چگونه رابطه شادی داشته باشیم؟

برای شاد بودن در رابطه زناشویی چه کنیم؟

رابطه شاد

زمانی که یک رابطه طولانی مدت را تجربه می کنید متوجه می شوید که نزدیک شدن به هم و رابطه جنسی به تدریج کم رنگ تر می شود و مسائل مهم تر از آن جلب توجه می کنند. زوج ها می ‌توانند زندگی خوب، شاد و مثبتی داشته باشند حتی زمانی که این لحظات صمیمی در اتاق ‌خواب کم ‌تر و کم‌ تر می ‌شوند.

پس چه چیزهای دیگری در یک رابطه مهم‌ تر از صمیمیت فیزیکی هستند؟ در قسمت زیر به بررسی این موارد می پردازیم، با ما همراه باشید.


  1. احترام متقابل به یکدیگر را فراموش نکنید:

شما و شریک زندگی ‌تان دو فرد متفاوت هستید اما کم کم متوجه می‌ شوید که تفاوت ‌های شما در پس‌ زمینه، سلیقه، ترجیحات و نظر شما رابطه شما را با هم خیلی خوب می کند. شما نباید موارد مورد علاقه تان را به یکدیگر تحمیل کنید، در عوض باید به تفاوت هایتان احترام بگذارید.


  1. هدف یکسان داشته باشید:

با وجود تفاوت های بین شما و همسرتان، شما همیشه در همان صفحه ای هستید که رابطه تان را شروع کردید. هدف نهایی شما هم همین است و شما هم چنین چیزی را می‌ خواهید: یک زندگی مثبت و سازگار با هم برای سالیان متمادی.


  1. با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنید

شما می ‌توانید صادقانه و با صداقت نظرات و احساسات خود را بیان کنید. نه تنها شما می ‌توانید در اتاق ‌خواب، بلکه در صحبت‌ های روزمره هم می توانید به خوبی ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید. مسلما شما همیشه صحبت ‌هایی واقعی در مورد خوشحالی یا سرخوردگی خود دارید و یا به دنبال مشاوره از یکدیگر هستید و یا در مورد معنای زندگی فکر می ‌کنید. برقرای ارتباط با همسر یکی از نکات مثبت یک زندگی خوب است.


  1. به یکدیگر گوش بدهید

ارتباط خوب به این معنی است که شما و شریک زندگی ‌تان به آنچه طرف مقابل می گوید به خوبی گوش دهید. اگر شما ناراحت هستید، می ‌توانید این کار را بدون ترس از قضاوت، رد، توبیخ یا آسیب به شریک خود بگویید و او در سکوت گوش دهد.

همچنین بخوانید: رازهای زندگی زناشویی بهتر

  1. پشتیبان یکدیگر باشید

داشتن شریک خوب برای زندگی به این معنی است که شما یک متحد فوری دارید. شما فردی را دارید که همیشه و در شرایط سخت زندگی می توانید روی او حساب کنید. بزرگ ‌ترین طرفدار هم هستید و همیشه اولین کسی هستید که می ‌توانید از هر اقدام مبتکرانه یا پروژه‌ ای که شریک تان با آن درگیر می‌شود، حمایت کنید.

هر کدام از شما نقش ‌ها و وظایف متفاوتی در خانواده تان دارید اما زمانی که فرد قادر به انجام این تعهد نیست، متقابلا یکدیگر را دارید.

به عنوان مثال، همسر شما ممکن است قادر نباشد امشب بچه ها را به رختخواب ببرد و آن ها را بخواباند، چون باید گزارشش را به اتمام برساند. بنابراین، شما از جا بلند ‌شوید و به این دلیل که می‌ خواهید او بر روی این گزارش تمرکز کند، این کار را انجام دهید.


  1. همیشه او را تحسین کنید

تحسین کردن یکی از مواردی است که در یک رابطه مثبت نقش مهمی دارد. فراموش نکنید که برای پختن اولین کیکی که همسرتان پخته از او تشکر کنید. یا مثلا زمانی که می خواهد برای اولین بار سخنرانی کند، فرصت را برای انگیزه بخشیدن به همسرتان از دست ندهید.


  1. همدیگر را بخندانید

ممکن است با خودتان فکر کنید که تلاش شما برای خندیدن همسرتان باعث شود که شما در نظرش جذاب نباشید، اما این تفکر اشتباهی است. خنده شما بیش از هر چیزی او را به وجد می آورد. وقتی می خندید و همدیگر را می خندانید زندگی استرس کمتری دارد.

یک متخصص دانشگاه کانزاس به اطلاعات ۱۵۰۰۰ زوج در مطالعات مختلف که ۳۰ سال به طول انجامید، نگاه کرد. او فهمید که زوج ‌هایی که یکدیگر را می خندانند عمر طولانی و ماندگاری دارند. آن‌ ها زمانی که به دنبال چیزهای سرگرم ‌کننده و مثبت در زندگی روزمره خود هستند، یک احساس مثبت ایجاد می‌ کنند.


  1. چیزهای جدیدی را امتحان کنید

زوج ‌هایی که می‌ خواهند چیز جدیدی در داخل و خارج از اتاق ‌خواب امتحان کنند، رابطه قوی ‌تری دارند.

از آنجا که صمیمیت فیزیکی می ‌تواند به یک روتین تبدیل شود، شما سعی دارید کارهایی انجام دهید که قبلا هرگز انجام نداده اید تا رابطه را هیجان ‌انگیز نگه دارید.

مطالعه‌ ای که در ژورنال روابط اجتماعی منتشر شد نشان داد که زوج‌ هایی که چیزهای جدیدی را امتحان می ‌کنند در این رابطه موفق تر هستند.


  1. بدانید که چگونه زمان با کیفیتی داشته باشید

شما همیشه وقت خود را در رختخواب صرف نمی ‌کنید، پس وقتی که رابطه جنسی و تماس فیزیکی ندارید، با هم چه کار می ‌کنید؟ زوج‌ هایی که دوست دارند زمان با کیفیتی را با هم سپری کنند، می ‌توانند جالب ‌ترین کارها را انجام بدهند.

این زوج ها همواره با هم هماهنگ هستند. مهم نیست که آن ‌ها در یک تعطیلات عاشقانه در پاریس باشند یا فقط در اتاق نشیمن خانه، آن‌ ها استفاده درست از زمان را بلندند و می‌ دانند که چطور زمان خوبی داشته باشند.


  1. او را در آغوش بگیرید

حتما دوست دارید وقتی که در کنار همسرتان هستید او را در آغوش بگیرید و یا وقتی که در جمع هستید دستش را بگیرید.

اگر در سوپر مارکت در انتظار هستید دستتان را روی کمر و یا شانه او قرار دهید و یا وقتی که در حال مطالعه کتاب در اتاق نشیمن هستید، دستش را محکم بگیرید.


  1. در مورد انتظاراتتان واقع بین باشید

درک کنید که یک نفر نمی تواند تمامی انتظارات و نیازهای شما را برآورده کند. بنابراین سعی کنید انتظارات واقع بینانه از همسرتان داشته باشید و درک کنید تنها کسی که می تواند شما را خوشحال کند او نیست، تا یک زندگی رضایت بخش داسته باشید.


  1. سعی ‌کنید به دوستان یکدیگر نزدیک شوید

تحقیقات در انجمن روانشناسی آمریکا نشان می‌ دهد که زوج‌ هایی که با گروه ‌های مختلف از دوستان همدیگر ارتباط دارند، رابطه عمیق ‌تری دارند و به کیفیت زناشویی بهتری دست می ‌یابند. این که همسرتان خودش را بخشی از رابطه های شما احساس کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار ارتباط شما را به عنوان یک زوج بالا برده و تقویت می کند.


  1. به یکدیگر اعتماد داشته باشید

رابطه شاد و سالم

رابطه ‌ای که باعث بی اعتمادی می ‌شود می ‌تواند سوظن را به همراه داشته باشد، صرف نظر از این که چقدر در رختخواب با هم هستند. اگر به او اعتماد داشته باشید نیاز به چک کردن مداوم شریک خود را احساس نخواهید کرد. همچنین هر بار که او به پیغام‌ هایتان پاسخ نمی ‌دهد، درگیر اتهامات بی ‌اساس نمی شوید.


  1. نسبت به هم وفادار باشید

اعتماد به وفاداری مرتبط است. تعهد و وفاداری شما و همسرتان به همدیگر، به مراتب خیلی با ارزش تر از صمیمیت شما در رختخواب است، چرا که وقتی به هم وفادار نباشید صمیمیت رختخواب هم کمرنگ می شود.


  1. همدیگر را ببخشید

برای اینکه با نیازهای یکدیگر هماهنگ و سازگار شوید، طبیعی است که تنش ها ، تفاوت‌ ها و مشکلات در یک رابطه ایجاد شود.

انسان‌ ها کامل نیستند و همه اشتباه می ‌کنند. اما اگر فردی بخشنده هستید، رابطه شما قادر خواهد بود هر مشکلی را حل و فصل کند.


  1. اشتباهات خود را قبول ‌کنید و از آن درس بگیرید

بخشوده شدن برای اشتباهات خوب است، اما اگر می‌ خواهید در یک رابطه رشد کنید بهتر است از اشتباه خود درس بگیرید و قول بدهید که دیگر آن را تکرار نکنید.


  1. بهترین دوست شریک زندگی خود باشید:

شما همیشه در اتاق‌ خواب بهترین لحظات را نخواهید داشت. اما روابط شما می‌ تواند خوب و صمیمی باقی بماند، اگر شما بهترین دوست پارتنر خود باشید. بهترین دوستان با هم ارتباط برقرار می ‌کنند. آن ‌ها از آسیب ‌پذیر بودن و پذیرش ضعف یکدیگر نمی ‌ترسند.


  1. بیش از حد به یکدیگر وابسته نباشید:

حتی اگر شریک زندگی شما بهترین دوست شما باشد، زندگی تان به طور کامل به او وابسته نیست. هر کدام از طرفین رابطه باید برای خود و انجام کارهایش فضای لازم را داشته باشد.


  1. نسبت به هم شور و حرارت بیشتری داشته باشید:

شور و اشتیاق تنها برابر صمیمیت در تخت‌ خواب نیست. اشتیاق شما منحصرا مربوط به اتاق خواب نیست و می تواند شامل تعهد شما برای حل مشکلات رابطه باشد. با این شرایط به راحتی هر مشکلی را حل خواهید کرد و کدورت و ناراحتی باقی نمی ماند.


  1. شما نسبت به شریک زندگی خود بخشنده و با ملاحظه هستید:

اگر بخواهیم در یک جمله این مورد را خلاصه کنیم، می گوییم: “شما هوای او را دارید”

برای این کار نیاز نیست حتما یک هدیه گران قیمت بخرید، این می تواند یک حرکت ساده باشد.

مثلا آخرین تکه از کیک را برای او نگه می دارید چون می خواهید او آخرین تکه را بخورد، یا اینکه در ساعاتی از روز برایش پیغامی ارسال می کنید تا به او بگویید که به فکرش هستید.


نظر خود را بیان کنید