کیک قهوه: ترکیبی بی‌نظیر از طعم و کیفیت و لذت

محصولات ناتلی؛ انتخابی خوشمزه

کیک قهوه کیک اسفنجی با طعم قهوه است. بنابراین یکی از مشخصه‌های بارز آن بو و رایحه‌ای بی‌نظیری است که دارد. کیک قهوه معمولا به صورت تک لایه درست می‌شود و مدل گرد آن طرفداران بیشتری دارد. در بسیاری از مواقع این کیک را با طعم‌های خاص دیگری نیز همراه می‌کنند. برای نمونه طعم دارچین یا خرده‌هایی از مغزهای مختلف آجیل یا حتی تکه‌هایی از میوه‌های خوشمزه.

کیک قهوه عصرانه و همچنین دسری بسیار خوشمزه است و معمولا با ذائقه افراد زیادی سازگاری دارد. درست کردن این کیک در خانه وقت زیادی نمی‌برد.

کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه در خانه

شما باید برای تهیه این کیک، یک و یک چهارم لیوان آرد، یک لیوان کره ی ذوب شده،  یک لیوان پودر شکر، سه عدد تخم‌مرغ، نصف قاشق مرباخوری مایه خمیر، یک چهارم قاشق مرباخوری زنجبیل نرم شده و سه قاشق غذاخوری قهوه را فراهم کنید. سپس در اولین قدم تخم‌مرغ‌ها را به شکر اضافه کنید و خوب به هم بزنید. کره ی آب کرده، قهوه ، آرد ، مایه خمیر و پودر زنجبیل را به آن اضافه کنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا خمیر نرم و یک‌دست شود. مخلوط را در قالب کیکی که قبلا چرب کرده‌اید و کمی آرد داخل آن پاشیده‌اید بریزید. ظرف کیک را در فر با درجه حرارت متوسط به مدت یک ساعت بگذارید. بعد کیک را از فر خارج کنید و بگذارید سرد شود. پس از سرد شدن، کیک را از ظرف خارج کنید و روی آن را با پودر قند تزئین کنید.

همچنین بخوانید : کیک شکلاتی یکی از معروف‌ترین کیک‌های جهان

در یک اقدام خوشمزه دیگر شما می‌توانید برای روی این کیک، کرم موکا نیز تهیه کنید و کیک خود را تبدیل به یک دسر فوق معرکه نمایید. برای تهیه کرم موکا باید سه قاشق سوپخوری آرد، 50 گرم کره، یک چهارم پیمانه شکر، یک قاشق چایخوری پودر قهوه، یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و 50 گرم شکلات تخته‌ای آماده کنید.

کره و شکر و آرد را روی حرارت بگذارید و کمی هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی آرد به مرحله تغییر رنگ نرسد. حالا شیر را کم کم اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید تا آرد گلوله نشود. پودر نسکافه و کاکائو را اضافه کنید تا در شیر حل شوند. حالا مخلوط را روی حرارت هم بزنید تا یکنواخت و غلیظ شود. شکلات تخته ای را هم خرد کرده و به مخلوط اضافه کنید. وقتی ذوب شد و مخلوط یکنواخت شد، آن را از روی حرارت بردارید و داغ داغ روی کیک بریزید.

کیک قهوه در قنادی

اما پختن کیک در خانه نیاز به وقت و زمان نیازی دارد و این در حالی است که ما آدم‌های بسیار مشغولی هستیم و زمان هم که برای انسان مدرن امروزی همیشه کم می‌آید. بنابراین خیلی راحت‌تر است که با مراجعه به قنادی‌ها، کیک موردعلاقه خود را تهیه کنیم. به خصوص اینکه قنادی‌ها احتمالا کیک خوشمزه‌تری را تحویل ما می‌دهند.

کیک قهوه

کیک قهوه و کیک موکا در بسیاری از قنادی‌ها یافت می‌شوند اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم وقت خود را نگیرید و یک راست بروید سراغ قنادی ناتلی. قنادی ناتلی در میان محصولات خود، گروهی به نام کیک‌های یخچالی دارد. کیک‌های این گروه بسیار متنوع و جذاب هستند. با طعم‌هایی فوق‌العاده و ظاهری بسیار شیک و مجلسی. مناسب مهمانی‌های عصرانه و دسرهای بعد از شام. گروه کیک‌های یخچالی ناتلی شامل 53 مدل کیک مختلف می‌شود که در میان آن‌ها شش مدل کیک مرتبط با مطلب امروز ما موجود است.

کیک موکا با طعم زردآلو، کریسپی کیک قهوه، دو مدل کیک نسکافه، کیک قهوه و کیک موکا. این کیک‌ها همه‌گی به غیر از کیک موکا با طعم زردآلو که به شکل مربع پخته می‌شود، در قالب دایره‌ای تهیه می‌شوند. کیک‌هایی که عموما با خامه، شکلات و پودر قهوه پوشش داده می‌شوند و به صورت لایه لایه هستند. این کیک‌ها اگر با چای یا قهوه همراه شوند، ترکیبی بی‌نظیر از طعم و کیفیت و لذت را به وجود می‌آورند.

قنادی ناتلی در چهار قسمت شهر شعبه دارد. شعبه اصلی آن در خیابان سهروردی شمالی واقع شده است و سه شعبه دیگر در خیابان‌های پاسداران، نیاوران و تهران‌پارس. شما با مراجعه به هر یک از این شعب، هم می‌توانید از کیک‌های یخچالی ناتلی دیدن بفرمایید و هم دیگر شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرهای ناتلی را از چشم بگذرانید. درضمن شیرینی‌های مخصوص عید نوروز ناتلی را نیز از یاد نبرید.

این قنادی یک سایت نیز دارد. با مراجعه به سایت ناتلی شما امکان ثبت سفارش خود را به صورت آنلاین دارید. بنابراین بدون صرف وقت زیاد، می‌توانید خرید خود را انجام دهید. دقت داشته باشید که اگر در منطقه دلیوری باشید، برای ارسال سفارش شما وجهی دریافت نخواهد شد و این امر رایگان خواهد بود.