شخصیت شناسی از روی رنگ مورد علاقه

رنگ‌های شخصیت در روانشناسی؛

رنگ شخصیت personality-color

رنگ شخصیت شما چه رنگی است؟

این یک تست ساده برای شما است: اگر مجبور بودید یکی از رنگ‌ های مورد علاقه تان را انتخاب کنید، چه رنگی را انتخاب می کردید؟

در حال حاضر ما در مورد رنگ لباس و یا رنگ اتاق نشیمن صحبت نمی ‌کنیم. سوال این است: چه رنگی بیش ‌ترین توجه را به خود جلب می ‌کند؟ فراموش نکنید که این سوال را به طور خود به خود پاسخ دهید. موردی ندارد که دو یا سه رنگ مورد علاقه داشته باشیم. آن ها را یادداشت کنید؛ این کلید رنگ شخصیت شماست.

درحالیکه بیشتر مردم فکر می ‌کنند که رنگ ‌ها هیچ تاثیری بر انتخاب‌ ها، احساسات و رفتارها ندارند، نگاه دقیق ‌تر به این موضوع نشان می دهد که دقیقا برعکس است. آیا شما اتاق‌ خواب خود را با رنگ زرد رنگ می ‌کنید؟ آیا برای رفتن به محل کار لباس سبز روشن می‌پوشید؟ اکثریت می گویند نه، اما اگر جمله بالا صحیح بود، پس چرا نه؟

مسئله این است که ما همه رنگ ها را کاملا متفاوت می بینیم و تلاش می کنیم قوانین کلی بسیار سخت مشخص کنیم. سایه های گرم و سایه های سرد برای هر رنگ وجود دارد و شما می ‌توانید در مورد هر نسخه متفاوت احساس متفاوتی داشته باشید.

علاوه بر این ، اغلب ما برخی از رنگ ‌ها را برای اهداف خاص نامناسب می بینیم، علی ‌رغم این واقعیت که واقعا آن‌ها را دوست داریم. به عنوان مثال، در حالی که شما ممکن است کاملا عاشق رنگ قرمز باشید، اما این به این معنا نیست که شما می خواهید کفش قرمز و کیف دستی قرمز داشته باشید.

یا ممکن است رنگ قهوه‌ ای را دوست نداشته باشید، اما وقتی نوبت به کفش و کیف دستی می‌ رسد، رنگ انتخابی شما باشد. همانطور که قبلا گفتیم، همان رنگ می تواند با افراد مختلف بسیار متفاوت درک شود. به عنوان مثال بیایید در مورد رنگ مشکی صحبت کنیم. افرادی هستند که عاشق این رنگ هستند، از نظر این افراد مشکی رنگی درجه یک، بسیار شیک و حتی جذاب است.

از سوی دیگر، افراد زیادی وجود دارند که مخالف رنگ مشکی هستند. آن‌ ها این رنگ را با غم و اندوه مرتبط می ‌دانند. چیزی که شما فکر می ‌کنید خنک و جذاب است برای آن ‌ها افسرده کننده است.

با توجه به تاثیر آشکار رنگ بر روی انتخاب‌های ما، انتظار می ‌رود که روانشناسی رنگ سوژه مورد مطالعه خوبی باشد، اما اینطور نیست. تحقیقات بسیار کمی انجام شده است و بیشتر اطلاعاتی که در این زمینه پیدا می کنید مدرک حکایتی دارد البته اگر وجود داشته باشد. اجازه ندهید تست شخصیت شناسی هارتمن شما را گمراه کند.

در حالی که تیپ‌ های شخصیتی هارتمن ” قرمز “، ” زرد “، ” آبی ” و ” سفید ” نامیده می ‌شوند، در حقیقت هیچ ربطی به رنگ‌ ها ندارد. آنها همچنین می توانستند چیزی شبیه “شیر“، “کبوتر“، “دلفین” و “میمون” نامیده شوند. این تنها روشی است که هارتمن نام تیپ‌ های شخصیتی خود را انتخاب می ‌کند، اما این واقعا در مورد رنگ‌ ها نیست. ما در آینده به کدهای رنگی هارتمن نگاه خواهیم کرد، اما اکنون مهم است که درک کنید که کدهای رنگی او ربطی به روان ‌شناسی رنگ ندارند.

حال اجازه دهید به آنچه که روانشناسان رنگ اعلام کرده اند نگاه کنیم. هر اطلاعاتی در مورد رنگ ‌های مربوط به شخصیت ارایه ‌شده در این سایت تنها برای اهداف سرگرمی است و از هیچ تحقیقات جدی پشتیبانی نمی‌ شود مگر این که به طور دیگری اشاره شود. با این حال، ما نهایت تلاش خود را برای جمع‌ آوری بهترین اطلاعات در دسترس در مورد هر رنگ از جمله واقعیت ‌های قابل اعتماد مانند معانی نمادین رنگ ‌ها که می ‌تواند درک شما از رنگ ‌ها را تحت‌ تاثیر قرار دهد، انجام داده ایم.

به گفته طرفداران روانشناسی رنگ، رنگ مورد علاقه شما (یا رنگ ها) رنگ شخصیت شما را تعریف می کند. بله، این خیلی ساده است! با توجه به گفته آن‌ ها، رنگ‌ هایی که شما انتخاب می‌ کنید چیزهای زیادی در مورد حالات فیزیکی، ذهنی و احساسی شما مشخص می کند. به طور مشابه، رنگ ‌هایی که دوست ندارید نیز بیانگر چیزهای زیادی در مورد ضعف‌ ها و آسیب ‌پذیری های شما است.

آن ‌هایی که تلاش می ‌کنند رنگ مورد علاقه خود را تعریف کنند ، عموما به دنبال الگوهایی در انتخاب لباس و اقلام تزئینی خود هستند. اغلب اوقات شما تمایل به انتخاب رنگ ‌های خاص پیدا می ‌کنید، که نشان می‌ دهد اینها رنگ‌ های اصلی شما هستند. علاوه بر این، ترجیح تغییر رنگ با تغییر شرایط زندگی آغاز می ‌شود. با توجه به این نظریه، انتخاب رنگ جدید می ‌تواند به شما کمک کند ویژگی‌ های جدیدی را برای مقابله با شرایط جدید خود ایجاد کنید.

رنگ شخصیت و ویژگی ‌های شخصیتی شخصی

طرفداران روان ‌شناسی رنگ می ‌گویند که ممکن است تمام ویژگی‌ هایتان را نشان ندهید ، اما احتمالا خودتان را در جایی در این توضیحات پیدا خواهید کرد. در اینجا معانی کلی رنگ ‌های اصلی وجود دارد و ما در آینده به عمق هر کدام از آن‌ ها نگاه خواهیم کرد.

قرمز

رنگ شخصیت قرمز حاکی از اراده قوی، جاه‌ طلبی و انرژی است.

آبی

رنگ شخصیت آبی تمایل به داشتن مجموعه ثابتی از اصول و تمایل به زندگی براساس این اصول دارد. علاوه بر این، این رنگ یک تیپ شخصیتی صلح ‌آمیز است.

سبز

با توجه به روان‌ شناسی رنگ، افراد دارای این شخصیت رنگی با اولویت قوی برای ایمنی، امنیت و تایید تلاش می کنند. آن ‌ها نیاز دارند دوست بدارند و دوست داشته شوند.

زرد

افراد با این تیپ شخصیتی ، کمال گرا و رویا پرداز هستند.

قهوه‌ ای

افرادی با این تیپ شخصیتی از زندگی ساده لذت می ‌برند و دوستان خوب و روابط نزدیک آن ‌ها چیزی است که باعث خوشحالی آن‌ ها می‌ شود.

مشکی

شخصیت رنگ سیاه مستقل و با اراده است.

سفید

شخصیت سفید در جستجوی ساده بودن ، باز بودن و خلوص و پاکی است. این یک تیپ شخصیتی بسیار مطمئن است.


نظر خود را بیان کنید