چگونه به خودباوری برسیم؟

19 روش ساده برای افزایش سریع عزت نفس

خودباوری

عزت نفس یکی از خصوصیات ضروری و بسیار مفید در وجود هر شخص است. هر چه احساس بدتری نسبت به کسی که هستید و کاری که انجام می دهید، داشته باشید، انگیزه کمتری برای کاری که برای ایجاد عزت نفس بالا لازم است، خواهید داشت.

پیمودن چرخه تفکر منفی و داشتن نگرش منفی نسبت به هر چیز، معمولا کار راحتی است و به راحتی می تواند شما را درگیر باورهای مخرب کند. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توانید این چرخه معیوب را متوقف کرده و خود را در جهت مثبت تری حرکت دهید؟

این یک روند چند مرحله ای است و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، اما خبر خوب اینکه مواردی وجود دارد که می توانید برای شروع و حرکت در جهت مثبت، انجام دهید.

در این مطلب از مجله آلامتو، 19 روش قدرتمند برای بهبود سریع عزت نفس به شما معرفی می کنیم تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این راهکارها در این مطلب مفید با ما همراه شوید.


  1. روی مهارت های جدید مسلط شوید

قطعا زمانی که در کاری متناسب با استعدادها و علایق خود مهارت بیشتری کسب  کنید، می توانید بسیار موفق تر عمل کرده و به این ترتیب عزت نفس شما نیز افزایش خواهد یافت.


  1. موفقیت های خود را لیست کنید

به همه دستاوردها و چیزهایی که به دست آورده اید فکر کنید و سپس آنها را یادداشت کنید. لیستی از تمام کارهایی که انجام داده اید و به آنها افتخار می کنید، تهیه کنید وهنگامی که به یادآوری توانایی تان در انجام کارها نیاز دارید، لیست خود را مرور کنید.


  1. کاری خلاقانه انجام دهید

خلاقیت مغز را تحریک می کند، بنابراین هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، به مزایای بیشتری دست خواهید یافت.

گیتار قدیمی خود را بیرون بیاورید، یک داستان یا شعر بنویسید، در یک کلاس رقص شرکت کنید یا هر کار خلاقانه دیگری که در حوزه علاقه مندی هایتان است را انجام دهید. امتحان چالش های جدید باعث بالا رفتن عزت نفس شما خواهد شد.


  1. ارزش هایتان را مشخص کنید

ارزش های خود را تعیین کنید و سپس زندگی تان را به صورت موشکافانه ای بررسی کنید و ببینید در چه جاهایی با اعتقاداتان همسو نبوده و به ارزش هایتان پایبند نبوده اید. سپس هرگونه تغییر لازم را اعمال کنید. هرچه بیشتر با ارزش ها و باورهایتان آشنا باشید، عزت نفس بیشتری خواهید داشت.


  1. اعتقادات محدود کننده خود را به چالش بکشید

زمانی که وارد چرخه تفکر منفی در مورد خودتان می شوید، توقف کنید و خودتان را به چالش بکشید و ببینید چیزی که شما را به اینجا رسانده چه چیزی است. با اعتقادات غلط، خودتان را محدود نکنید.


  1. در منطقه راحتی تان قرار بگیرید

به یاد داشته باشید که عزت نفس از لبه منطقه راحتی شما آغاز می شود. چیزهای جدیدی را امتحان کنید، با افراد مختلف ملاقات کنید یا به روشی غیر متعارف به موقعیتی نزدیک شوید. منطقه راحتی تان را بشناسید و سعی کنید در همان موقعیت قرار بگیرید.


  1. به دیگران کمک کنید

از استعدادها، مهارت ها و توانایی های خود برای کمک به دیگران استفاده کنید. اگر کسی از شما تقاضای کمک کرده، سعی کنید در حد توان به او کمک کنید، منابع مفیدی را با دیگران اشتراک بگذارید و یا اگر کسی می خواهد چیزی یاد بگیرد به او یاد بدهید.

کمک کردن به دیگران حس نوع دوستی را در وجود شما تقویت می کند و می تواند به طور بسیار موثری عزت نفس شما را ارتقا بخشد.


  1. مسائل گذشته را حل کنید

مسائل حل نشده گذشته می تواند عزت نفس شما را در سطح پایینی نگه دارد. از یک مشاور بخواهید تا به شما در بهبود مسائل حل نشده گذشته کمک کند تا بتوانید با روشی مطمئن آن را پشت سر گذاشته و به آینده نگاه کنید.


  1. نگران آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند نباشید

قطعا زمانی که در مورد افکار دیگران در مورد خودتان، نگران هستید نمی توانید احساس راحتی داشته باشید. تصمیم قاطعانه بگیرید که دیگر نگران آنچه دیگران در موردتان فکر می کنند، نباشید. سعی کنید انتخاب هایتان چیزی باشد که خودتان می خواهید، نه چیزی که دیگران می گویند.


  1. مطالب الهام بخش بخوانید

یک راه عالی برای کسب عزت نفس بیشتر، خواندن مطلبی است که باعث می شود نسبت به خود احساس مثبتی داشته باشید.


  1. شخصیت تان را بشناسید

شما زمانی می توانید عزت نفس تان را بهبود بخشید که همسو با شخصیت تان پیش بروید. اگر زندگی شما با شخصیت تان مطابقت نداشته باشد، احساس بدی در مورد خودتان خواهید داشت و این احساس منفی می تواند اعتماد به نفس شما را روز به روز کمتر کند.


  1. افراد منفی را رها کنید

اگر ادم هایی که در اطراف شما هستند و با آن ها رابطه نزدیکی دارید، هیچ حرف مثبتی برای گفتن ندارند یا با افکار منفی، مدام می خواهند شما را تضعیف کنند، بهتر است کار هوشمندانه را انجام داده و آنها را رها کنید.

تنها راه برای یافتن عزت نفس خود این است که خود را با افراد مثبتی که شما را تحسین می کنند و برای شما ارزش قائل هستند، احاطه کنید.


  1. مرزهایتان را مشخص کنید

بهترین راه برای یافتن عزت نفس ایجاد مرزهای شخصی است. مرزهای تان را بشناسید و یاد بگیرید که زمانی که افراد از این خط قرمزها عبور کنند، واکنش مناسبی نشان بدهید. اجازه ندهید دیگران شما را کنترل کنند یا از شما سواستفاده کنند.


  1. به ظاهر خود اهمیت دهید

قطعا زمانی که ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید، احساس خیلی بهتری نسبت به خود خواهید داشت. مرتب لباس بپوشید و اجازه بدهید اعتماد به نفس تان در شکل ظاهری شما نیز خودش را نشان بدهد.


  1. از شکست به عنوان بخشی از روند رشد استقبال کنید

این کاملا طبیعی است که وقتی شکست می خورید ناراحت شوید و به خودتان سخت بگیرید، اما اگر می خواهید عزت نفس تان را بالا ببرید لازم است تفکر خود را تغییر دهید و درک کنید که شکست فرصتی برای یادگیری است.


  1. همیشه در طلب یادگیری باشید

خود را یک یادگیرنده مادام العمر بدانید. به هر کاری مانند یک دانش آموز، مشتاق، بی طرف و مایل به یادگیری، نزدیک شوید.


  1. با ترس هایتان رو به رو شوید

ترس هایتان را بشناسید و به خاطر آن ها خودتان را سرزنش نکنید. به یاد داشته باشید که عزت نفس اغلب در بین عمیق ترین خواسته ها و بزرگترین ترس‌های شما پیدا می شود.


  1. مربی باشید

در کنار کسی باشید که به راهنمایی، رهبری و پشتیبانی شما نیاز دارد. احترام و قدردانی آن ها از شما  و تماشای پیشرفت آنها با کمک شما، باعث افزایش عزت نفس شما خواهد شد.


  1. موفقیت را تعریف کنید

برای خودتان کاملا واضح مشخص کنید که موفقیت برای شما به چه معناست و از نظر اعتماد به نفس چه معنایی دارد. اگر واقعاً می خواهید کاری انجام دهید باید عزت نفس درون خود برای انجام آن کار را پیدا کنید.


چگونه خودمان را باور داشته باشیم؟

4 تکنیک برای اینکه خود را باور داشته باشید:

باور داشتن خودمان keepyourchinup

یکی از سوالات مهمی که همیشه از من پرسیده می شود این است که چگونه می توانم خود را باور داشته باشم؟

این سوال جزو سوالات محبوب است و پاسخ به آن می تواند تغییرات زیادی در فرد ایجاد کند. اگر به خودتان اعتماد ندارید هیچ کدام از تاکتیک ها، تکنیک ها، چارچوب ها و استراتژی ها برایتان موثر نخواهد بود.

در این مقاله قصد داریم روش هایی را بیان کنیم که استفاده از آن ها به شما کمک می کند به خودتان اعتماد داشته باشید.

  1. مراحل کوچکی را با دیدگاه طولانی مدت اتخاذ کنید:

همانند شما من نیز زیاد صبور نیستم. دوست دارم خیلی زود به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنم. تصور سه بار دویدن در هفته یا درآمدزایی 500000 دلاری در سال اسان است.

به همین خاطر بهتر است مراحل و گام های کوچکی را اتخاذ کنید. به عنوان مثال هفته ای یکبار بدوید یا تلاش کنید ماهانه 1000 دلار درآمد داشته باشید. این اهداف را به صورت طولانی مدت مدنظر قرار دهید.

  1. بیش از حد خود را آماده کنید:

من از روش های زیر برای آمادگی خود استفاده می کردم:

  • زمانی که والدینم به من گفتند که برای تامین هزینه های دانشگاه به کمک هزینه تحصیلی نیاز دارم، از خودم فیلمبرداری کردم تا خطاهایی که به هنگام مصاحبه داشتم را پیدا کنم. بعد از انجام اینکار قادر بودم خود را برای مصاحبه آماده سازم
  • 4 ماه از زمان خود را صرف نویسندگی بر روی یکی از صفحات سایت فروش خود کردم. یک مشاور خارجی نیز استخدام کردم تا بازخوردهای خود را در مورد این سایت بیان کند. این سایت در حال حاضر میلیون ها دلار سود دارد.
  • بیش از 15 ساعت از زمان خود را صرف مطالعه کتاب های قدیمی و یادداشت های خود می کردم تا بتوانم وبکستی را آماده سازم.
  1. نظرات بدبینانه را مدیریت کنید:

برخی از افراد به من می گویند که نام سایتم احمقانه است. این موضوع زمانی که تازه کار خود را آغاز کرده بودم و اعتماد به نفس کافی نداشتم مرا ازار می داد.

بهترین تکنیک در مقابل چنین انتقادهایی این است که به آن ها چنین بگویید: تو درست می گویی. اگر سایت با همین نامی که دارد به درستی کار کند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. دوست دارم به همین شیوه به کار خودم ادامه دهم اما اگر تو به جای من بودی چه کاری می کردی؟

شما باید بتوانید توانایی های خود را مدیریت کنید. ظرفیت های خود را مدنظر داشته باشید و هرگز این موضوع را فراموش نکنید.

  1. در مورد کسانی که خود را با آن ها احاطه کرده اید آگاه باشید:

واقعیت این است که بهترین افراد در صنعت شما چیزهایی می دانند که شما نمی دانید.این افراد می توانند درهایی به سمت شما باز کنند که خودتان به تنهایی قادر به انجام آن نیستید.

آن ها نه تنها بر روی تاکتیک های موجود تسلط دارند بلکه بینش هایی دارند که شما ندارید. باید بتوانید با چنین افرادی ارتباط داشته باشید .خود را با این افراد به چالش بکشید و از تجربیاتی که در اختیارتان قرار می دهند استفاده کنید.


نظر خود را بیان کنید