انشا در مورد سلامتی و تندرستی

تحقیق و مقاله درباره سلامت و بهداشت

سلامتی و تندرستی

سلامتی دو بخش دارد سلامتی جسم که با بهداشت و تغذیه میتوان کنترل کرد و سلامتی روحی روانی که بستگی به محیط و پیرامون شخص دارد .

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.

همچنین بخوانید: انشا در مورد نظافت و پاکیزگی

سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد.کسی که بخواهد جسمی سالم وروحی شاداب داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص ، پیروی از قواعد سلامت وپی گیری همه جانبه به این هدف خود نائل شود.

انسان موجودی است پیچیده وعوامل زیادی بر روح وجسم وی تأثیر می گذارند. در سلامتی بهداشت و تغذیه یکی از علل پیشرفت مسلمانان در پزشکی، توجه پیامبر اکرم (ص) به مسائل بهداشتی بوده است. اسلام، درباره اصول کلی پزشکی و بهداشت دستورهایی به پیروانش داده است که می‌توان از این دستورها به عنوان یکی از پایه‌های علم پزشکی اسلامی یاد کرد.

همه می دانند که بهداشت روشی مهم در جلوگیری از بیماری ها است ولی متآسفانه وضعیت بهداشتی ما در جایگاه مطلوبی نیست.

رعایت بهداشت فردی شامل شستن دست ها قبل از خوردن غذا، استحمام به موقع،شانه زدن موها، مسواک زدن ونخ کشیدن دندان ها ،پوشیدن لباس های تمیز وموارد دیگر می تواند کاهشی فوق العاده در بیماری ها به وجود آورد.

علاوه بر آن رعایت بهداشت محیط توسط افراد وارگان های مسئول از اهمیت زیادی برخوردار است.

دفع بهداشتی زباله ها، ایجاد توالت های بهداشتی ونگهداری صحیح از آن ها

نظارت بر نحوه عملکرد رستوران ها ،آرایشگاه ها ، مطب ها و…از سلامت عمومی محافظت می نماید.

بر فرد فرد ما که عهده دار اداره فروشگاه ، رستوران ، آرایشگاه ،بیمارستان ،مطب دندانپزشکی و…هستیم بسیار مهم است

که سلامت مراجعه کننده خود راهمانند سلامت خود مهم بدانیم.

ممکن است هزینه های تأمین بهداشت بالا باشد ولی مسلما” هزینه درمان بیماری ها بیشتر است.

همچنین بخوانید: تحقیق در مورد لاغری

سلامتی


خوراکی های مفید برای حفظ تندرستی

شکلات حاوی ترکیبات مفیدی برای زن‌ها می‌باشد هر چه میزان کاکائوی شکلات بیشتر باشد خانم‌ها را خوش اخلاق‌تر و سرحال‌تر می‌کند.

به گزارش آلامتو به نقل از وب دا، یک کارشناس تغذیه در یزد با اشاره به این که معمولاً خانم‌ها شکلات دوست دارند، در خصوص نقش تغذيه در سلامت زنان گفت: تحقیقات علمی گسترده در کشورهای مختلف جهان، این واقعیت را به اثبات رسانده که تغذیه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت ، پیشگیری از بیماری ها و طول عمر انسان دارد. البته عوامل دیگری هم در این مورد موثر هستند، ولی تغذیه در این ارتباط اهمیت ویژه ای به خصوص در حفظ سلامت زنان می تواند داشته باشد.

ادامه مقاله : خوراکی های مفید برای حفظ تندرستی

چقدر باید تمیز باشیم؟

کودک شما شیرینی اش را روی زمین می‌اندازد. آیا شامل قانون ۵ ثانیه می‌شود یا آن را بسرعت دور می‌اندازید؟

آیا آن میکروبها در واقع می‌توانند برای کودکتان مفید باشند؟ تا حدی بله.

باوری وجود دارد که می‌گوید قرارگیری افراد مخصوصا نوزادان و کودکان خردسال در معرض انواع مختلف میکروبها در اوایل زندگی‌شان می‌تواند از ایجاد بیماری‌هایی مانند آسم، آلرژی‌ها و دیگر بیماریهایی که بر سیستم ایمنی اثر می‌گذارند، جلوگیری کند. این نظریه که “فرضیه بهداشت” نامیده می‌شود می‌گوید بدن ما باید مبارزه کردن با میکروبها را تمرین کند.

بنظر می‌رسد که این پیام از طریق یک نظرسنجی توسط شورای بهداشت به دست آمده که در آن ۷۷ درصد از مادرانی که کودکان زیر 5 سال داشتند فکر می‌کردند که کودکانشان باید در معرض میکروبها قرار بگیرند تا به ایجاد سیستم ایمنی قوی‌تر در آنها کمک شود.

شورای بهداشت، شامل یک گروه از کارشناسان سلامتی است که روی بهداشت، تمرکز کرده‌اند و توسط یک کمک هزینه آموزشی از Reckitt Benckiser حمایت می‌شود.

جوئل وین استاک، پزشک و رئیس بخش گوارش و کبد در مرکز پزشکی تافتس و استاد دانشگاه تافتس می‌گوید: در قرن ۲۰ ام، ما شروع کردیم به تغییر دادن روش زندگیمان. در اتاقهای خیلی تمیز زندگی می‌کنیم، آب کاملا تمیز است، غذاها تقریبا استریل هستند و قرار گرفتن در معرض باکتری و خاک، کمتر است. اما شاید تمیزی بسیار زیاد برای رشد سیستم ایمنی بدن ما، مفید نباشد.

ادامه مقاله: چقدر باید تمیز باشیم

نکات مهم تغذیه ای برای سلامتی بدن

سلامت و تغذیه سالم در یک جبهه مشابه هستند و پیروزی سلامت بدون حمایت تغذیه امکانپذیر نیست.

به محض آنکه سر و کله یک مدرک جدید در مورد سلامتی برای شما پیدا می شود، مطالعه دیگری آن را نقض می کند. فهمیدن آنکه چه چیزی واقعا برای بدن شما بهترین است، می تواند بسیار گیج کننده شود.

در اینجا چند راهنمایی مطمئن بیان می کنیم که هر متخصص تغذیه ای موافق است که سلامتی و کیفیت زندگی شما را بهبود خواهند بخشید.

ادامه مقاله: نکات مهم تغذیه ای برای سلامتی بدن

جدول مواد غذایی مورد نیاز بدن در طول روز

بیشتر مردم مواد غذایی مورد نیازشان را دریافت نمی کنند. شاید به این دلیل باشد که آنها نمی دانند دقیقا چه چیزی باید مصرف کنند. اگر بتوانید مواد غذایی مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین کنید گام بزرگی برای سلامتی خود برداشته اید .

زمانی که هرم غذایی قدیمی با یک بشقاب غذایی چهار بخشی جایگزین شد، قرار بود که درک توصیه های غذایی آسانتر شود. اما مطالعات منتشر شده در USDA نشان می دهد که دوسال بعد از آن ، بیشتر مردم هنوز دستورالعمل های آنرا هضم نکرده بودند. اعمال تغییر به وقت زیادی نیاز ندارد اما ما می خواهیم روند آنرا تسریع کنیم.

در ادامه می بینید که به چه گروه های غذایی نیاز دارید و هر وعده غذایی برابر چند فنجان و یا چند گرم می باشد. یعنی زمانی که مقدار غذا ممکن است دقیقا با یک گرم یا یک فنجان واقعی برابر نباشد، وقتی که به مصرف روزانه غذا اضافه گردد به اندازه یک گرم و یا یک فنجان حساب می شود.

ادامه مقاله: مواد مغذی مورد نیاز بدن