طرز تهیه ۳ خورشت دلچسب زمستانی در ۳۰ دقیقه

چطور خورشت زمستانی درست کنیم؟

خورش زمستانی

خورشت های زمستانی

در روزهای سرد زمستانی، خوردن یک خورشت خوشمزه می چسبد!

در این مطلب از مجله آشپزی آلامتو قصد داریم دستور پخت 3 خورشت خوشمزه را به شما عزیزان اموزش دهیم.


خورشت‌ ها و سوپ های زمستانی دلچسب

زمستان است و سرد و شما هم گرسنه‌اید، یک خورشت دلچسب لازم دارید. کاسه‌ای بزرگ برداشته یکی از این ۳ خورشت و سوپ‌ با پختی سریع در حدود ۳۰ دقیقه را امتحان کنید، همه دستورها مخصوص ۴ نفر.

خورش بوقلمون با طعم چیلی

بوقلون سریع‌السیر با طعم چیلی

۱عدد پیاز خرد شده، ۱عدد فلفل قرمز، ۲ حبه سیر ساطوری شده و ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم گوشت بوقلمون را با ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن را با حرارتی ملایم سرخ نمائید تا گوشت بوقلمون طلایی شود.

۲ قاشق سوپ‌خوری پودر چیلی، ۱ قاشق چایخوری زیره سبز، ½ قاشق چایخوری پونه خشک شده و ¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز به آن بیافزائید. اجازه دهید بپزند تا عطر آن خارج شود.

¼ عصاره‌ی آب گوشت کم سدیم، ۱ بسته لوبیای شسته شده و خشک شده، ۱ قوطی گوجه‌فرنگی له شده و ۱ قوطی فلفل چیلی سبز خرد شده را مواد بالا مخلوط نمائید. برای مدات ۳۰ دقیقه آنها را بپزید. با نان مکزیکی و آوکادو سرو کنید.

مواد مغذی: ۳۲۹ کیلو کالری، ۲۱ گرم پروتئین، ۴۱ گرم کربوهیدرات، ۱۲ گرم فیبر، ۹ گرم قند، ۸.۵ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع شده، ۷۰۷ میلی‌گرم سدیم.


خورشت فوریِ عدس و نخود کاری

خورشت فوریِ عدس و نخود کاری

۱ عدد پیاز خرد شده، ۱ عدد هویج ریز شده، ۱ عدد ساقه کرفس ریز شده و یک حبه سیر ساطوری شده را با ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن سرخ نمائید تا نرم شوند. ۱ قاشق سوپ‌خوری پودر کاری اضافه کنید و اجازه دهید بپزند تا عطر آن بلند شود.

¼ عصاره آب‌گوشت کم سدیم؛ ۱ قوطی عدس و نخود شسته و خشک شده؛ و ۱ عدد برگ بو را به مابقی مواد بیافزائید. برای مدت ۱۰ دقیقه آنها را بپزید. برگ بو را خارج کنید و ۴/۱ فنجان گشنیز خرد شده به آن‌ها بیافزائید. مقداری ماست ساده روی آن بریزید و سرو کنید.

مواد مغذی: ۳۷۵ کیلو کالری، ۲۲ گرم پروتئین، ۵۸ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم قند، ۴ گرم چربی، ۰ گرم چربی اشباع شده، ۲۷۰ میلی گرم سدیم.


خورشت غلیظ کلم و سیب زمینی شیرین

خورشت غلیظ کلم و سیب زمینی شیرین

۱ عدد پیاز خرد شده و ۲ حبه سیر را در ماهی‌تابه‌ای که ۱ قاشق سوپ‌خوری روغن در آن ریخته‌اید سرخ نمائید تا نرم شوند. ۳ فنجان کلم ریز شده، ۲ عدد سیب زمینی شیرین و ¼ عصاره‌ی آب‌گوشت کم سدیم را به آن بیافزائید.

مواد را خوب هم بزنید و اجازه دهید تا هنگامی که کلم‌ها نرم و سیب زمینی‌ها ترد شوند، پخته شوند. مواد را با ۲ فنجان پاستای پخته مخلوط کنید. مقداری فلفل قرمز خرد شده و پنیر پارمزان روی آن بپاشید.

مواد مغذی: ۲۳۴ کیلو کالری، ۷ گرم پروتئین، ۴۱ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم فیبر، ۵ گرم قند، ۴.۵ گرم چربی، ۰.۵ گرم چربی اشباع شده، ۱۹۷ میلی گرم سدیم.

♨ نکات مهم «طرز تهیه ۳ خورشت دلچسب زمستانی در ۳۰ دقیقه»

برای درست کردن این خورشت های خوشمزه تا زمستان صبر نکنید.


نظر خود را بیان کنید