چگونه چوب را خم کنیم؟

آموزش خم کردن چوب بامبو/خیزران؛

چگونه میتوان چوب بامبو را خم کرد و به آن شکل داد؟ شاید در نگاه اول کار سختی به نظر برسد! اما با خواندن این مقاله به راحتی خواهید توانست تا چوب بامبو را خم کنید.

به گزارش آلامتو به نقل از سایت ایران فناوری ؛ همانطور که می دانید چوب خیزران دارای استحکام زیادی بوده و شما می توانید از آن استفاده های مختلفی داشته باشید. شما می توانید به کمک چوب خیزران یا بامبو دایره ها و اشکال مختلفی بسازید و مشکلی که برای اینکار وجود دارد شکل دهی به چوب خیزران است که برای حل این مشکل ما دو روش را به شما خواهیم آموخت.

همچنین بخوانید: نگهداری از بامبو

مراحل خم کردن چوب خیزران

روش اول : استفاده از آب جوش

مرحله اول : در این بخش درون یک سطل بزرگ چوب خیزران خود را قرار دهید و به روی آن آب جوش بریزید. سپس پس از خیس خوردن چوب می توانید با دستان خود آن را خم کنید.

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

مرحله دوم : اگر می خواهید اشکال مختلفی در آن به وجود آورید بر روی یک سطح چوبی طرح مورد نظر خود را بکشید و بر روی خطوط کشیده شده میخ بکوبید و پس از آن چوب خیس خورده را درون لایه میخی قرار دهید تا شکل دلخواه در خیزران ایجاد شود.

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

روش دوم : استفاده از چاقو و برش زدن

مرحله اول : شما می توانید به کمک چاقو در بخش هایی از خیزران که می خواهید آن را خم کنید شیار هایی را ایجاد کنید.

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

مرحله دوم : پس از خم کردن قسمت هایی که با چاقو شیار ایجاد کرده اید را با نوار چسب به خوبی آن را محکم کنید.

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

مرحله سوم : در نهایت چه با روش اول و چه با روش دوم شما توانسته اید چوب خیزران را خم کنید. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.

نکته : زمانی که این کاردستی را ساخته اید از آن عکس گرفته و برای ما در قالب نظر بفرستید تا کاربران دیگر آن را مشاهده کنند. برای حمایت ما سایت ایران فناوری به دوستان خود معرفی نمایید.

چگونه چوب خیزران را خم کنیم

همچنین بخوانید: چگونه چوب را رنگ کنیم؟

1 دیدگاه

  1. مازیار

    جالب بود ممنون

نظر خود را بیان کنید