رژیم گیاه خواری

اجرای این رژیم گیاهی ۲۱ روزه بسیار آسان، و طعم و مزه‌ی آن هم راضی کننده است. برای اینکه منوی غذایی شما در این رژیم، متنوع و جالب باشد، می‌توانید در بین دستور پخت غذاها چرخی بزنید و چندین گزینه را که مواد اولیه‌ی تقریباً مشترکی دارند را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه انواع غذای گیاهی

دچار کمبود نشوید

کمبودهای غذایی خاصی در بین گیاه‌خواران متداول است. به اعتقاد دانشگاه کلرادو، این کمبودها شامل پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم، ویتامین دی، کا، ب ۱۲، آهن، ید و روی است.

کسانی که گیاه خوار نیستند، معمولاً این مواد را از منابع حیوانی دریافت می‌کنند، شما هم می‌توانید با داخل کردن برخی از غذاها به رژیمتان، این کمبودها را جبران کنید.

برای پروتئین، ید و روی، از حبوبات و سویا استفاده کنید. پس از مصرف آنها، تخم مرغ و محصلوات لبنی را برای پروتئین بیشتر، ویتامین دی، ب ۱۲، کلسیم و روی، انتخاب و مصرف کنید. سبزیجاتی که برگ‌های پهن و سبز دارند هم سرشار از کلسیم، آهن و ید هستند. آجیل‌ها، دانه‌ها، و تخم مرغ هم به بدنتان امگا ۳ خواهند رساند.


صبحانه

انتخاب‌های شما برای صبحانه در این ۲۱ روز، باید وعده‌های سبکی باشد تا بتوانید قبل از اینکه به سمت محل کارتان حرکت کنید، سریع جمع و جورشان کنید.

جو، سرشار از پروتئین و فیبر است. می‌توانید آنرا در شیر بادام یا شیر سویا بجوشانید، سپس رویش را با تکه‌های میوه، عسل و پنیر ریکوتا بپوشانید. حتی می‌توانید با استفاده از جوی خام، انواع آجیل و میوه‌های خشک، موسلی درست کنید. پنیر ریکوتا خودش به تنهایی یک وعده‌ی غذاییست، منتها برای اینکه صبحانه‌ای داشته باشید که سیرتان کند، می‌تواند آنرا بهمراه مقداری توت، دارچین و کمی هم آجیل میل نمایید.

اگر ترجیح می‌دهید صبحانه‌ی آبرو دار تری بخورید، می‌توانید به سراغ غذاهای مبتنی بر تخم مرغ بروید تا مقداری پروتئین و چربی سالم به بدنتان برسد: املت یا تخم مرغ آب پز بهمراه اسفناج و قارچ سرخ کرده، و یا تخم مرغ سفت با مقداری نان تست سبوس دار.


رژیم گیاه خواری vegan

ناهار

هنگامی که وقت ناهار فرا رسید، باید به سراغ دستور پخت‌هایی بروید که سریع آماده می‌شوند و یا می‌توانید کمی جلوتر آنرا آماده کنید، بنابراین وقتی خانه را ترک می‌کنید حملش برای شما ساده خواهد بود. می‌توانید کمی توفو یا تمپه را با سبزیجات مورد علاقه‌تان مخلوط کنید.

طبق پیشنهادهایی که ChooseMyPlate.gov داده است، می‌توانید سبزیجات برگ سبز همچون بوک چوی، یا کلم همراه با کینوآ یا برنج قهوه‌ای مصرف نمایید. سالاد آووکادو با پنیر فتای کم چرب، گوجه‌فرنگی و چند تا بادام هم می‌تواند یک وعده‌ی شکم پر کن دیگر باشد. حتی می‌توانید ساندویچی پر از سبزیجات، حبوبات و پنیر و ادویه‌جات نیز بخورید.


شام

انتخاب‌هایی که در این ۲۱ روز برای شام‌هایتان دارید، باید آنقدری شما را سیر کند که دیگر پس از آن احساس نیاز به خوردن چیزی نکنید. دال، یک خورش هندی که از عدس و ادویه‌جات درست شده و بهمراه برنج خورده می‌شود، به بدنتان کلی پروتئین، فیبر و مواد مغذی دیگر خواهد رساند. روش دیگر این است که تمپه، توفو یا سبزیجات دیگر مورد علاقه‌تان را به سیخ بکشید و گریل کنید.

سبزیجات سرخ کرده را بهمراه سیب زمینی شیرین پخته و گل کلم سرو کنید، یا اینکه بهمراه برنج قهوه‌ای یا کینو‌آ میل کنید. تخم مرغ، کباب و فریتاتای سبزیجات نیز شام‌های دیگری هستند که می‌توانید به سادگی یک سوپ حبوبات آن‌ها را آماده کنید.


بهترین غذاها برای رژیم غذایی گیاه خواری

چطور می شود با یک تغییر برای همیشه ظاهر، احساس و زندگی خود را از لحاظ کیفی ارتقا داد؟ شاید باور نکنید اما واقعیت دارد ، علاوه بر اینها دیگر لازم نیست رژیم های سخت بگیرید.

Mark Bittman یک نویسنده پرفروش، مقاله نویس غذایی نیویورک تایمز و میزبان برنامه های تلویزیونی است. او تجربیات شخصی خود و موفقیتش در حفظ سلامتی اش و کاهش وزن را با شما در میان می گذارد .

بهترین غذاها برای رژیم لاغری,mark bittman

به گزارش آلامتو به نقل از آی بانو؛ وقتی دکتر همیشگیم به من پیشنهاد داد تا رژیم گیاهخواری در پیش بگیرم اول فکر کردم که با من شوخی می کند. درست است که در آن زمان اضافه وزن داشتم و میزان کلسترول و قند خونم بالا رفته بود اما اصلا آمادگی این را نداشتم که دیگر نتوانم هر چیزی را بخورم.

مانند بسیاری از افراد، آمادگی ترک خوردن غذاهایی را که بسیار دوست می داشتم، نداشتم حتی اگر می توانستم این کار را انجام دهم باز هم آمادگی اش را نداشتم.


گیاه خواری پاره وقت باشید!

این ماجرا به 6 سال قبل بر می گردد و در نهایت تصمیم گرفتم علیرغم اینکه غیر ممکن به نظر می رسید، به گیاهخواری پناه ببرم و از خوردن گوشت، لبنیات، مرغ و حتی ماهی پرهیز کنم. پیشنهاد دکترم را عملی کردم و بیشتر اوقات تا قبل از ساعت 6 بعدازظهر سبزیجات می خوردم.

با گذشت روزها، به رژیم گیاهخواری فوق العاده سخت خود وفادار ماندم و حتی فراتر از آن رفتم: تا فرا رسیدن زمان صرف شام، حتی از خوردن نان سفید بیش از حد به عمل آمده، برنج، پاستا و تنقلات پرهیز می کردم. نوشیدن مشروبات الکلی را هم کنار گذاشتم. اما زمانی که خورشید غروب می کرد دیگر مردی آزاد بودم و هر آنچه را که دوست می داشتم می خوردم (معمولا اما نه همیشه، به طور معمول می خوردم و افراط نمی کردم). ممکن بود ماکارونی بلونی به همراه سالاد بخورم، یا مرغ بریان شده و یا سبزیجات تفت داده شده. از آن زمان تا به الان از این شیوه تبعیت کرده ام.

این تغییر بسیار قابل اهمیت ولی بسیار طاقت فرسا بود و البته بدنم در مقابل این تغییر به زودی از من قدردانی کرد: 15 کیلو از وزنم کاهش یافت، انرژی بیشتری در خود می دیدم و سطح عمومی سلامتم ارتقا پیدا کرد. و مهمتر از همه این که دیگر تحمل این تغییر بسیار راحت شده است.

احتمالا می دانید که نیمی از کالری مصرفی مردم از طریق خرت و پرت، غذاهای فرآوری شده تبلیغاتی که بسیار برای بدن مضر است و هیچ یا کمی ارزش غذایی دارد، تامین می شود. اما به محض اینکه تعادل را برقرار می کنید و بیشتر به سراغ سبزیجات، میوه ها، غلات و حبوبات می روید، به دنبالش شاهد بهبودی هایی در سطح سلامتی بدن می شوید. و به این طریق نوع کالری هایی را که بدنتان باید بر رویش کار کند تغییر می دهید و اینکه این کالری ها چطور و در کجا استفاده شوند و یا احیانا ذخیره شوند نیز تغییر می یابد.

اما این شیوه زندگی چیزی فراتر از کاهش وزن را در بر می گیرد. هر چه بیشتر می خوانم بیشتر در مورد اتلاف غذا، افزایش هزینه های چاقی در کشورها و انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از افزایش، تولید، ذخیره کردن و انتقال غذاهای آماده یاد می گیرم. مثلا صنایع غذایی امریکا، مصرف کننده ده درصد از سوخت های فسیلی امریکا به شمار می روند.


آسان ترین راه برای تبدیل شدن به گیاهخواری پاره وقت چیست؟

نخست باید بپذیرید که این رژیم از خود گذشتگی به حساب نمی آید و شیوه ای یکنواخت نیز نمی باشد. این نظر را نیز که تمام غذاهای گیاهخواری محدود به برنج قهوه ای و توفو می شود، فراموش کنید. تغییر شیوه مصرف غذا از گوشت به سبزیجات به این معنا نیست که یا گیاهخوار هستید و یا گوشتخوار.

زیبایی این رژیم تنوع موجود در آن و تاکیدش بر روی غذاهای غیر مصنوعی و طبیعی است. و در آخر، این رژیم مربوط می شود به انتخابی عالی و البته وفاداری به آن (حداقل تا قبل از ساعت 6 بعدازظهر). برای قدم گذاشتن در این مسیر، چند دستور غذایی سالم و خوشمزه برای شما آماده کرده ام :

بهترین غذاها برای رژیم لاغری,eat-like-this-1-1

صبح بخیر گورپ! (مخلوطی از میوه، غلات، آجیل و..)

دستور تهیه 3.5 فنجان

1.2 فنجان بلغور جوی دو سر را درون تابه بزرگی بریزید و به آن گرمای ملایمی بدهید و در عین حال مرتبا تابه را تکان دهید. سپس آن را درون پیاله بریزید.

سپس موارد زیر را به آن اضافه کنید: یک فنجان میوه خشک شده ( کشمش، کرن بری، بلوبری، پاپایا یا مانگو،در صورت نیاز همه را خرد کنید )؛ نصف فنجان آجیل(مانند بادام زمینی، فندق، گردو، بادام، پسته) به صورت شور یا خام؛ یک چهارم فنجان دانه کدو تنبل؛ و یک چهارم فنجان تکه های نارگیل خشک که شیرین نشده اند. به آن ها کمی نمک اضافه کنید، یک فنجان از این مخلوط را مصرف کنید و برای نگهداری بقیه آن، آن ها را درون ظرفی در بسته بریزید.

ارزش غذایی:

(در هر نصف فنجان) 233 کالری، 6 گرم پروتئین، 31 گرم کربوهیدرات، 5 گرم فیبر، 12 گرم شکر، 10.5 گرم چربی، 3 گرم چربی اشباع شده ، 75 میلی گرم سدیم.

بهترین غذاها برای رژیم لاغری,پنکبک نارگیلی

پنکیک نارگیل تست شده

مواد به میزان 10 تا 12 پنکیک

دمای فر را تا 250 درجه فارنهایت گرم کنید. نصف فنجان نارگیل خرد شده شیرین نشده را در تابه ای متوسط و در دمایی متوسط حرارت بدهید، تابه را مرتبا تکان بدهید تا زمانی که تکه های نارگیل قهوه ای طلایی بشوند که معمولا بین 2 تا 3 دقیقه طول می کشد.

1فنجان آرد گندم، 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر، 1 قاشق چای خوری نمک و دارچین، یک چهارم قاشق چای خوری جوز، و یک هشتم قاشق چای خوری جوش شیرین را درون کاسه ای با هم مخلوط کنید. در کاسه دیگر، سه چهارم فنجان شیر نارگیل کم چرب ، نصف فنجان آب گرم، یک و نیم قاشق غذا خوری عسل و 2 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را با نارگیل تست شده بهم بزنید تا خمیری باریک شکل بگیرد.

تابه را به همراه یک و نیم قاشق چای خوری روغن گیاهی گرم کنید. برای هر پنکیک، به اندازه یک چهارم فنجان از این خمیر تهیه شده استفاده کنید، و با پشت قاشق به اندازه 10 cm آن را پهن کنید و به مدت 2 الی 3 دقیقه بر روی شعله قرار دهید. سپس آن را درون فر قرار دهید تا گرم بماند. این پنکیک را با میوه و لیموی تازه سرو کنید.

ارزش غذایی:

(برای هر 3 پنکیک) 294 کالری، 33 گرم کربوهیدرات، 5 گرم پروتئین ، 5 گرم فیبر، 8 گرم شکر، 16 گرم چربی، 9 گرم چربی اشباع شده ، 447 میلی گرم سدیم.


65 دیدگاه

  1. عباس

    سلام عباس هستم دیابت نوع 2 دارم رژیم گیاهی مناسب خواستم باتشکر

  2. پگاه

    سلام من گیاهخوار هستم و 5کیلو اضافه وزن دارم لطف میکنید یه رژیم گیاهخواری برام ارسال کنید
    سن 28
    وزن 65
    قد 170

  3. سارا

    سلام من ۱۶۸ قدم و ۸۹ کیلو وزنم هست ۳۰ کیلو اضافه وزن دارم میخوام یه رژیم گیاه خواری بگیرم و درد مفاصل شدیدی دارم میشه برام ارسال کنید

  4. افسانه جوادی

    من 63کیلو هستم میخواهم 14کیلو کم کنم اطفا برنامه گیاه خواری می دهید ممنون

  5. فریبا

    سلام.۳۲ ساله هستم وزنم ۱۰۵ خواهش میکنم یک برنامه رژیم برام بفرستید تشکر

  6. پیری

    سلام منم یه رژیم گیاهخواری میخوام لطفا برام ارسال کنین

  7. آرزو

    سلام خسته نباشیدخواهشن ب من ی رژیم بدید.وزنم 70 کیلوهستش قدم 151 س سنم 38 سال

    • آرزو

      سلام باران عزیزممکنه بگیدچ رژیم گرفتی ک تونستی ب اندازه وزن کم کنی لطفا منوهم راهنمای کن تابتونم وزنم کم کنم دیگ خسته شدم ازاضافه وزنی

  8. سینا

    سلام و عرض ادب حقیقت من 7 کیلو کمبود وزن دارم و فقط به عشق حیوانات میخوام گیاهخوار بشم، نظراتو که خوندم ترسیدم! همه از کاهش وزن حرف میزنن نکنه من یه باره اسکلت بشم؟!؟!

    • سحر

      من ده ساله گیاهخوارم و وقتایی که حواسم نیست چاق هم میشم.گیاهخواری دنیاییه پر از خوراکی و ربطی به چاقی و لاغری نداره.حتی یه ادم گیاهخوار هم باید مواظب بدنش باشه

  9. سارا

    سلام . من 35 سالمه با قد 163 و 92 کیلو وزن . . . لطفا یک رژیم گیاهخواری برای من ارسال کنید

  10. رژیم گیاهخواری

    سلام
    ممنون میشم راهنمایی کنید که آیا تخم مرغ و شیر در رژیم گیاهخواری ممنوعه یا مجازه؟

    • نگار

      سلام.خیر بعضی گیاهخواران گوشت حیوانات رو نمیخورن و یا حتی فراورده حیوانی رو هم نمیخورن مثل تخم مرغ شیر و یا عسل.اما دسته ای هم گوشت نمیخورن ولی لبنبات میخورن و یا دسته ای هم گوشت نمیخورن ولی لبنیات و تخم مرغ و عسل هم میخورن.به هرحال هر ۳ تاش گیاهخواری به حساب میاد و مجازه

    • آمیتیس

      خیر، مجازه چراکه گیاهخواران لاکتو از لبنیات در برنامه های غذاییشون استفاده میکنن و گروه دیگری از گیاهخواران هستند که از تخم مرغ استفاده میکنند در برنامه ی غذاییشون و شما هم می تونین از لبنیات و تخم مرغ استفاده کنید

  11. مجید

    سلام وقتتون بخیر
    من پدرم سرطان داره میخواستم یه رژیمه غذایی گیاهی بصورت هفتگی بهش معرفی کنم که انشالله یه کم بیشتر عمر کنه
    ممنون میشم و البته خواهش میکنم کمکم کنید

  12. روشيتا

    سلام من ٢٧ سالم و وزنم ٥٧ شده قدم هم ١٦٤خيلي ناراحتم چون بايد سه كيلو كم كنم يه رژيم وجيترين مي خوام.ممنون اگه راهنمايم كنين

  13. هانیه

    سلام خسته نباشید .من قدم۱۶۹وزنم۹۵ کیلو هر کاری میکنم لاغر نمیشم میشه یا رژیم لاغری گیاه خواری بهم معرفی کنید لطفااااااااااا

    • Aseman

      Azizam mikhastam age mishe too tele bahat harf bezanam karet dashtam

  14. هستی

    سلام. ۲۷ سالمه. وزنم ۶۰ و قدم ۱۶۸ هست. ی رژیم خام گیاهخواری میخواستم. برای کم کردن وزن.

  15. Shakila

    سلام من 8 کیلو اضافه وزن دارم وزنم 76 و قدم 171 هست یک سال و نیم رژیم داشتم و 16 کیلو کم کردم اما کاهش وزنم کند شده میشه یه رژیم گیاه خواری خوب بع من بدین تا این 8 کیلو هم سریع کم بشه واقعا خسته شدم

  16. pouya

    سلام من ١٦ سالمه وزنم دوربر ٧٨ تايي هست قدم ١٧٠ راهي داره لاغر شم

  17. نفس

    سلام عزیزم وقتتون بخیر من ۲۰ سالمه وزنم ۸۴.۵ و قدم ۱۶۸ من ۱۶ کیلو اضافه وزن دارم دوست دارم وزنم به ۶۰ کیلو برسه و اصلا وقت ورزش کردن ندارم ممنون میشم ی رژیم عالی واسم بفرستین

  18. مجید

    سلام من تقریبان 35 کیلو اضافه وزن دارم و دچار ناراحتی پوستی پسوزیالیس هستم لطفان یه رژیم گیاه خواری به من بدهید که برام مفید باشه.

  19. فروز

    سلام روزخوش
    من وگان هستم ميخوام پانزده كيلو وزن در زمان كوتاه حدود دوماه كم كنم ممنون ميشم اگر رژيم غذايي مناسب رو براي من بفرستيد.

  20. ارزو

    با سلام یه رژیم گیاه خواری خوب میخوام لطفا برام ارسال کنید

  21. باران

    باسلام.دوستان کم کردن وزن فقط اراده ی قوی وتوکل برخدا میخواد ،من خودم 85کیلو بودم طی پنج ماه 22 کیلو کم کردم والانم 60کیلوام فقطم با دوتا رژیم سبک وسنگین تونستم کاهش خوبی داشته باشم
    اصلا هم ریزش مو و…نداشتم چون رژیمم کامل بود امیدوارم شماهم بتونین به وزن دلخواهتون برسین
    ولی یه رازی که من داشتم وتونستم لاغربشم این بود که آب زیاد میخوردم حتی در زمانی که چاق بودم
    به همین دلیل چربی های من شل بود وزود کم کردم
    باآرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان

    • آرزو

      سلام باران عزیزممکنه بگیدچ رژیم گرفتی ک تونستی ب اندازه وزن کم کنی لطفا منوهم راهنمای کن تابتونم وزنم کم کنم دیگ خسته شدم ازاضافه وزنی

  22. زینب

    سلام دوستان من میخوام ی گروه برای کاهش وزن تشکیل بدم و با انگیزه و حمایت کردن از همدیگه بتونیم ب وزن ایده ال برسیم این آدرس ایمیل من هستشzeinababarpoush1366@gmail.comب آدرس ایمیل من بیاین و اعلام آمادگی کنین

    • Reza

      سلام من هستم

  23. سوسن فارسی

    رسید پیامم؟

  24. سوسن فارسی

    سلام.من دختری27ساله هستم.به دلیل چاقی که دارم خاستگار برام نمیام.80کیلو هم وزنمه خواهش میکنم ی رژیم برای من بفرستید.با تشکر

  25. یاسمین

    سلام بیست و هفت سال سن دارم،قد 163 وزنم 92،میخوام رژیم بگیرم میتونم خواهش کنم که لطف کنید یک رژیم برام بفرستید

  26. : )

    سلام من یک رژیم لاغری برای مادرم نیاز دارم حدود 30 کیلو اضافه وزن دارن لطفااااا کمک کنید رژیم مناسبی داشته باشند که اسیبی بهشون نرسه .

  27. فاطمه

    برای گیاه خوار شدن کتاب ارشاویر اوانسیان رو بخونید برای خودتون یک متخصص گیاه خواری میشید

    • سینا

      سلام دست شما درد نکنه منو با این کتاب بزرگ آشنا کردید

  28. پری

    سلام.من بیست کیلو اضافه وزن دارم .من بعد از زایمان وزن کم نکردم.لطفا رژیم واسه من بفرستین…میخوام در کمترین زمان لاغر بشم.از چاقی خسته شدم

  29. ماهرخ

    سلام .سی و سه سال دارم وزنم 96کیلو
    لطفا یه رژیم مناسب برای کاهش بیست و پنج کیلودر دوماه برام بفرستین خواهش میکنم

  30. ماندانا

    سلام قدم ١٧٣ ي رژيم گياهخواري ميخوام برا ١٠ كيلو كم كردن.

  31. نسیم

    سلام
    من بیست سالمه
    170 قد و 68 وزنمه
    میخوام هم لاغر تر بشم هم این رژیم رو تجربه کنم.

  32. الهه

    سلام من یه دختر 17ساله م با 55کیلو وزن و قدمم 160میخوام خام گیاهخواری و شروع کنم .میخواستم ی رژیم غذایی برام اماده کنید

  33. المیرا

    سلام 27سالمه 20کیلو اضافه وزن دارم تازه ازدواج کردم تخمدان پلکستیک هستم برای بارداری باید لاغر شم لطفا برای من یک رژیم خام گیاهخواری بفرستید
    در ضمن ریزش مو هم دارم
    ممنون میشم خیلی دلم می خواد مامان بشم

  34. فاطمههه

    سلام قدم 150 و وزنم 60 هست یک رژیم گیاه خواری یک ماهه میخام ک بتونم حدودا 10 کیلو کم کنم در ضمن ب بیماری تشنج هم مبتلا هستم.

  35. حکمی

    سلام من یه خانم ٨٧کیلویی هستم و٢۶کیلو حدودا اضافه وزن دارم میشه لطفا برای من یه رژیم خام گیاه خواری بفرستید ممنون میشم

  36. hamid reza

    سلام
    من کبدم چرب شده و وزنم بالا رفته دنبال یک رژیم گیاهخواری خوب هستم تا وزنم سریع کم بشه پیش دکتر های رژیم زیادی رفتم ولی نتیجه ای نگرفتم. از راهنماییتان متشکرم

  37. فروغ

    سلام
    من یه رژیم غذایی مناسب میخام که بتونم یکی دوماهه ده کیلو کم کنم البته به مشکل معده و ریزش مو دچار نشم، تیرویید کم کار دارم و وزنم 75 هست

  38. رضوان

    سلام ..رژیم گیاهخواری میخوام که خیلی سریع بتونم 10 کیلو کم کنم..ممنونم

  39. گيتي افشارمنش

    سلام من 94 كيلو هستم كلا 40 كيلو اضافه وزن دارم لطفا مي شود يك برنامه غذايي گياه خواري برايم بفرستيد ممنون از لطف شما
    افشارمنش

  40. مریم

    سلام دختری 17 ساله هستم قد 164 و وزن 62 کیلو دارم از نظر بی ام آی اضافه وزن ندارم و وزنم طبیعیه اما تجمع چربی در بعضی از نقاط بدنم دارم میخوام به وزن 52 کیلو برسم در سن بلوغ به علت کم کاری تیروییدی که داشتم (هیپوتیروئیدیسم) تجمع چربی پیدا کردم الان درمان شده ولی نمیتونم چربی هارو از بین ببرم هیچ بیماری دیگه ای نداشتم و ندارم اگه امکان داره یک رژیم گیاهخواری برای من بفرستید و ترجیح میدم که ماهی و لبنیات را از رژیمم حذف نکنم یعنی گیاهخوار کامل نشوم با تشکر از شما و سایت خوبتون

  41. سمیه

    سلام.من 34 سالمه قدم 167 وزنم هم 62.فقط شکم و پهلوم باید کوچیک بشه.ورزش هم هفته ای 3 روز مرتب انجام میدم.لطفا یه رژیم خام گیاخواری بهم معرفی کنید.باتشکر

    • دکتر ایرانمنش

      سرکار خانم ورزش تان را بیشتر کنید،،،،رژیم غذایی بدون ورزش مکرر نتیجه مطلوب رو بدست نمیده

  42. زمانه

    سلام 46 سال دارم 68 کیلو وزن 155 قدرژیم غذایی گیاهخواری با زمان کم ده کیلو کم کنم با تشکر

  43. سحر

    سلام
    من 28 سالمه و 19 کیلو اضافه وزن دارم یه رژیم گیاه خواری میخواستم لطفا” برام بفرستید.
    ممنون از زحماتتون

  44. راضیه

    سلام من63کیلوهستم قدم هم 155 هستش میخواستم ببینم چگونه رژیم گیاه خواری بگیرم

    • راضیه

      یک برنامه غذایی گیاه خواری میخواستم

  45. neda

    سلام دوست عزیز بنده 18کیلو اضافه وزن دارم ومیخوام سریعا وزن کم کنم میشه یک رژیم گیاه خواری یک ماهه برام بدین ممنون میشم

  46. elaheh

    سلام من یه ژیم میخوام در چهار یا پنج ماه بتونم ۴۵ کیلو وزن کم کنم همچین رژیمی هست ؟ گیاهی باشه ولی زیاد خام خواری توش نباشه

  47. سپیده

    با سلام
    مادر من فشار خون بالا و چربی خون دارند همچنین پوکی استخوان هم دارند آیا استفاده از رژیم گیاهخواری برای ایشان مناسب است یا خیر؟ اگر مناسب است لطفا یک رژیم مناسب گیاهخواری برای ایشان برایم ارسال نمایید
    با تشکر

    • محسن

      سلام دوست عزیز.
      توصیه اکید میکنیم که حتماً به یک متخصص در این رابطه مراجعه کنید و خودسرانه اقدامی نکنید.

  48. محمد

    سلام..من 36 ساله و باوزن 53 کیلو هستم..میخوام گیاهخوار باشم اما وزن هم کم نکنم و اگه بشه وزنمو زیاد کنم.لطفا راهنمایی کنین..سپاس

  49. وحید

    سلام ی رژیم خام گیاه خواری ساده میخواستم 22 کیلو اضافه وزن دارم میخوام تو سه ماه کم کنم

  50. arezoo

    سلام..من یه رژیم برای شروع گیاهخواری میخوام…اگه میشه برام بفرستید..

  51. ربابه

    سلام ودرود<براکاهش وزن 20 کیلورژیم میخواستم در کوتاهترین مدت ممکن.

  52. ناشناس

    Slm ..
    Lotfan ye barnae gazayi giyahi baray man befresti !!

  53. محبوبه فرهمند

    باسلام یک رژیم غذایی خام گیاه خواری برای من ارسال کنید

  54. فهیمه

    رژیم گیاه خواری یکی از بهترین رژیم های غذاییه و من همیشه میخوام گیاه خوار بمونم.

نظر خود را بیان کنید