برای پولدار شدن برنامه خاصی دارید؟ یکی از سوالاتی که اکثر دانش آموزان با آن روبرو شده اند سوال معروف “علم بهتر است یا ثروت” می باشد! حال آنکه برخی از دانش آموزان از همان اول می دانند که هدف شان در زندگی پولدار شدن است و به دنبال آن می روند.

در این صفحه سعی کرده ایم چند مقاله مرتبط با نحوه و طرز تفکر مناسب برای موفقیت و پولدار شدن را بررسی کنیم:


طرز فکر ثروتمندان

جای تعجب و شگفتی نیست که افکار ما به احساساتمان منجر می‌شود و احساساتمان نیز باعث به وجود آمدن فعالیت‌ها می‌شود و در نهایت فعالیت‌ها به نتایج خوب یا بد می‌انجامد. هر چیزی که در زندگی خود به دست می‌آوریم با افکار ساده‌ای که در ذهن خود تولید می‌کنیم آغاز می‌شود. ذهن ما چیزی بیشتر از یک فایل بزرگ نیست.

تمامی اطلاعاتی که دریافت می‌کنیم برچسب زده می‌شود و در فایل‌های مختلف ذخیره می‌گردد. این اطلاعات در مواقع ضروری بازیابی خواهد شد. همه ما در ذهن خود فایلی به نام فایل پول داریم.

زمانی که فرصت مالی به دست می‌آورید، به فایل پول در ذهن خود سر می‌زنید و تصمیمات خود را بر اساس اطلاعاتی که در این فایل ذخیره شده است می‌گیرید. تنها افکاری که شما می‌توانید در مورد پول داشته باشید چیزی است که در این فایل ذخیره شده است.

تصمیمات شما در مورد پول بر اساس چیزی است که معتقدید در این زمان برای شما منطقی، حساس و مناسب است. مشکل اینجاست که انتخاب مناسب ممکن است انتخابی نباشد که باعث ایجاد موفقیت در زندگی شما شود. به عبارت دیگر، چیزی که فکر می‌کنید یک انتخاب عالی و کامل است ممکن است برای شما نتایج بسیار ضعیفی به همراه داشته باشد.

ادامه مقاله: طرز فکر ثروتمندان

افراد موفق چگونه فکر می کنند؟

افشای جنبه های منفی شخصیت خود در کار می تواند تاثیر مخربی بر روی حرفه شما داشته باشد.

در این مقاله، که در ابتدا در LinkedIn Pulse منتشر شد، دکتر تراویس برادبری (Dr. Travis Bradberry) توضیح می دهد که این چشم انداز می تواند تاثیرات منفی را برای کار شما به همراه داشته باشد. اگر خود را به طور کامل برای همکاراناتان تشریح کنید، هرگز نمی توانید یک شبکه حرفه ای از کارکنان قوی داشته باشید ، زیرا افشای موارد اشتباه می تواند تاثیر منفی بر روی حرفه تان داشته باشد.

نشان دادن جنبه های درستی از کاراکتر و شخصیتتان، یک کار هنرمندانه است. افشاگری هایی که به نظر می رسد هیچ ارتباطی با کاراکتر کاری شما ندارند تنها می توانند شما را به فردی نامطمئن تبدیل کند و هیچ نتیجه ی مثبتی برای شما به همراه نخواهند داشت.

روشی که برخی از افراد موفق از آن استفاده می کنند این است که قبل از عبور از خط قرمزها، دیگر چیزی را در مورد خود برملا نمی کنند، زیرا هنگامی که چیزی را به اشتراک گذاشتی، دیگر راه برگشتی نداری.

تالنت اسمارت بیش از یک میلیون نفر را مورد آزمایش قرار داد و دریافت که بالاترین سطح عملکرد مخصوص افرادی است که هوش هیجانی بالایی دارند (90 درصد از بهترین بازیگران هر عرصه کاری). مردمی با هوش هیجانی در خواندن ذهن دیگران تخصص دارند و لذا همین هوش هیجانی به آنها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را باید در هنگام همکاری با دیگران، در مورد خودشان بیان کنند و چه چیزی را نباید بیان نمایند.

ادامه مقاله: افراد موفق چگونه فکر می کنند

طرز فکر انسان های موفق

این سوال که افراد موفق چگونه فکر می کنند برای خیلی از ما جالب است و دانستن آن می تواند نقطه عطفی در طرز تفکرات ما نیز باشد.

متخصصان سال‌های زیادی را برای بررسی رفتارهای انسان‌ها سپری کرده اند. در این میان افراد موفق بیشتر از سایر افراد مورد توجه متخصصان بوده اند. آیا این افراد مشترکاتی با سایرین دارند؟ چه کارهایی را به صورت متفاوت انجام می‌دهند؟ آیا آن‌ها چیزهایی را می‌دانند که ما نمی‌دانیم؟ بله این افراد ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از سایرین متمایز می‌سازد.

آن‌ها به شیوه متفاوتی فکر می‌کنند، قادرند با دید باز به همه چیز نگاه کنند و تمایل دارند روش‌های جدیدی در این جهان بیابند.

جان مکس ول در کتاب خود با نام “افراد موفق چگونه فکر می کنند؟” خبرهای خوبی را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد. او معتقد است که چنین مهارت هایی را می توان یاد گرفت. اگر شما طرز فکر خود را عوض کنید، شاهد تغییرات زیادی در زندگی خود خواهید بود. در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه آغاز کار را با هم مرور کنیم.

ادامه مقاله: طرز فکر انسانهای موفق