برای داشتن یک تغذیه سالم استفاده از سبزیجات ضروری است و همین موضوع میتواند دلیلی باشد برای انتخاب کردن سبزیجات به عنوان موضوع انشاء بعدی تان!

در ادامه مقالات جالب مرتبط با موضوع سبزیجات را برای شما عزیزان آماده کرده ایم:

بهترین روش پخت سبزیجات

fruits-and-vegetables-separated-by-color-groups-red-yellow-orangeشاید متخصصان تغذیه بر سر بعضی مسائل اختلاف نظر داشته باشند، اما همه آن‌ها در رابطه با یک نکته با یکدیگر هم عقیده‌اند: سبزیجات مصرف کنید.

سبزیجات یکی از سالم‌ترین و مفیدترین مواد غذایی هستند. سبزیجات سرشار از ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می‌باشند که برای عملکرد مناسب و سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

هر چه افراد سبزیجات بیشتری مصرف کنند، احتمال ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع 2، و برخی انواع سرطان کاهش می‌یابد.

چرا با وجود همه این توصیه‌ها، باز هم بسیاری از ما حداقل میزان پیشنهادی سبزیجات را مصرف نمی‌کنیم؟ شاید یکی از علل آن آشنا نبودن ما با روش پخت سبزیجات است.

معمولاً پخت سبزیجات از نظر بسیاری از ما کاری پیچیده و دشوار است. برای پخت سبزیجات هر روشی مناسب است به غیر از سرخ کردن. معمولاً متخصصان تغذیه با هر روشی که باعث شود شما سبزیجات بیشتری مصرف کنید موافق‌اند.

ادامه مقاله: پخت سبزیجات

خواص و مضرات سبزیجات فریز شده

برخی از سبزیجات را نمیتوان در تمام فصول پیدا کرد و یا پیدا کردنشان مقداری سخت است به همین دلیل فریز کردن سبزیجات یک امر متداول است اما آیا سبزیجات به صورت فریز شده خاصیت خود را از دست نمی دهند؟

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمان؛ همه می‌دانند که استفاده گاه‌گاه از سبزیجات فریزشده بسیار راحت است.

سبزیجات به صورت فریزشده آماده پخت هستند، نیاز به هیچ آماده‌سازی ندارند و موقع خرد کردن آنها احتمال زخمی کردن انگشتتان وجود ندارد. ولی وقتی صحبت از تغذیه سالم می‌شود، همه چیز به این سادگی نیست. به همبن دلیل تصمیم گرفتیم این موضوع را کمی عمیق‌تر بررسی کنیم و ببینیم بهترین راه برای بهره‌مند شدن از فواید سبزیجات چیست.

گفته می‌شود که سبزیجات سالم و پخته‌نشده، مغذی‌ترین شکل سبزیجات است ولی برای همه انواع سبزیجات به این صورت نیست.

یک تحقیق نشان داده است که اسفناج به صورت خام و تازه سطح بالاترین از لوتئین در خود دارد که کاروتینوئيدی است که می‌تواند از تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا و مشکلات چشم پیشگیری کند.

ادامه مقاله: سبزیجات فریز شده

بهترین سبزیجات برای کاشت در زمستان

اگر یک باغچه کوچک برای پرورش گیاهان مورد علاقه خود داشته باشید بهتر است کمی هم به فکر سلامت خانواده باشید و از این باغچه برای پرورش برخی از سبزیجات مورد نیاز خانه استفاده کنید.

پرورش سبزیجات تازه و سالم و خوش طعم در طول فصل های سرد هم امکان پذیر است و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. تنها کافی است سبزیجات مناسب فصل را بکارید تا با مشکلی مواجه نشوید.

ادامه مقاله: بهترین سبزیجات برای کاشت

بهترین سبزیجات برای سلامتی

سبزیجات از منابع غنی آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آیند. خوشبختانه این گیاهان در وعده‌های غذایی ما بسیار دیده می‌شوند. در اینجا اما به نمونه‌هایی اشاره شده که مصرف بیشتر آنها به سلامت ما کمک بیشتری می‌کند.

ادامه مقاله: بهترین سبزیجات برای سلامتی