طرز تهیه بال مرغ عسلی

بال مرغ عسلی از جمله غذا های بین المللی و بسیار خوشمزه و پر طرفداری است که علاوه بر طعم دلچسبی که دارد بسیار هم سریع و راحت تهیه می شود و به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و مجالس نیز مورد استقبال است و تهیه و سرو می شود. به طور کلی بال مرغ یکی از خوشمزه ترین قسمت های مرغ است که گوشت بسیار لذیذ و لطیفی دارد و در این غذا طعم متفاوت و خاصی که عسل در کنار شوری سس سویا به این گوشت آبدار و چرب می دهد طعم لذیذ و خوشمزه این غذا را دو چندان می کند. امروز در آلامتو طرز تهیه بال مرغ عسلی با کنجد و سس سویا در فر را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه بال مرغ عسلی

  • بال مرغ 1 کیلو
  • عسل 2 ق غذا خوری
  • سس سویا 1/2 فنجان
  • کنجد به مقدار لازم
  • سیر 2 حبه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • آویشن به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
همچنین بخوانید: طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای خانگی و مجلسی با دنبه به روش رستورانی

طرز تهیه بال مرغ عسلی با کنجد و سس سویا در فر

مرحله اول: آماده سازی بال ها

ابتدا بال ها را با آب سرد خیلی خوب بشویید سپس برای خشک کردن آب آن ها مقداری آن ها را با دستمال تمیزی خشک کنید و بعد روی هر کدام را با چاقوی تیزی چند برش ایجاد کنید تا موادی که برای طعم دادن به آن ها اضافه می کنید خیلی خوب جذب بال ها شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن بال ها

سیر ها را با آب شسته و پوست بگیرید سپس آن ها را یا با رنده ی ریز رنده کنید و یا با چاقو به شکل ساطوری شده ریز خرد کنید. ظرفی را برداشته و بال های برش زده شده را درون آن بریزید سپس به آن ها عسل را با سس سویا و به همراه نمک و فلفل سیاه و سیری که خرد کرده بودید و مقدار خیلی کمی روغن اضافه کنید و با دست آن ها را خیلی خوب ورز دهید و زیر و رو کنید طوری که مواد در همه جای بال ها به خوبی پخش شوند و بال ها به خوبی مزه دار شوند.

مرحله سوم: استراحت بال ها و آماده سازی فر

درب ظرفی را که در آن بال مرغ ها را مزه دار کرده بودید ببندید و بال ها را برای مدت حداقل یک ساعت درون یخچال استراحت دهید تا بال ها به خوبی مزه دار شوند. سپس فر را برای مدت 20 دقیقه قبل از انجام کار روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و درب فر را ببندید تا خوب درون آن گرم شود.

مرحله چهارم: پخت نهایی بال مرغ ها

در این مرحله مرغ هایی را که مزه دار کرده و استراحت داده بودید را از یخچال درآورده و درون سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و بعد بال مرغ ها را در سینی بچینید و سپس سینی داخل طبقه وسط فر را به مدت بیست دقیقه قرار دهید تا بال ها با چربی خودشان سرخ شوند. دقت داشته باشید که تمام مدت مراقب آن ها باشید تا بال ها به خوبی طلایی شوند و نسوزند و اگر مرغ ها پختند اما طلایی نشدند فر را روی حالت گریل قرار دهید تا روی بال ها طلایی و به خوبی گریل شوند.

مرحله پنجم: سرو نهایی بال مرغ ها

در آخر که بال مرغ ها به طور کامل طلایی و پخته شدند بال ها را همان طور که داغ هستند داخل ظرفی قرار دهید و روی آن ها کنجد و مقداری پودر آویشن بپاشید و خوب مخلوط کنید تا همه جای بال ها کنجدی شوند و آویشن نیز در همه جای مرغ ها به خوبی پخش شود. سپس آن ها را درون ظرف مورد نظر خود برای سرو قرار دهند و بعد از آن هم بال مرغ عسلی شما آماده سرو است. نوش جان

همچنین بخوانید: طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده ساده و لذیذ با قارچ و پنیر پیتزا بدون فر

طرز تهیه بال مرغ عسلی


نکات کلیدی در تهیه بال مرغ عسلی با کنجد

  1. می توانید این غذای بسیار خوشمزه را در کنار انواع سس های مورد علاقه خود سرو کنید.
  2. می توانید مقداری سیب زمینی تنوری یا سرخ شده نیز در کنار این غذا سرو کنید.
  3. می توانید مقداری کره را نیز آب کنید و مقداری سیر رنده شده نیز به همراه فلفل قرمز مخلوط کنید و در آخر روی بال ها بریزید.
  4. می توانید برای سرو این غذا مقداری سالاد نیز به عنوان دورچین کنار غذا تهیه کنید.
  5. میزان فلفلی که به مرغ ها میزنید به طور کامل سلیقه ای است اگر تندتر دوست دارید می توانید مقدار آن را بیشتر کنید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه مرغ عسلی کنجدی خوشمزه

♨ نکات مهم «طرز تهیه بال مرغ عسلی لذیذ و عالی با کنجد و سس سویا در فر»

می توانید این غذای بسیار خوشمزه را در کنار انواع سس های مورد علاقه خود سرو کنید.


نظر خود را بیان کنید