طرز تهیه سمبوسه گوشت

سمبوسه گوشت یکی از انواع پیش غذا و یا فینگر فود های بسیار خوشمزه ای است که در بین تمامی سنین ها دارای محبوبیت فراوانی بوده است و می توان آن را متعلق به جنوب کشور دانست و شما می توانید آن ها را برای انواع مراسم ها و مجالس های خود به عنوان فینگر فود تهیه و سرو کنید. به طور کلی سمبوسه ها دارای انواع متنوعی هستند که می توانید آن ها را به شکل های متنوعی و با مواد گوناگونی پر و تهیه کنید برای مثال برخی آن ها را با گوشت چرخ کرده و برخی با مرغ و یا حتی برخی با انواع سبزیجات سمبوسه را درست می کنند همچنین می توانید برای کم چرب بودن آن را داخل فر نیز تهیه کنید. امروز ما در آلامتو طرز تهیه سمبوسه خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه سمبوسه گوشت

  • گوشت چرخ کرده 300 گرم
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • سیر 2 حبه
  • سیب زمینی 1 عدد بزرگ
  • قارچ 5 عدد
  • نمک و فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی 2 ق غذا خوری
  • نان لواش به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • پودر پاپریکا و پودر آویشن به مقدار لاز
همچنین بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خانگی عالی با خمیر مخصوص در فر

طرز تهیه سمبوسه خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و قارچ

مرحله اول: آماده سازی پیاز و سیر

ابتدا پیاز را خوب با آب شسته و آن را پوست بگیرید و سپس آن را به شکل نگینی شده و ریز و یکدست خرد کنید و بعد ماهیتابه ای را برداشته و داخل آن مقداری روغن مایع بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا مقداری روغن گرم و آماده شود و بعد پیاز را درون ماهیتابه برزید و تفت دهید تا پیاز مقداری طلایی و سبک شود و بعد سیر ها را نیز با آب شسته و پوست آن ها را نیز بگیرید و سپس آن ها را به شکل ساطوری شده و ریز خرد کنید و به همراه مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و در حد 2 الی 3 دقیقه آن ها را هم با پیاز تفت بدهید.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت و سیب زمینی ها

سیب زمینی ها را با آب شسته و قابلمه ای را برداشته و درون آن مقداری آب بریزید و به آن سیب زمینی ها را اضافه کنید و قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید و زمان دهید تا سیب زمینی ها مقداری آبپز و پخته شوند و درون ماهیتابه گوشت چرخ کرده را نیز اضافه کنید و با پیاز و سیر گوشت را تفت دهید تا گوشت مقداری تغییر رنگ دهند.

مرحله سوم: آماده سازی نهایی مواد میانی سمبوسه

بعد از آن که سیب زمینی ها آبپز و پخته شدند پوست آن ها را بگیرید و آن ها را به شکل نگینی شده و یا مکعبی شده خرد کنید و کنار بگذارید. قارچ ها را نیز با آب شسته و آن ها را هم به شکل حلقه ای برش دهید و خرد کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و مقداری با گوشت قارچ ها را تفت دهید و زمان دهید تا مقداری خامی قارچ ها و آب اضافی آن ها نیز مقداری گرفته شود و بعد سیب زمینی های خرد شده را هم به گوشت اضافه کنید و تمامی مواد را با یکدیگر هم بزنید و ترکیب کنید سپس به تمامی مواد مقداری نمک و فلفل سیاه و پودر پاپریکا و آویشن اضافه کنید و خوب مواد را با یکدیگر هم بزنید تا به خوبی مزه دار و آماده شوند و در آخر نیز به تمامی مواد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و زمان دهید تا هم خامی رب به خوبی گرفته شود و هم رنگ آن مقداری درون روغن باز شود و بعد آن ها را با یکدیگر هم بزنید و مخلوط کنید تا مواد سمبوسه شما کاملاً پخته و آماده شوند و بعد آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: آماده سازی نهایی سمبوسه ها

نان های لواش را به وسیله قیچی از وسط برش دهید و به دو قسمت آن ها را تقسیم کنید و آن را دو دور بپیچید تا نان شما به شکل مثلثی و کاسه ای شود و بعد داخل آن را با مقداری از مواد میانی سمبوسه خود پر کنید و ادامه نان را بپیچید آن را به شکل مثلث درآورید و سمبوسه ها را ببندید و ماهیتابه ای را برداشته و درون آن مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و کمی که گرم شد سمبوسه ها را درون روغن قرار دهید و زمان دهید تا دو طرف سمبوسه ها کاملاً سرخ و طلایی شوند و بعد آن ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها را جذب کند و بعد از آن هم سمبوسه های گوشت شما آماده سرو هستند میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید. نوش جان

همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک گوشت ساده و لذیذ با ماست و پنیر پیتزا با فر و بدون فر

طرز تهیه سمبوسه گوشت


نکات کلیدی در طرز تهیه سمبوسه خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و قارچ

  1. در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از نان لواش از خمیر یوفگا نیز برای تهیه سمبوسه خود استفاده کنید.
  2. در صورت منع مصرف گوشت می توانید مرغ را نیز جایگزین آن کنید.
  3. در صورت تمایل می توانید از انواع سوسیس و کالباس نیز برای تهیه مواد میانی سمبوسه خود استفاده کنید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه لازانیا بدون سس بشامل در فر همراه با گوشت و قارچ

♨ نکات مهم «طرز تهیه سمبوسه خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و قارچ»

در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از نان لواش از خمیر یوفگا نیز برای تهیه سمبوسه خود استفاده کنید.


نظر خود را بیان کنید