چگونه سلولیت را از بین ببریم؟

۷ روش برای از بین بردن سلولیت

درمان سلولیت پوست

همه‌‌ی ما بر سر یک چیز درباره سلولیت اتفاق نظر داریم: سلولیت در بین افراد مختلف درمان متفاوتی ندارد.

در ۸۰تا ۹۰٪ از زنان بزرگسال که دارای سلولیت هستند، امکان از بین بردن فرورفتگی و چین خوردگی که روی پوست ملاحظه شده است، وجود ندارد. هنوز هم هیچ چیز (غیر از برنده شدن در قرعه کشی ژنتیکی) برای جلوگیری از وقوع آن وجود ندارد.

به گزارش آلامتو به نقل از prevention.com؛ دکتر راشل نظریان، استادیار بالینی پوست در بیمارستان کوه سینا در شهر نیویورک می‌گوید: “سلولیت مانند یک ساندویچ چربی متورم است.” قسمت بالایی پوست موسوم به درم پر از بافت چربیست و قسمت‌های فیبری شبیه به خلال دندان و تیغه مانند، قسمت پایینی سطح پوست شما را از ورم محاظت می‌کند و از تاثیر حفاظتی برخوردار است.

اما حقه‌های قدیمی کرم‌های مشکوک، لوازم بی‌مصرف و البته، لباس‌های شنای دامن دار روش‌های هوشمندانه برای سلولیت‌های تازه هستند، اما بهتر ازآن ‌روش‌های تهاجمی که ریشه در علم دارند، است و نه روغن مار. در اینجا، گزینه‌هایی برای کاهش سلولیت خودتان را می‌بینید:


  1. درمان قطعی: سلولیز

روش علمی: این روش حمله همه جانبه به سلولیت‌هاست. پس از قرار دادن نوک یک لیزر درست در زیر پوستتان، دکتر با استفاده از انرژی لیزر محدوده فیبری سرسختی را که باعث ایجاد چین خوردگی روی پوست می‌شود، برمی‌دارد، چربی ذوب می‌شود و با تحریک کلاژن برای رشد، باعث سفت شدن پوست می‌شود.

نتیجه: اگر شما به دنبال یک راه حل مطمئن هستید، این کار را انجام دهید. بیمار به‌طور معمول با ۲۵٪ افزایش در ضخامت پوست و ۲۹٪ افزایش در کشش پوست روبرو می‌شود و سلولیت به طرز محسوسی کمتر می‌شود. ا

ما این روش درمانی سریعی نیست: الی لوین، مدیر عمل جراحی پلاستیک و پوست در شهر نیویورک می‌گوید: “این درمان ۱۵۰۰ تا ۸۰۰۰ دلاری هزینه و تا ۵ ساعت طول می‌کشد، یک ماه قبل از اینکه لباس شنایتان را آماده کنید بدانید که (کبودی می‌تواند برای چند هفته باقی بماند)، ۶ ماه تا یک سال قبل از رشد کلاژن، اثر کشیدگی پوست به حداکثر می‌رسد.”


  1. دستگاه اینستا فیکس: سلفینا

روش علمی: این دستگاه دستی جدیدترین روش درمان سلولیت با حداقل تهاجم به پوست است که توسط سازمان غذا و داروی امریکا توصیه شده است. با استفاده از یک تیغ به اندازه یک سوزن ۶ میلی‌متری در زیر سطح پوست، پزشک کشیدگی و چروک‌های پوست را که به علت چربی متصل به پوست ایجاد شده‌اند، می‌برد.

نتیجه: اثر کاهش فرورفتگی در عرض تنها ۳ روز آشکار خواهد شد و باید حداقل یک سال دوام داشته باشد. بر خلاف سلولیز، که نیاز به بی‌حسی موضعی دارد، پوست شما تنها به یک کرم بی‌حس کننده نیاز دارید و هزینه‌ای که باید بپردازید نیز بسیار کمتر است، در حدود ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار. اما از آن‌جا که زمان زیادی از وجود سلفینا نمی‌گذرد، اثر بلند مدت آن نیز به اثبات نرسیده است.

نتایج تاکنون قطعی بوده است و این اساسا امیدوار کننده است، بخش‌های بریده شده نیز سرانجام بهبود خواهند یافت. لوین هشدار می‌دهد: ” چربی‌های متصل به پوست، تمایل دارند دوباره به همان فرم پیشین خود بازگردند.”


  1. ناجی ناخواسته ساحلی در تعطیلات آخر هفته: فرکانس امواج رادیویی

توضیح علمی: نظریان می‌گوید: “دستگاه‌هایی که توسط سازمان غذا و داروی امریکا چک شده‌اند مثل VelaShape، VelaSmooth، SmoothShapes و Thermage از امواج فرکانس رادیویی جهت سفت شدن پوست با تحریک رشد کلاژن و افزایش حرارت لایه چربی در زیر پوست استفاده می‌کنند، که موجب افزایش گردش خون می‌شود. (هنگامی ‌که سلول‌های خون به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکنند، محدوده‌های فیبری متصل به ماهیچه ضخیم و حتی بیشتر کشیده می‌شوند.) در نهایت، دستگاه‌های ماساژ، ساکشن، یا ویبره، به حرکت مایع و چربی اضافی (که هردو به دلیل سلولیت بوجود آمده‌اند) در سیستم لنفاوی کمک می‌کنند، بنابراین آن‌ها سرانجام می‌توانند دفع شوند.

نتیجه: با RF، شما تا حدودی بهبودی فوری را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید روز بعد نتایج را (بدون کبودی!) ببینید. با این حال، این تحول به اوج نخواهید رسید تا این ‌که شما این درمان را به مدت یک ماه، دو بار در هفته با هزینه ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار ادامه دهید. مهم‌تر از همه اینست که، شما نیاز دارید درمان را چند ماه یکبار برای همیشه تکرار کنید. نظریان هشدار می‌دهد: “اگر ۶ ماه این کار را ترک کنید، بسیاری از دستاوردهایتان را از دست می‌دهید.”


  1. بهترین بهانه برای یک اسپا: ماساژ

توضیح علمی: یک ماساژ قوی باعث افزایش جریان خون می‌شود، که از پوستتان در برابر کشیدگی به سمت پایین ناشی از سپتایی فیبری که به دلیل ضخیم شدگی ناشی از کمبود اکسیژن در بافت‌ها بوجود می‌آید، محافظت می‌کند.

کریستن ما، یک طبیب سنتی هندی و متخصص زیبایی در تورنتو می‌گوید: “این کار هم‌چنین میزان آب باقی‌مانده که باعث تورم در سلول‌های چربی می‌شود را کاهش ‌می‌دهد.”

او می‌گوید: “برای دیدن نتایج، حداقل به یک قرار هفتگی برای ماساژ نیاز دارید، اطمینان بیابید که این کار به‌طور کامل انجام ‌شود، ماساژ تیشو (ماساژ سوئدی). نظریان عقیده دارد که ماساژی که به‌طور صحیح ارائه شود، می‌تواند باعث بهبود سلولیت شود؛ اما او تأکید می‌کند که اگر ماساژ با دستگاه‌های RF که درواقع چربی را ذوب می‌کنند ترکیب شود، بهتر جواب می‌دهد، بنابراین در طول جلسه می‌توان نتیجه آن را دید.

نتیجه: ماساژ می‌تواند میزان دیده شدن سلولیت را کاهش دهد، اما شما مجبورید قرار هفتگی خود را برای ماساژ را حفظ کنید، اما اگر به یکباره متوقف شود، توده‌ها دوباره ظاهر می‌شوند.


  1. دلایل بیشمار برای اینکه از تمرین دست نکشید: تمرینات آمادگی جسمانی

درمان سلولیت با ورزش

توضیح علمی: گرچه شما نمی‌توانید با صرف چند پوند سلولیت را از بین ببرید (افسوس)، تمرینات آمادگی جسمانی می‌تواند کمک کند. وین وست، مدرس علوم ورزش در کالج کوئینسی می‌گوید: “عضله‌سازی یک بنیان محکم برای دفع چربی و پوست فراهم می‌کند، گرچه اثرات جانبی مثل ظرفیت چربی سوزی بالای عضلات و افزایش گردش خون در ورزش ممکن است کمک کند.”

نتیجه: با توجه به تحقیقات منتشر شده در اداره تناسب اندام، ۸۰٪ از زنانی که ۳ روز در هفته و بمدت ۳۰ دقیقه روی عضلات عمده پاهایشان با تمرینات مقاومتی کار کردند، پس از ۶ ماه بهبود اندکی در ظاهر سلولیت گزارش شد. وست کات می‌گوید: “آن‌ها صاف‌تر، محکم‌تر و مد روزتر به نظر می‌رسند.”

سلولیت شما شبیه گذشته نخواهد بود، اما این را تا حد زیادی می‌توانیم تضمین نماییم که می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری پاهایتان را به نمایش بگذارید. اگر چه شما ممکن است نتایج مهمی را برای ماه‌ها مشاهده نکنید، اما می‌توانید مقداری عضله جدید فقط در طول ۱۰ هفته آموزش بازسازی کنید.


  1. یاور تمام و کمال: لیف زدن به‌صورت خشک

اسکراب درمان سلولیت

توضیح علمی: دکتر ما می‌گوید: “لیف زدن خشک، عمل لیف زدن بدن به‌صورت سفت در یک حرکت دایره‌ای روی دست‌ها و پاها به سمت قلب باعث تحریک جریان خون و مایع لنفاوی زیر سطح پوست می‌شود.” نظریان اضافه می‌کند: “گردش لنفاوی ضعیف می‌تواند منجر به گره‌های ملتهب از سلولیت شود.”

این روش هم‌چنین با تحریک رشد کلاژن، می‌تواند پوست را سفت‌تر کند و در نهایت، توده‌ها را به مقدار قابل توجهی کمتر کند.

نتیجه: انجام این عمل به مدت ۱۰ دقیقه ظاهر پوست را نرم‌تر می‌کند و تیرگی پوست را کاهش می‌دهد. اما اگر به‌طور منظم لیف بزنید، اما نتایجی مانند نتایج یک مطب درمانی در درمان سلولیت حاصل نخواهد شد.


  1. راه حلی آهسته و ثابت: یک کرم موضعی

توضیح علمی: شواهدی وجود دارد که پمادهای کافئین‌دار، مثل Vichy Cellu-
De-stock می‌تواند کمک کننده باشد و رتینوئیدهای موضعی می‌تواند پوست را تقویت کند، بنابراین پس از مصرف آن فرورفتگی‌ها کمتر می‌شوند. از این توصیه برای کشیدگی لایه درم پوستتان استفاده کنید تا بزرگترین ضربه را به سلولیت بزنید.

نتیجه: استفاده از کرم‌های کافئین‌دار دو بار در هفته فرورفتگی‌ها را کاهش می‌دهد، اما تنها تا زمانی که شما بر استفاده از آن مداومت ورزید، نتیجه خواهید دید. رتینوئیدها مدت زمان بیشتری برای تاثیرگذاری لازم دارند: با استفاده منظم می‌توانند ضخامت پوست را تا یک میلی متر کاهش دهید.


نظر خود را بیان کنید