راهنمای ست کردن کت و شلوار با کفش

چگونه کت و شلوار مردانه را با کفش های مناسب هماهنگ کنیم؟

راهنمای ست کردن کت و شلوار با کفش

یک کت شلوار هرچقدر هم که شیک و زیبا باشد در صورت ست نشدن با کفشها ممکن است ظاهر شما را خنده دار جلوه کند.

به گزارش آلامتو و به نقل از بامیلو؛ هماهنگ کردن کت و شلوار مردانه با کفش رسمی همواره سئوال مهمی بوده. مفهوم مدگرایی و به روز بودن به این مسأله برمی گردد که شما چگونه خود را از طریق لباسهایتان مطرح کنید. اما موقعیت هایی وجود دارد که نیاز به تشریفات به خصوص و رعایت استانداردهای لازم است.

مد مردانه راه درازی را طی کرده و انتخاب ها و سلایق در طول سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است. کفش و کت و شلوار در طرح ها و رنگ های مختلفی یافت می شود و بیشتر آنها نیز از زیبایی خاصی برخوردارند. اما مشکل اصلی در تطبیق این طرح های مختلف با همدیگر است.

اگر اغلب اوقات در پوشیدن کت و شلوار با مشکل مواجه می شوید، در این مقاله با همدیگر انواع مختلف کفش و کت و شلوار را با همدیگر تطبیق داده و در پوشیدن بهترین سبک ممکن شما را همراهی می کنیم.

با کت و شلوار مردانه مشکی چه کفشی بپوشیم؟

به نظر می رسد کت و شلوار مشکی را به نسبت رنگ های دیگر بهتر بتوان ست کرد چراکه مشکی، رنگ ساده و متداولی است. قانون اصلی در تطبیق کت و شلوار مردانه با کفش این است که کفشی انتخاب کنیم که تیره تر از کت و شلوارمان باشد. به غیر از مشکی هر رنگ دیگری انتخاب کنیم شاید چنگی به دل نزده و ظاهری روزمره و غیررسمی پیدا کند. بنابراین به این نتیجه می رسیم که: کت و شلوار مشکی = کفش مشکی

با کت و شلوار مردانه سرمه ای چه کفشی بپوشیم؟

کت و شلوارهای سرمه ای کاربرد فراوانی داشته و تقریباً با بیشتر رنگ ها نیز مطابقت دارد. از آنجایی که کت و شلوارهای سرمه ای رنگ ملایمی دارند بیشتر کفش ها از رنگ غلیظ تری نسبت به آن برخردار بوده و به سادگی می توان آنها را ست کرد.

متداول ترین رنگ کفش برای این کت و شلوار عبارت است از: مشکی، قرمز تیره و قهوه ای. بسته به موقعیتی که پیش می آید می توان هرکدام از این رنگها را انتخاب کرده و با کت و شلوار خود بپوشیم. به خاطر همین انطباق بالاست که کت و شلوارهای سرمه ای عموماً در ادارات و برای افراد کارمند بیشترین استفاده را دارند.

با کت و شلوار مردانه نیلی چه کفشی بپوشیم؟

نیلی رنگی مابین آبی و بنفش محسوب شده و مقداری از سرمه ای روشن تر است. این نوع کت و شلوار مردانه حالت رسمی کمتری دارد و البته با بیشتر کفش ها نیز هماهنگی دارد. به خاطر ته مایه های آبی و سرزنده ی آن نیز برای تابستان ایده آل است. کفش های مناسب برای این کت و شلوار عبارت اند از: کفش های چرم طرح دار (brogues) به رنگ زرشکی و قهوه ای مایل به سرخ، کفش های چرم یکدست و بدون طرح (monk) به رنگ قهوه ای مایل به زرد و کفش های راحتی (loafer) مشکی

با کت و شلوار مردانه خاکستری چه کفشی بپوشیم؟

کت و شلوارهای خاکستری به اندازه ی نوع سرمه ای پرکاربرد هستند و از طرفی هم کمتر حالت رسمی دارند. این لباس را تقریباً با بیشتر رنگ کفش ها می توان پوشید. اما کفش های مشکی بهترین گزینه برای کت و شلوار خاکستری کم رنگ به شمار می رود. یک پیراهن سفید و دستمال گردن، سبک شما را کامل می کند. رنگ خاکستری آنچنان که باید رسمی نیست و از طرفی برای موقعیت هایی که کت و شلوار نیاز است. اما محیط خیلی رسمی نیست (مثل اداره) گزینه ی مناسبی به شمار می رود. برای هر دو نوع خاکستری روشن و کم رنگ کفش های مشکی، قهوه ای، قرمز و شرابی مناسب است.

با کت و شلوار مردانه قهوه ای چه کفشی بپوشیم؟

این کت و شلوار عمدتاً با بیشتر کفش هایی که دارای رگه های مختلف قهوه ای هستند، همخوانی دارد. فقط سعی کنید رنگ کت و شلوار با کفش یکسان نبوده و مقداری تیره تر باشد. در صورتی که رنگ آن ها یکسان باشد ظاهر جالبی نخواهد داشت. هیچ وقت کت و شلوار قهوه ای را با کفش مشکی ست نکنید.

با کت و شلوار مردانه بژ چه کفشی بپوشیم؟

مراسم های عروسی خصوصاً در تابستان بهترین موقعیت برای پوشیدن این کت و شلوار است. چون این رنگ، روشن است. پس با کفش های رنگ روشن تطبیق بهتری دارد. کفش های سفید، سرمه ای و قهوه ای کمرنگ گزینه های مناسبی برای این سبک به شمار می روند.

نتیجه گیری

خب تقریباً عمده ترین ترکیب های ممکن را برایتان برشمردیم. در صورتی که ترکیب مورد علاقه ی خود را در میان این لیست پیدا نکردید، آن را در بخش نظرات با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

در نهایت همان گونه که اشاره شد انتخاب رنگ و ترکیب مناسب بیشتر سلیقه ای بوده و قانون کلی برای آن وجود ندارد. شاید تنها موردی که بهتر است رعایت شود انتخاب کفش پررنگ تر از کت و شلوار است. مهم این است که در سبک انتخابی خود احساس خوبی داشته باشید؛ همین.


نظر خود را بیان کنید