طرز تهیه سس مایونز خانگی

سس مایونز یکی از پرطرفدارترین انواع سس ها است که در کنار خیلی از سالاد ها و یا غذا های فست فودی و ساندویچی استفاده می شود. جالب است بدانید که این سس بسیار خوشمزه با مواد اولیه کم و بسیار قابل دسترسی تهیه می شود و به راحتی می توان با این مواد سس مایونزی را در منزل تهیه کرد که فاقد ضرر های مواد نگهدارنده نیز باشد. امروز در آلامتو طرز تهیه سس مایونز خانگی با خردل و مخلوط کن را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه سس مایونز خانگی

  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • نمک و فلفل سفید نصف ق چایی خوری
  • سرکه سفید 2 ق غذا خوری
  • آب لیموی تازه 2 ق غذا خوری
  • خردل 1 ق غذا خوری
همچنین بخوانید: طرز تهیه پودر لبو خوشرنگ و قرمز خانگی با فر و بدون فر برای تزیین غذا

طرز تهیه سس مایونز ساده خانگی با مخلوط کن

مرحله اول: آماده سازی زرده تخم مرغ

تخم مرغ ها را پس از خارج کردن از یخچال مدتی بیرون قرار دهید تا به دمای محیط رسیده باشند و بعد زرده ها را از سفیده آن ها جدا کنید و زرده ها را درون ظرف گودی بریزید. دقت داشته باشید که برای درست کردن سس مایونز بهتر است که تخم مرغ ها را به شکل کامل استفاده نکنید زیرا سفیده تخم مرغ خام به دلیل باکتری هایی که درون آن وجود دارد باعث ایجاد بیماری برای شما می شود.

مرحله دوم: اضافه کردن آب لیموترش و سرکه سفید

در این مرحله به تخم مرغ ها آب لیموترش تازه را نیز اضافه کنید. دقت داشته باشید که چون آب لیموترش باعث می شود که رنگ زرده تخم مرغ ها زودتر سفید شود بنابراین باید آن را با مخلوط کن یا گوشکوب برقی به مدت دو الی سه دقیقه با دور تند هم بزنید و پس از گذشت زمان مورد نظر سرکه سفید را نیز به آن ها اضافه کنید و مجدد مایه را به مدت دو دقیقه دیگر با مخلوط کن هم بزنید و مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن ادویه ها

سپس برای مزه دار کردن سس ادویه های نمک را به همراه فلفل سفید به مایه بدست آمده اضافه کنید و مجدد مقداری آن را با مخلوط کن هم بزنید تا ادویه ها نیز به خوبی در همه جای مایه پخش شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن روغن

برای استفاده از روغن باید آن را قبل از استفاده به مدت سه الی چهار ساعت درون فریزر قرار دهید تا هنگام مصرف روغن کاملاً خنک باشد. روغن مایع را به صورت آرام آرام و قطره قطره در حالی که مایه را با دور متوسط مخلوط کن مخلوط می کنید به مایه سس خود اضافه کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید تا سس سفید شما به غلظت مورد نظر شما برسد و سفت و کاملاً سفید رنگ شود. دقت کنید که غلظت سس شما باید به اندازه یک ماست چکیده باشد.

مرحله پنجم: اضافه کردن خردل

خردل را نیز در آخر به مایه سس اضافه می کنید و کمی با مخلوط کن آن را نیز هم بزنید تا به خوبی با سس مایونز ترکیب شود. دقت داشته باشید که اضافه کردن خردل دلبخواهی است اما مزه سس مایونز را بسیار بهتر می کند فقط ممکن است مقداری رنگ سس مایونز را زرد رنگ کند. توجه داشته باشید که چون این سس خانگی است و در آن از مواد نگهدارنده استفاده نشده است بیشتر از یک هفته نمی توانید از این سس درون یخچال استفاده کنید بعد از آن سس فاسد می شود. در آخر نیز سس مایونز شما آماده است می توانید در کنار هر غذایی که دوست دارید آن را میل کنید. نوش جان

همچنین بخوانید: طرز تهیه کره بادام زمینی با عسل خانگی ساده و رژیمی با مخلوط کن

طرز تهیه سس مایونز خانگی


نکات کلیدی در تهیه سس مایونز خانگی با خردل

  1. در صورتی که مجبور به استفاده از تخم مرغ به شکل کامل شده اید بهتر است که ابتدا تخم مرغ را به مدت 30 ثانیه درون آب جوش قرار دهید و بعد بلافاصله آن را درون آب سرد قرار داده و سپس تخم مرغ را استفاده کنید.
  2. به ازای هر یک زرده تخم مرغ یک قاشق غذا خوری آب لیموترش باید اضافه کرد.
  3. در صورت دسترسی نداشتن به فلفل سفید می توانید فلفل سیاه را جایگزین آن کنید.
  4. برای آن که سس شما به نمونه های بازاری شبیه تر شود در کنار ادویه های نام برده شده می توانید مقداری آرومات که نمک گیاهی است را تهیه و به مواد سس خود اضافه کنید.
  5. در صورت دلخواه می توانید به جای روغن مایع از روغن زیتون نیز استفاده کرد.
  6. در صورت دلخواه می توانید به جای خردل از پودر خردل و یا سس خردل نیزاستفاده کنید.
  7. در صورت تمایل می توانید از یک حبه سیر برای خوش طعم شدن سس استفاده کنید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه مربا کیوی خانگی لذیذ و مجلسی به صورت سفت و له شده

♨ نکات مهم «طرز تهیه سس مایونز خانگی ساده و خوشمزه با خردل و مخلوط کن»

در صورتی که مجبور به استفاده از تخم مرغ به شکل کامل شده اید بهتر است که ابتدا تخم مرغ را به مدت 30 ثانیه درون آب جوش قرار دهید و بعد بلافاصله آن را درون آب سرد قرار داده و سپس تخم مرغ را استفاده کنید.


1 دیدگاه

  1. تارا

    با سلام، رسپی شما عالی بود، من همیشه با همین روش سس مایونز درست میکنم و خیلی خوب میشه، ممنونم بابت توضیحات .

نظر خود را بیان کنید