعث تشکیل چربی شکمی می شوند.”

علاوه بر این، میان وعده های فرآوری شده سرشار از سدیم خطر ابتلا به فشار خون و بیماری های قلبی را در طولانی مدت افزایش می دهد.


  1. فست فود

وعده غذایی فست فود از جمله برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی های شیرین، طوفانی از کالری، سدیم و کربوهیدرات است و در صورتی که به طور مرتب مصرف شوند، می توانند منجر به افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم شوند.

در صورت امکان به دنبال گزینه های فست فود سالم باشید یا وعده های غذایی فست فود را به هر چند وقت یک بار محدود کنید.


نظر خود را بیان کنید